Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jesterlover schreef:Idd een hele vreemde gang van zaken..
Denk erom, ALTIJD tevorens een paard laten keuren, als kopers dit willen..
Waarschijnlijk hebben deze mensen hem nu in een proefperiode, laten ze hem keuren en bevalt het ze niet, krijg jij je paard terug met weet ik wel niet wat..altijd goed nadenken bij een verkoop! Ik weet dat de emotie's en spanning ook wel een rol spelen op het moment dat je je paard verkoopt.
Maar probeer nuchter na te denken van te voren, maak evt een lijstje over hoe je het wilt doen.
Ik ben bang dat je je paard terug moet nemen.
Kijk of je nog contakt met hun DA kunt krijgen over het betreffende paard..
Ga na of het echt waar is. Als je hem zo ophaalt en betaald zijn ze er te makkelijk vanaf, wie weet heeft hij/ zij iets opgelopen toen ze al bij deze mensen was. Laat je niet te makkelijk afpoeieren, ga er bovenop.
Mijn advies.
Sterkte ermee!
Dwyne schreef:Weet niet of dat in België ook zo is, maar in Nederland kan je een paard tot 12 maanden na de koop nog terugbrengen bij de verkoper indien er een gebrek is vertoond wat er al in zat (arthrose bijv.) maar nog niet naar buiten was gekomen. Ben dus ook bang dat je je paardje terug moet nemen... Zou alleen de toon en de manier waarom de communicatie gaat met die mensen niet dulden, zou mijn paard daar denk ik ook niet meer willen hebben staan als ze zo zouden doen.
zo zou ik het ook doen..

maakt het niet minder erg natuurlijk, maar misschien had de DA van de tegenpartij niet eerder tijd om te keuren. wat de uiteindelijke reden is geweest mag joost weten. misschien zijn ze tot de conclusie gekomen dat het paard toch te hoog gegrepen is voor hun.
Maar dan nog vind ik het een raar verhaal...