Onbeleerd, maar nu al een topper?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:24

lientjeds schreef:
Mee eens!

Ik kijk ook graag eens naar paarden die te koop staan.

Daarnet deed ik een advertentie open van een topsportpaard dat nog nooit op wedstrijd was uitgebracht en met een vraagprijs van 12000 EUR :?

Dit vind ik dan zo'n echt onrealistische advertentie.

Ik vermoed zelf dat dit topic hierop werd gebaseerd.

Hoe eerlijker je bent met de potentiële koper, hoe sneller en correcter de uiteindelijke verkoop zal gebeuren, lijkt me.

er zijn ook wel 'topsportpaarden' die nog nooit in de sport zijn uitgebracht maar wel worden verkocht als sportpaard voor minimaal 80.000 euro en dan vervolgens na een tijdje verder getraind te zijn wordt deze van nooit uitgebracht te zijn in het Z1 uitgebracht ;) maar deze paarden staan nooit in zulke advertenties en worden via 'exclusieve' stallen getraind en verkocht;)

lientjeds

Re: Onbeleerd, maar nu al een topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:37

Zeer juist Noon, maar dat had ikzelf ook al ergens in dit topic neergezet.

Voor een echte topper hoef je niet op MP te adverteren, daarvoor staan ze meestal (ongevraagd) aan je deur.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:43

Ik kan me wel vinden in die advertenties. Een 3 jarige kan geweldig mooie bewegingen hebben of super over een sprong komen dat de verwachting er is dat het een goed sportpaard gaat worden. En de prijs is er dan ook al naar. En 12000 zijn dan echt geen hoge bedragen.

Ook een topper moet je adverteren als hij nog niet op wedstrijd is geweest, hoe weet een ander anders dat hij er staat?
Rij je er wedstrijden mee krijg je vaak wel mensen op concours die er een bod op doen.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:45

Te koop: Toekomstig of Potentieel sportpaard ;)

En okey...meestal naar eigen zeggen :D

kazary

Re: Onbeleerd, maar nu al een topper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:48

Maar dat heb je snel gezien of dat ook zo is. :)

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:06

Tjah, dat is ook ng verschillend. want de een loopt met 3jaar al netjes en een ander laat pas met 5 of 6 jaar zien wat die in huis heeft en natuurlijk moet er wel iemand opzitten die het er daadwerkelijk uit kan halen. want het is niet altijd zo dat wat ze los doen dat ze dat ook nog onder het zadel doen. en aan de ene kant zie je het talent sneller als er je echt verstand van hebt en soms is het een gok op basis van een aantal dingen

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:14

Noon schreef:
Tjah, dat is ook ng verschillend. want de een loopt met 3jaar al netjes en een ander laat pas met 5 of 6 jaar zien wat die in huis heeft en natuurlijk moet er wel iemand opzitten die het er daadwerkelijk uit kan halen. want het is niet altijd zo dat wat ze los doen dat ze dat ook nog onder het zadel doen. en aan de ene kant zie je het talent sneller als er je echt verstand van hebt en soms is het een gok op basis van een aantal dingen

Inderdaad, dat is zeker waar. Ik denk dat er vaak veel discussie en verwarring ontstaat op topics omdat nu eenmaal alles relatief is :)

Heb me vorige keer nog voor mijn kop geslage omdat ik naar een paardje was gaan zien die weg moest! vrouw vroeg 5000€, was te onderhandele. Mooi papier, verder niets aan het paard. middelmatig bewegen, zeer matige sprong erop, niet de mooiste... Dus natuurlijk laten staan.
Nu had iemand in de buurt het paardje gekocht om matige sport mee te rijden voor de helft van de prijs!
Ondertusse zijn we 2 jaar verder en wat kan dat beest springen seg!! Het heeft lang geduurd voor hij het doorkreeg, maar hij was heel voorzichtig ingesteld en zijn matige techniek en matig vermogen zijn volledig gecompenseerd door zijn instelling en voorzichtigheid. Minimum een Z paard! :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:27

Zo, even een weekendje weggeweest en dus moest ik even flink bijlezen in het topic, leuk! :D

Kan me wel vinden in de reacties hier.
Hoor ook mensen denken in de richting "als hij echt potentie heeft mag je hem als zijnde sportpaard verkopen ook al is hij nog niet op concours geweest" (als ik het zo even goed samenvat). En dat klopt ook, mits je bewoording dus goed aangeeft dat het hier om een topper in de dop gaat. Een aantrekkelijke titel mag dan imo zeker wel!
Maar gut, al die andere zogenaamde toppers, dat zijn gewoon geen sportpaarden/pony's en verdienen die titel zeker ook niet.

Wat Sul ook zegt; pas als het paard zichzelf bewezen heeft... Eigenlijk klopt dat inderdaad, hoewel een sportpaard imo ook wel een jong paard kan zijn die een grote belofte is voor de sport.