Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lovely schreef:Laat ik ook nog maar eens een duit in het zakje doen: een contract omtrent stalling heeft geen enkele waarde en er is voor pensionstallen geen regelgeving. Het enige waar men zich aan moet houden zijn voor de stalhouder de wetten die voorschrijven dat men goed voor andermans ding (paard in dit geval) moet zorgen en daarnaast zijn er fatsoensnormen waarbinnen men afspraken kan maken en zich daar wel/niet aan kan houden. Het eenzijdig wijzigen van afspraken maakt de ander vrij van die afspraken.
Er wordt hier in het topic links en rechts de term juridisch neergelegd, maar daar gaat het eigenlijk helemaal niet over omdat Pauline in haar recht staat om per direct van stal te vertrekken en ook in haar recht staat om te blijven. De stalhouder kan haar niet verplichten nog een maand te blijven en mag voor die maand ook geen geld vragen. Een opzegtermijn is een afspraak die je kan maken, maar geen regel waar je je aan moet houden omdat je anders juridisch niet juist handelt.
Lovely schreef:Prrrr, het wordt vaak te moeilijk gedaan over dit soort dingen en contracten worden nogal hoog aangeslagen terwijl ze meestal gewoon niks meer zijn dan een setje afspraken. Maar om het heel makkelijk even te vergelijken: moet ik bij de bakker een contract tekenen dat ik een brood kom kopen?

Lovely schreef:Prrrr, het wordt vaak te moeilijk gedaan over dit soort dingen en contracten worden nogal hoog aangeslagen terwijl ze meestal gewoon niks meer zijn dan een setje afspraken. Maar om het heel makkelijk even te vergelijken: moet ik bij de bakker een contract tekenen dat ik een brood kom kopen?
madamX schreef:Lovely schreef:een contract omtrent stalling heeft geen enkele waarde en er is voor pensionstallen geen regelgeving.
Grootste onzin tot nu toe.
Lees eerst het Burgerlijk Wetboek eens door, voordat je iets roept.
.