Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

angeliquev schreef:Ik heb net sinds een weekje een 3,5 jarige voor mijn dochter gekocht en zit erg te dubben of ik der moet verzekeren.
Zelf heb ik nog sinds een klein jaartje een merrie van 11 die als 9 maanden oud veulen in het draad heeft gehangen, dus die krijg ik toch de verzekering niet in.
Wat voor verzekering zouden jullie doen, mijn dochter en mijn bijrijdstertje willen straks met haar gaan springen als ze hier oud genoeg voor is en op wedstrijd.
Als mijn dochter op wedstrijd zou gaan valt de pony onder mijn eigen WA verzekering maar als mijn bijrijdster op wedstrijd gaat word dat niet gedekt en ik heb nog geen losse wa verzekering voorbij zien komen alleen in combi met.
Iemand tips?

, maar sommige dingen kán je echt niet voorzien. Neem mijn paardje, regulier mestonderzoek wat negatief uitvalt, een paard dat geen hooi eet als het in het zand ligt, nooooit betrapt met een zandbek en waar tóch 8 emmers zand operatief verwijderd moeten worden
..... En die kosten had ik toch heeeeel erg graag bij de verzekering kunnen indienen ipv nu af te lossen...
. Breghje schreef:Ik heb net, na 2 jaar vol medische kosten (milde peesblessure, zware koliekoperatie) mijn paard laten verzekeren. De kosten die ik heb gemaakt ondertussen, ondanks potje voor noodgevallen wegen niet op tegen de kosten voor de verzekering. De verzekering is een honderden euro's, de ok alleen al meer dan tweeduizend, excl. bijkomende controle kosten ed. zit ik op rond de 3000 euro.
En Ikke, ik ben het met héél veel dingen die je hier aanhaalt met je eens, maar sommige dingen kán je echt niet voorzien. Neem mijn paardje, regulier mestonderzoek wat negatief uitvalt, een paard dat geen hooi eet als het in het zand ligt, nooooit betrapt met een zandbek en waar tóch 8 emmers zand operatief verwijderd moeten worden
..... En die kosten had ik toch heeeeel erg graag bij de verzekering kunnen indienen ipv nu af te lossen...
En ik hoop echt dat ik de premie elk jaar weg moet gooien, dat zou betekenen dat ze gezond blijft en dat heb ik er heeeel erg graag voor over![]()
.

ikke schreef:Breghje schreef:Ik heb net, na 2 jaar vol medische kosten (milde peesblessure, zware koliekoperatie) mijn paard laten verzekeren. De kosten die ik heb gemaakt ondertussen, ondanks potje voor noodgevallen wegen niet op tegen de kosten voor de verzekering. De verzekering is een honderden euro's, de ok alleen al meer dan tweeduizend, excl. bijkomende controle kosten ed. zit ik op rond de 3000 euro.
En Ikke, ik ben het met héél veel dingen die je hier aanhaalt met je eens, maar sommige dingen kán je echt niet voorzien. Neem mijn paardje, regulier mestonderzoek wat negatief uitvalt, een paard dat geen hooi eet als het in het zand ligt, nooooit betrapt met een zandbek en waar tóch 8 emmers zand operatief verwijderd moeten worden
En ik hoop echt dat ik de premie elk jaar weg moet gooien, dat zou betekenen dat ze gezond blijft en dat heb ik er heeeel erg graag voor over![]()
.
Ik heb al twintig jaar paarden. Tel eens op hoeveel premie dat geweest zou zijn. Kun je uitgebreid een koliekoperatie van betalen. Dat jij de domme pech hebt gehad dat je dit gebeurde (en de mazzel dat je paard het heeft overleefd!!) maakt nog steeds niet dat dit een veel voorkomend probleem is.
Ik ken vele tientallen paarden, al vele jaren lang en in die groep zijn maar enkele paarden die een koliekoperatie hebben ondergaan, waarvan de helft het uiteindelijk niet overleefde!

Lusitana schreef:Je moet de risicos afwegen.
Verder zou je gewoon elke maand dat wat je normaal aan premie zou betalen, apart kunnen leggen.
Dan spaar je een leuk bedrag op dat je voor jezelf kunt gebruiken als het paard nooit wat krijgt, en aan het paard kunt besteden als hij wel wat krijgt....
Want geld dat naar de verzekering gaat als een paard niks krijgt is weggegooid geld...
Wel is het verstandig om te verzekeren als je iets met je paard doet dat het risico op blessures verhoogt.
Maar dingen als koliek waar een operatie voor nodig is, is gewoon domme pech en daar zou ik nou niet van te voren al aan denken hoor.