wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:24

siskeh schreef:
oww hij kan springen?
dan is het probleem toch alleen nog dat jij niet kan springen??
of is er dan nog een ander probleem??

Ja hij kan springen
& ik kan ook springen ,
en nee verder is er geen probleem ..

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:26

Maar waarom zou je hem dan willen verkopen. Als er geen probleem is en jullie allebei goed kennen springen?

IniminiLover

Re: wat zouden jullie doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:28

nou zoals ik al zei om toch een keer verder te komen ,,,

siskeh

Re: wat zouden jullie doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:31

hoezo verder komen?
je kunt toch niet verder komen zonder te beginnen?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:31

als hij goed is dan ben je toch al aardig ver :')

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:33

ja maar dan hecht je je er steeds meer aan hea ,,

oo dit is zo moeilijk!! :?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:35

Vind je ook beetje raar overkomen ? :?

Ik vind hem heel erg leuk! Waarom zou je het niet proberen? Nee heb je, ja kun je krijgen. Haha. ;)
En verder komen in de sport.. Tsjaa, denk niet dat het opeens lukt met een paard dat 'wel hoog' kan hoor..

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:37

Ikwashier schreef:
Vind je ook beetje raar overkomen ? :?

Ik vind hem heel erg leuk! Waarom zou je het niet proberen? Nee heb je, ja kun je krijgen. Haha. ;)
En verder komen in de sport.. Tsjaa, denk niet dat het opeens lukt met een paard dat 'wel hoog' kan hoor..

ja oke , Maar het is ook een heel klein paardje ,, en ik ben groot ,,

Renee

Re: wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:40

Hoe groot/zwaar ben jij en hoe groot is je paardje?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:42

Laat dan eens een foto zien waar je op hem rijd?

Ik vind je echt ontzettend verwend over komen :\
"ik wil een ander paard want ik wil verder komen, maar mijn fjord kan wel springen en ik ook dus er is eigenlijk geen probleem maar tóch wil ik verder komen'

Ik zou als ik jou was maar eerst eens beginnen met trainen. Zie eerst maar eens dat je 'verder' komt. Dan kun je nog altijd kijken wat je dan doet, maar ik vermoed dat je dan al een aantal jaar verder bent.

En dan nog het feit dat het de fjord van je overleden oom is, je hebt de pony van je opa gekregen omdat die het moeilijk vond om 'm weg te doen, maar nu maakt het hem niets meer uit of je de fjord verkoopt? Beetje raar maar goed.

En als laatste een paard kan je ook nog echt wel verkopen als ze 7 zijn of weet ik veel hoe oud.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:45

_mischa_ dat was toen die tijd even heel moeilijk ja , toen het net gebeurt was , en toen was de boerderij verkocht dus ,, ( waar wij woonde )

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:46

Dus die fjord heb je al een tijd? Hoelang? en je komt er dan nu ineens mee dat je 'verder' wil?
Ik blijf er bij dat je beter een foto kan plaatsen als je zegt dat je te groot bent.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 23:51

ik heb niet echt een foto ,, alleen op mijn andere computer ,,

uhm 2 jaar ,, ja omdat iedereen dat nu pas zegt ,, en ik toen ook even een moeilijke tijd had ,,

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:51

Zoals de meeste zeggen, start eerst maar met je fjord.
Het zijn geweldige dieren die veel kunnen en door het vuur gaan voor je als je het verdient.
Je komt lichtelijk verwent over. Je denkt nu al aan hoog in de sport komen, terwijl je nog nieteens gestart bent.
Het komt over alsof je een toppaard wilt kopen waarmee je over alle hindernissen heen racet, alleen maar omdat dat paard ervaring heeft, maar vaak zijn juist dat soort paarden al snel te machtig voor iemand die weinig ervaring heeft.
De basis is laag, en daar moet je beginnen.
Wie te snel klimt kan hard vallen..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:55

Ik snap je ergens wel. Ik bedoel, een fjord is nou niet echt het meest typische springpaard om mee te gaan springen.

Maar als je nu eens jezelf in ieder geval de beginselen aanleert met je pony. En je rijdt af en toe op de paarden van je zus. Kun je er daar niet één van lenen om mee te springen? Dan heb je iedereen gelukkig! Als je pony dan iets meer ervaren si en jij ook, kun jij nog verder op een paard, en kan iemand anders lol hebben van je pony. Een 4 jarige is nog LANG niet oud ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 23:58

Dit geeft wel even goed weer dat je geen vertrouwen in je fjord hebt.
Omdat IEDEREEN zegt dat je niet ver kan komen met een fjord vind jij dat ook maar?

Als mensen tegen mij zouden zeggen dat ik iets niet zou kunnen bereiken (wat ik super graag zou willen) met mijn pony zou ik er juist ontzettend veel voor doen om die mensen te laten zien dat ze géén gelijk hadden. Maar zo ben ik....

En is het niet juist éxtra stoer als het je wél leuk om op een lekker niveau te komen met je fjord? Net zoals ehm MelanieB dat is dan wel een tinker maar daar word hélemaal over gezegt dat ze niet kunnen springen, dat is een tinker van 1.40 die 1.35 springt!
Dat is toch klasse als je dat voor elkaar krijgt?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:01

Mik_ schreef:
Ik snap je ergens wel. Ik bedoel, een fjord is nou niet echt het meest typische springpaard om mee te gaan springen.

Maar als je nu eens jezelf in ieder geval de beginselen aanleert met je pony. En je rijdt af en toe op de paarden van je zus. Kun je er daar niet één van lenen om mee te springen? Dan heb je iedereen gelukkig! Als je pony dan iets meer ervaren si en jij ook, kun jij nog verder op een paard, en kan iemand anders lol hebben van je pony. Een 4 jarige is nog LANG niet oud ;)

Nou met jou kan ik praten , das nou priecies wat ik ook denk ,, nou dat gebeurt ook waarschijnlijk dat ik op 1 van mijn zus ga rijden ! :D

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:02

_Micha_ schreef:
Dit geeft wel even goed weer dat je geen vertrouwen in je fjord hebt.
Omdat IEDEREEN zegt dat je niet ver kan komen met een fjord vind jij dat ook maar?

Als mensen tegen mij zouden zeggen dat ik iets niet zou kunnen bereiken (wat ik super graag zou willen) met mijn pony zou ik er juist ontzettend veel voor doen om die mensen te laten zien dat ze géén gelijk hadden. Maar zo ben ik....

En is het niet juist éxtra stoer als het je wél leuk om op een lekker niveau te komen met je fjord? Net zoals ehm MelanieB dat is dan wel een tinker maar daar word hélemaal over gezegt dat ze niet kunnen springen, dat is een tinker van 1.40 die 1.35 springt!
Dat is toch klasse als je dat voor elkaar krijgt?

Ja dat is ook wel zo , maja

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:07

Ik had precies t zelfde, ook een fjord van mijn overleden opa gekregen, wereldknol, wou ik verder in de springsport heb ik haar verkocht, en heb al vanaf dag 1 spijt, echt als ik jou was zou ik het absoluut niet doen. Mijn fjord was 1.39, toen ik haar kreeg kon ze bijna niet springen, maar heb uiteindelijk 1m met haar gesprongen (heb haar 8maanden gehad). Fjorden zijn wereldknollen! Echt denk er goed overna, ik heb toen een sportpaard gekocht, binnen 2maanden had ze haar kogel verdraaied en loopt ze nu na 3maanden nogsteeds met een kogel blessure, en kan ik niet verder met haar komen in de springsport.
Zo veel mensen zeggen dat fjorden niet verder kunnen, fjorden kunnen alles, het duurt gewoon langer dan met een 'sportpaard'. Waarom sportpaard als je sportfjord kan hebben?

Ik snap je wel maar spreek uit evaring. Ik zou het niet doen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:08

Maar wat?
Als iemand een tegen argument geeft geef je niet antwoord waarom dat wel/geen goed idee is.

Alleen maar ik wil verder of maja

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:10

_Micha_ schreef:
Maar wat?
Als iemand een tegen argument geeft geef je niet antwoord waarom dat wel/geen goed idee is.

Alleen maar ik wil verder of maja

Nou wat wou je weten ,,

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:11

Ik hoef verder niets te weten, maar vind een reactie met alleen dat is wel zo maja.. een beetje vreemd. Volgens mij wíl je alleen maar horen dat mensen zeggen ja je moet je fjord weg doen. en heb je je keuze al gemaakt.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:12

_Micha_ schreef:
Ik hoef verder niets te weten, maar vind een reactie met alleen dat is wel zo maja.. een beetje vreemd. Volgens mij wíl je alleen maar horen dat mensen zeggen ja je moet je fjord weg doen. en heb je je keuze al gemaakt.

oo jij ziet nu ook al wat ik denk ? poeh poeh , nou ik zal je 1 ding vertellen ik weet het niet anders maak ik dit topic niet , en ja, ik reageer soms raar , maar heb je enig idee hoe moeilijk dit is !!
Laatst bijgewerkt door IniminiLover op 18-02-09 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:13

Als je met een paard gaat starten moet je ook in de B beginnen, en ik ken paarden die groot zijn, maar de hindernis niet overkomen zonder een balk tussen de benen..
Ik zal lekker bij de pony's met je fjord gaan springen, je bent 15 dan is het super gezellig om je aan te sluiten bij een ponyclub met mensen van je leeftijd, en als je dan springles volgt, dan zal je zien dat fjorden best wel goed kunnen springen.. :)

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:15

Probeer nu eerst maar te springen met die fjord, geef hem een kans. Misschien kan die het juist heel goed en vinden jullie het samen harstikke leuk om te doen.
Verkopen kan altijd nog.

Verder heb je ook nog geen wedstrijdervaring, dus om nu al meteen een duur springpaard te kopen.. kan je eerst beter spring/wedstrijdervaring opdoen en dan pas echt verdergaan als je zeker weet dat je dit wilt.