welk merk en prijsklasse trailer heb jij ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:05

annastasia schreef:
ik heb een 2-paards Bockmann aluminium. Met trapbescherming en reservewiel.
NP ligt zo rond de 8000,-
Heb deze afgelopen zomer gekocht voor 4500,- (BJ eind 2002)
Service van het bedrijf (Impex) is super!!

Jij hebt mijn oude trailer! :)

Ik heb er nu eentje van polyester met een zadelkamer erin.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:09

Ik heb een Saris Brisbane, nieuw gekocht 3,5 jaar geleden.
Toendertijd rond de 6500-7000 euri.
Zadelkamer erin, erg makkelijk en zeker aan te bevelen. Als je dan toch geld aan het uitgeven bent, moet je het goed doen.. is mijn motto :o
Niets is zo makkelijk als de trailer een dag voor een wedstrijd alvast in te kunnen pakken.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:13

Nicole85 schreef:
Niets is zo makkelijk als de trailer een dag voor een wedstrijd alvast in te kunnen pakken.

Kan ook met een auto hoor :Y) :D

Sorry hoor, kon het niet laten :+

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:14

Ik wil juist geen zadelkamer. Ik heb een keer een paard over de voorstang zien gaan en met zijn been in de voerbak/zadelkamer.
Dat spul is kapot vlijmscherp en het paardenbeen lag helemaal open. Toen heb ik besloten nooit een trailer te willen met zadelkamer. En helaas zijn die steeds moeilijker te krijgen.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:30

Helma_Amber schreef:
Nicole85 schreef:

Kan ook met een auto hoor :Y) :D

Sorry hoor, kon het niet laten :+

Kan ja, maar is iets moeilijker als je auto van een ander gebruikt.

Die ongelukken heb ik ook gezien, Kazary.
Heb zelf gelukkig een heel braaf paard op trailer...
Verder wordt trailer niet uitgeleend of gebruikt voor ander paard behalve de mijne :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 08:50

kazary schreef:
Ik wil juist geen zadelkamer. Ik heb een keer een paard over de voorstang zien gaan en met zijn been in de voerbak/zadelkamer.
Dat spul is kapot vlijmscherp en het paardenbeen lag helemaal open. Toen heb ik besloten nooit een trailer te willen met zadelkamer. En helaas zijn die steeds moeilijker te krijgen.

Toen ik mijn trailer nieuw bestelde heb ik ook de zadelkamer weg gelaten, heb er nu een zee van ruimte voor terug voor in de trailer...

Veldjesgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:43

Hoi,

Ik weet niet of je inmiddels wat gekocht heb.
Wij zijn zelf dealer van Henra, Hotra en Weijer paardentrailers.

Daarnaast zijn wij van de volgende merken subdealer: Bockmann, Atec, Humbaur, Xtrail.
Ook hebben wij meestal 20 gebruikte paardentrailers op voorraad van diverse merken.

Wij zijn al sinds 1995 actief en ik wil je graag advies geven, ik rij zelf ook paard en zie daarom natuurlijk het belang in van een goede en een veilige paardentrailer.
Ik vind pas dat je echt een goed advies kan geven als je weet wat de klant voor eisen heeft hoe hij of zij hem gebruikt en
wat voor paard of pony er in komt staan, wat voor auto, polyester of hout, etc. Elk merk en zelfs type hebben hun voordeel en nadeel.

U kunt mij bereiken op 06-30123317 u mag ook mailen na bveldjesgraaf@hetnet.nl

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:50

De mijne was vrij duur, maar ik heb er geen spijt van, geweldige trailer.
Heb hem in 2001 nieuw gekocht voor iets van 10000 gulden?? (weet het niet meer zeker) het is een 1.5 paards.
Wel lekker breed, mooie vloer, uitzetramen, grote ronde voorneus dus je hebt wel ruimte.

Het is een Westeria

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:54

Ik heb een Heja, die is nu 13 jaar. Heerlijke trailer. Er gaat nu een nieuwe bodem in, de oude is rot. De wanden (ook hout) zijn nog wel helemaal in orde (om de paar jaar zet ik hem in de beits) dus het is de trailer nog prima waard. Heel fijn bedrijf ook, in Garderen (familiebedrijf). Ze hebben nieuwe en occasions staan, maar adviseren om de bodem te vernieuwen. Een net advies, vind ik zelf -niet proberen wat nieuws te verkopen-. Ze hebben ook heel wat hele nette occasions staan, o.a. ook andere merken dan hun eigen merk (ik was er gister).

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:44

meggiemeg schreef:
kazary schreef:

Toen ik mijn trailer nieuw bestelde heb ik ook de zadelkamer weg gelaten, heb er nu een zee van ruimte voor terug voor in de trailer...

Ik kon bij de aanschaf van mijn nieuwe trailer ook gewoon kiezen of ik wel of geen zadelkamer in de trailer wou. Trailers zonder zadelkamer zijn nog altijd makkelijk te krijgen hoor.
Ik heb er ook een zonder zadelkamer, heb mn spullen liever in de auto. Vooral met vochtig weer, dan heb je gauw last van condens (of hoe je schrijft) in de trailer.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:45

Wij hebben een nieuwe ATEC besteld, @ paards met wat extra's (zadelkamer) va alluminium en kunststof bodem. extra hoog, extra breed. kussen binnen e.d.
ook een extra zware uitvoering (2400kg)
8000 euro en dan was de zadelkamer gratis (beursaanbieding)

Wij hebben overigens gekozen voor alluminium en kunstof ivm de duurzaamheid, hout is altijd trammelant, altijd onderhoud en dan nog gaat het rotten op den duur.

We hebben nu nog een ablas 2 paards staat, deze is uit 77. Doet het nog prima, bodem vorg jaar vernieuwd maar wij willen 2 paarden kunnen vervoeren en dat durven we met deze niet meer aan :n
wel goede trailer. heeft ons 900 euro gekost.