Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Katja schreef:Als die schade ontstaat door grove nalatigheid van de bijrijdster dan zou je haar daar wel aansprakelijk voor kunnen stellen maar in alle andere gevallen is dat de verantwoordelijkheid van de eigenaar en dat lijkt me ook logisch.
LDRD schreef:Ik adviseer dringend om mijn link te lezen, daar staat alles heel duidelijk in.
ukje schreef:Ik volg dit alsnog eventjes ben zelf bijrijdster.
En ik las dat je iemand een ruiterbiewijs dan moet laten halen dit vindt ik een beetje te ver gaan. Verzekerd ben je toch al.
boeli schreef:ukje schreef:Ik volg dit alsnog eventjes ben zelf bijrijdster.
En ik las dat je iemand een ruiterbiewijs dan moet laten halen dit vindt ik een beetje te ver gaan. Verzekerd ben je toch al.
ik denk dat het dan ook wel een beetje meetelt wat je met het paard doet..
als de bijrijder er mee op de weg komt en wedstrijden wil doen enz enz alles er op en er aan ..
dan zou ik ook wel willen denk ik dat de bijrijder een ruiterbewijs ging halen..
en het ligt denk ik ook aan hoe het paard is ..
LDRD schreef:boeli schreef:weet iemand een antwoord op mijn vraag? (ik heb de link gelezen)
Als je de link gelezen hebt, ben ik benieuwd wat je concrete vraag nog is?

boeli schreef:ik heb vaak gehoord dat ze met een wa verzekering (je eigen wa verzekering) wel eens moeilijk doen over paarden..
ik sta onder de naam van mijn vriend wa verzekerd.. bij de snsbank..
nu had ik daar over gebelt of dat als mijn shet iets aanricht dat dat dan ook gewoon onder mijn wa verzekering valt.. (of wa voor huisdieren) ..
maar hun wisten mij te vertellen dat dit niet het geval was en dat ik dan een paarden verzekering moest afsluiten..
maar nu moet ik dus speciaal een paarden verzekering moet hebben om mijn pony wa verzekerd te hebben ..
of moet ik gewoon de sns weer op bellen en er op aandringen dat mijn pony er bij vermeld word???

..
beantsje schreef:Het lijkt me daarom verstandig, het paard uitgebreid te verzekeren, zowel tegen overlijden/afkeuren als tegen ziektekosten. Gaat er dan wat mis, dan kunnen de maatschappijen (paardenverzekering Ikenindi versus APV bijrijdster) het lekker onderling uitvechten.
. Je paard verzekeren, omdat je een bijrijdster neemt...dat gaat mij iets te ver
.
. boeli schreef:als de wa van mn pony via mijn eigen wa kan laten lopen is dat goedkoper als dat ik dat doe via een ziekte koste verzekering voor de pony ..
ik ben ook druk aan het kijken welke verzekering het beste is voor mn pony
en idd als er schade ontstaat door de bijrijdster dan gaat zij daar voor opdraaien
)? Maar wanneer jouw pony een been breekt, jouw WA dat niet betaalt? Want je hebt je paard niet apart verzekerd. Hebben volgens mij heel veel mensen niet. Ik in iedergeval niet
Alexx schreef:boeli schreef:als de wa van mn pony via mijn eigen wa kan laten lopen is dat goedkoper als dat ik dat doe via een ziekte koste verzekering voor de pony ..
ik ben ook druk aan het kijken welke verzekering het beste is voor mn pony
en idd als er schade ontstaat door de bijrijdster dan gaat zij daar voor opdraaien
het is toch zo dat als jij met je paard langs een dikke mercedes schuurt jouw WA dat betaalt? Maar wanneer jouw pony een been breekt, jouw WA dat niet betaalt? Want je hebt je paard niet apart verzekerd. Hebben volgens mij heel veel mensen niet. Ik in iedergeval niet
, maargoed, andere discussie
).
(en dekt dus ook totaal verschillende dingen)
.. opala schreef:Een aansprakelijkheidsverzekering voor paarden zou inhouden dat je het paard zelf aansprakelijk kan stellen. Bij welk verzekeringskantoor kan je paard terecht en hoe moet die een handtekening zetten. En hebben we een paardentolk in NL om een en ander namens de mens te kunnen afwikkelen
.. boeli schreef:daar ben ik het niet mee eens.. als je je paard bijvoorbeeld bij een boer hebt staan en die weet te ontsnappen en brengt schade aan een auto of dergelijke.. dan ben jij de gene die aansprakelijk word gestelt omdat het dier van jou is..
. boeli schreef:ik heb vaak gehoord dat ze met een wa verzekering (je eigen wa verzekering) wel eens moeilijk doen over paarden..
ik sta onder de naam van mijn vriend wa verzekerd.. bij de snsbank..
nu had ik daar over gebelt of dat als mijn shet iets aanricht dat dat dan ook gewoon onder mijn wa verzekering valt.. (of wa voor huisdieren) ..
maar hun wisten mij te vertellen dat dit niet het geval was en dat ik dan een paarden verzekering moest afsluiten..
maar nu moet ik dus speciaal een paarden verzekering moet hebben om mijn pony wa verzekerd te hebben ..
of moet ik gewoon de sns weer op bellen en er op aandringen dat mijn pony er bij vermeld word???
beantsje schreef:Wat ik me nog voor kan stellen, is de vraag of (hobbymatig gehouden) paarden altijd onder de noemer 'huisdier' vallen.
LDRD, kan je daar ook iets over zeggen?
)