Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

chinou schreef:Zelf hebben wij al 7 jaar een nu 24 jarige pony staan die een peesblessure heeft gehad. Deze pony blijft tot zij teveel pijn krijgt of om andere redenen moet inslapen. Mijn paard is zoals het nu lijkt afgekeurd maar kan waarschijnlijk nog wel als fokmerrie gebruikt worden maar gaat absoluut niet weg.
Weglopen omdat je nog nooit een ziek paard onder je hoede gehad hebt is wel heel makkelijk.
omschreef gisteren, verrotte kogel.pharagirlke schreef:chinou schreef:Diezelfde mensen konden het paard toch ook betalen toen er nog op gereden kon worden....dus waarom niet betalen voor een paard dat afgekeurd is?
Omdat een afgekeurd paard vaak (hoge) medische kosten met zich mee brengt. Is dat nu echt zo moeilijk om die twee aan elkaar te linken?

)

pharagirlke schreef:en als je het geld simpelweg NIET hebt? Heb maar laten verrekken? Hem dood maken terwijl het dier een hééérlijk leven kan hebben op een weitje ergens? Kijk je moet hem niet naar china verkopen. Dat is het zoeken. Maar als je buurman hem overneemt (bij wijze van spreke) heb je toch aardig veel zicht op dat ding. Of je zoekt een manier om samen met die persoon de kosten te delen waardoor het paard ook nog deels van jouw blijft maar het betaalbaar blijft.

chinou schreef:Tuurlijk is daar niets op tegen Pharagirlke, dat zou zelfs fantastisch zijn. Maar zomaar wegdoen omdat je alleen je geld voor een paard wil uitgeven als je erop kan rijden is iets anders.
Een paard is geen ding maar een dier waarvoor je nu eenmaal de verantwoording hebt.
Waar ik problemen mee heb is dat mensen zo makkelijk een ander voor hun verantwoording op (willen) laten draaien. Mocht je een geschikt adres vinden is daar natuurlijk niets op tegen. Maar de kans is natuurlijk niet groot dat je iemand vindt die jouw hoge dierenartskosten over wil nemen voor een veredelde gramaaier.
chinou schreef:Isabonny schreef:Tja, als je op een pensionstal staat, waar de paarden de helft van de tijd binnen staan, dan kan ik me voorstellen dat het voor het paard beter zou zijn om te verhuizen naar een stal waar hij 24/7 buiten kan lopen. Als zich zo een mogelijkheid niet in de nabije omgeving voordoet, dan kan ik me voorstellen dat een ander tehuis, waar ze dit wel kunnen bieden, beter kan zijn. Precies zoals Steph86 schrijft dus.
Dat is natuurlijk prima maar waarom moet een ander daarvoor betalen en neem je zelf niet de verantwoording. Er bestaan rusthuizen en penionstalling voor paarden met pensioen. Dan staan ze ook buiten en niet dag en nacht in een box maar is dan wel jouw eigen verantwoording en zou je zelf moeten betalen in mijn ogen.
roobin schreef:Dat vind ik zo vreselijk, ik was laatst bij een handelaar en zag daar een oude pony van 18 jaar die Z had gelopen, pony was te oud en werd maar ingeruild... Stond die dan op z'n oude dag bij de handelaar! Erg zielig.
Zoek gewoon een fijn landje waar hij zn oude dag kan doorbengen lijkt mij!