rechtzaak???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:59

Als het paard dus niet van TS is zouden er toch geen stallingskosten betaald hoeven worden? Dan betaalde TS achteraf gezien de stallingskosten voor een paardje dat eigendom is van de manege. Daar wordt dus ook al mee bedrogen. Vreemde zaken gebeuren hier.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:08

Yougster, dat zou dan als leasegeld gezien kunnen worden?

annastasia

Re: rechtzaak???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:57

Zoals al eerder gezegd, is het zadel van jou, Jij hebt het betaald en kunt dat aantonen.

Jammer dat er niets op papier stond, maar aan de ene kant ook wel begrijpelijk.
Erg dure leasekosten waren het dan, zeker ook als het paard nog in de lessen gebruikt is. Ze hebben je gewoon genaaid, en nu zijn ze nog zo brutaal ook om te dreigen met een rechtszaak.
Ik ben bang dat je je geld en je paard kwijt bent.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:46

Jammer dat het allemaal zo is gelopen. Waarschijnlijk ben je niet alleen "jouw" paardje kwijt maar ook nog een plek waar je graag naar toe ging en een hoop tijd spendeerde..
Het is al vaak genoeg gezegt maar dat zadel is van jouw, jij heb de aankoopbewijzen. Een rechtzaak zullen ze zeker niet aanspannen allemaal loze dreigementen! Je zal waarschijnlijk niet gelijk om een ander paard zitten te springen maar ik kan wel voor je kijken of ik hier in de buurt mensen weet die een bijrijder zoeken.
Succes en laat je niet imponeren door de mensen van de manege!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:59

Wat een ellende TS!!

Ik kan je niks aanraden in dit geval, behalve niet overstag gaan om je zadel terug te brengen. Wie weet krijg je straks het probleem dat zij zeggen dat het van hen is.. Op een bon kan je het type zadel wel zien, maar wie zegt dat het zadel wat je terug brengt ook van jou is als het achter slot en grendel hangt?? ( bij wijze van spreken dan he ;) )

Dan krijg je haar woord tegen het jouwe ;)

Niks terugbrengen, laat haar maar komen ;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:03

Het zadel is in dit geval heel duidelijk van ts. Een rechtzaak is niet handig, op 2 manieren. De manege eigenaar zal dan een fikse aanslag loonheffing krijgen en als Ts afgekeurd is in die zin dat ze uitkering ontvangt, zal zij gekort worden op haar uitkering. In die zin is het afgekeurt zijn wel van belang in deze situatie, want beiden zullen niet willen dat dit in openbaarheid komt, hoop je. Maar wat als de manege eigenaar denkt meer geld te krijgen dan wat het haar kost, en er wel mee door gaat, dan is er een nog groter probleem. Ik heb dan ook maar een tip, probeer dit samen op te lossen zonder rechterzaak, al dan niet door aan te bieden het paard ineens te kopen en elders te stallen. Mits je ouders het hier mee eens zijn en hieraan mee willen werken denk ik dat je dan het snelste alles oplost.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:16

Ik ben het met Sonjim eens. Ik geloof nooit dat die manegehouder echt een rechtzaak aan zal spannen.
Dat kon hem/haar wel eens heel veel geld gaan kosten. De belastingdienst is niet lekker voor bedrijven die mensen zwart laten werken. Dus in die gedachte, mochten ze nog meer gaan dreigen kan je ze gewoon vertellen dat bij een evt rechtzaak het zwartwerken van jou daar dan ook openbaar zou worden en hem/haar wel eens een hoop geld zou gaan kosten. Dan bedenken ze zich echt nog wel een keer.

Het zadel is zoals ik het zie gewoon van jouw. Jij hebt de afschrift en de kassabon. Dus niks terugbrengen. Dit is een aardige poging jouw te intimideren en te pogen nog een beetje extra uit de stukgelopen deal te halen. En ik denk dat ze wel genoeg aan jouw heeft verdient ;)

Tis jammer voor je dat het zo is gelopen. Volgende keer bij zoiets echt alles op papier zetten.

En het is al door een aantal gevraagd, heb je geen mogelijkheden het paardje nu in 1 keer alsnog te kopen?? (lenen van je ouders oid)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:29

Vreselijke situatie, Je bent idd de plek kwijt waar je even kunt ontspannen!
Een rechtzaak lijkt me ook niet logisch omdat hun donders goed weten dat ze je zwart hebben laten werken!
Bij vereniging eigen paard zit een hippisch juriste, misschien kan zij je van advies voorzien? sterkte met de stress!!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 00:35

Ik heb eens even gezocht op internet, vanwege die boetes ed die werkgever kan krijgen voor zwart laten werken, en kwam dit tegen:

Citaat:
Als een werkgever zwart laat werken betekent dit dat hij geen belasting en geen premies afdraagt aan de belastingdienst en de uitvoeringsinstelling. Als dit wordt ontdekt krijgt de werkgever niet alleen met achterstallige premies en belastingheffingen te maken, maar ook met grote boetes, tot zelfs gevangenisstraffen.

Belastingheffing en boete:

Als de belastingdienst ontdekt dat een werkgever zwart heeft laten werken, dan volgt er een onderzoek. Dan wordt niet alleen de achterstallige loonbelasting geheven, maar ook de omzet- en de inkomstenbelasting van de werkgever zelf. Bovendien krijgt de werkgever een boete opgelegd die kan oplopen tot 100% van het bedrag dat is achtergehouden. Bij fraude boven de F 25.000,- wordt de FIOD ingeschakeld.

Premienavordering en boete:

Aan de hand van een looncontrole bepaalt de UVI welke premie er betaald moet worden. Deze premie wordt nagevorderd en verhoogd met een boete van 25%, 50% of 100% van het bedrag dat is achtergehouden. Dit is wel afhankelijk van de mate van verwijtbaarheid en eventuele eerdere overtredingen. Bij fraude van een bedrag van € 6000,- of minder is er een boete van 10% en bij meer dan € 6000,- komt er een straf. Bij al deze gevallen moet het hele bedrag dat is achtergehouden worden terug betaald plus de boete.

Bijvoorbeeld er is € 1000,- achtergehouden dan moet er € 1000,- worden terug betaald plus de boete van bijvoorbeeld 100%, dan moet de werkgever € 2000,- betalen. Het is dus geen pretje als ze er achterkomen.

En gezien hoeveel jij daar gewerkt hebt (zie rekensom van Aslo) en dat meer als een jaar. Pfieuww ik zou als werkgever wel uitkijken met een rechtzaak :+