Pipo schreef:Een eerste paard is heel spannend, koop er een die wat meer ervaring heeft dan jij. Bij je eerste paard maak je vaak nog zoveel fouten dat je beter een ouder dier kan kopen waar jij veel van kan leren.
Daar ben ik het niet mee eens. Het paardje waar ik ben gaan kijken heeft niet zo heel veel gedaan, hij is ingereden en daarna werd hij boscrosspony. Terwijl er veel meer in zit, dat zien zijn eigenaren en dat zie ik, en ik ben een fanatieke ruiter (zonder dramatische wedstrijdambities, maar ik wil wel meer dan lekker hobbelen) en dat kan met dit paard maar er moet wel het een en ander op gemonteerd worden (rijpaardspieren, bijvoorbeeld) En dat lijkt me een heel leuk project. Ook qua karakter is het een heel geschikt paard voor mij en ik zou hem niet moeten kopen omdat hij niet zo veel gezien heeft en nog niet zo oud is? Kom nou zeg.
@Cossie: tuurlijk!
Daarnaast rijd ik nu zo'n 20 jaar paard en vooral het afgelopen jaar heb ik vreselijk veel geleerd, ik krijg fantastisch les op fijne paarden en heb twee paarden bijgereden, van allebei (en van de eigenaar van de laatste) heb ik zó veel geleerd, over de meest uiteenlopende dingen.
Ik heb veel liever een paard dat niet veel kent maar wat een superkarakter heeft en dat samen met mij dingen wil doen dan een ervaren, maar wel zure, rotbok.
Ts schrijft trouwens dat ze
En inderdaad, eerst maar eens even wachten of het allemaal wel doorgaat voor je 'm op bokt zet