Wat te doen met je paard als... (je overlijdt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hobby

Re: Wat te doen met je paard als... (je overlijdt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 21:02

Mijn vriend roept altijd heel hard dat de paarden nergens heen gaan als ik kom te overlijden (en dat terwijl hij nooit iets met paarden heeft gehad en er voor geen goud op kruipt). Ze staan aan huis en mijn vriend zorgt nu ook voor de paarden door te voeren en te mesten. In deze omgeving wonen alleen maar paardenmensen, dus hij kan bij iedereen terecht voor vragen en hulp. Voor het poetsen en rijden zou hij dan hulp inschakelen van pennymeiden (die heb ik nu ook al Haha!). Mocht mijn vriend niet voor de paarden kunnen zorgen of ook komen te overlijden, dan worden mijn paarden van mijn broer en wil hij ze houden (ook al is hij zelf allergisch Bloos ). Wettelijk gezien is mijn vriend mijn erfgenaam, maar mijn broer zou twee paarden op kunnen eisen aangezien hij destijds een drachtig paard voor mij gekocht heeft...

coradv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:41

Mijn paard gaat naar mijn ouders, dat staat ook in mijn testament en hun zijn daarmee akkoord gegaan. Ik vind dit wel een heel belangrijk onderwerp. Tuurlijk wil je niet dat het je overkomt maar je moet er wel over nadenken.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:45

Klinkt weer heel erg nuchter maaruh...... ik ben er toch niet meer, dus ze zien maar. Bloos
Willen ze 'm verkopen, prima, willen ze zelf gaan verzorgen ook prima. Kan me er dan toch niet meer druk om maken.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:56

Mocht de eigenaresse van mijn 'verzorg' paard overlijden, dan is ie van mij.
Dat heeft ze me al vaker gezegd, en haar ouders weten dat ook als het goed is.
Ben ik erg blij om, want ik denk dat het anders slecht afloopt met m'n paard.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:59

Mijn paardje gaat naar mijn vriendin. Dat hebben we ook afgesproken. Zij mag m houden of een andere plek voor m zoeken, daar heb ik vol vertrouwen in. Het is echt een heel lief paard dus hij zal een plekje vinden waar hij past en gewaardeerd wordt. Maar mijn vriendin is ook weg van m, mijn bijrijdster ook. Ik hoop dat ik m overleef en dat verwacht ik ook wel. Maar het is wel geregeld!

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:05

Mijn vriend zou wel de zorg voor de paarden op zich willen nemen, maar of hij dat wil doen tot hun einde is een andere vraag.
Indien hij ze dan toch wil wegdoen, dan gaat mijn merrie naar mijn bijrijdster en kan hij kijken of de andere twee eventueel een goede thuis zullen krijgen.

Zijn mijn twee kerels al wat ouder en lukt het ook voor hen niet meer goed, zou hij ze gerust naar de slacht mogen brengen of laten inslapen.
Mijn ene ruin is een heel dominant ventje met toch wel medische problemen, en de tweede is een asociale blinde draver, die je niet direct van omgeving kan en wil veranderen.
Voor hen dan ook liever de korte pijn, dan het gehele tijd aanslepen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:13

Mijn man mag Droppie verkopen aan een goed thuis waar hij genoeg aandacht zal krijgen.

Onassa moet blijven, ook al heeft hij er verder niets mee behalve dat hij mij helpt de stallen te doen, hij zal haar toch houden en dat komt omdat Onassa een paard is met kissing spines en een zeer sensible karakter (engels volbloed).
Je ken haar dus niet echt meer een rijpaard noemen en heeft al genoeg in haar verleden mee gemaakt, dus bij mij(ons) is ze bij haar laatste eigenaar.
Ik heb al gezegt, als je mijn wens niet zou respecteren kom ik je lastigvallen tot aan jou dood toe Clown

Mresz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:58

denk wel dat je dat op papier moet zetten om onderling problemen te voorkomen,

waar ik mijn oude vezorgpaard had, hebben ze die afspraken ook gemaakt, en alles netjes op papier gezet voor het geval dat.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:40

Mijn paardjes blijven van mijn ouders, aangezien ze toch al officieel van hen zijn eigenlijk Knipoog
Ookal hebben ze weinig verstand van paarden, ze vinden het wel erg leuk om met ze om te gaan en ik denk zeker dat ze bij hen blijven(ook als herinnering aan mij denk ik). Denk dat ze dan wel veel op de wei zullen staan.

Voor mij is de vraag ook anders te zien, wat als mijn ouders komen te overlijden...
Ik weet wel hoe het met het huis gaat, erfenis etc. Maar de paarden...
Ik heb echt geen geld om die te onderhouden denk ik! Wil er eigenlijk niet aan denken Scheve mond

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:43

Hij gaat naar mijn zus, die kent hem ook door en door en zal hem niet snel wegdoen, aangezien hij een gebruiksaanwijzing van 1000 pagina's heeft.
Maar ik ga er nog altijd vanuit dat ik hem gewoon overleef ;)

Moderatoropmerking:
Zoals de grote letters aangeven alvorens je reageert op een oud topic is het niet toegestaan deze topics omhoog te halen, met een bericht dat niet écht iets toevoegt aan het topic. De nieuwste berichten uit dit topic zijn dan ook gesplit, zodat het topic weer terug zakt.
Laatst bijgewerkt door Judje op 10-02-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.