kan zowel met als zonder........... Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kan zowel met als zonder...........
en dat kan je thuis niet oefenen

Amanda_T schreef:Ja, maar dan ga ik nog niet het risico nemen dat ik m'n paard kan vangen. En natuurlijk kun je voorbereiden etc, en ik ga ook naar vreemde plekken om te trainen. Maar waarom zou je het risico gaan nemen dat ie zich losrukt of wat dan ook, als het niet nodig is?
sflj schreef:Amanda_T schreef:Ja, maar dan ga ik nog niet het risico nemen dat ik m'n paard kan vangen. En natuurlijk kun je voorbereiden etc, en ik ga ook naar vreemde plekken om te trainen. Maar waarom zou je het risico gaan nemen dat ie zich losrukt of wat dan ook, als het niet nodig is?
Met een zadel kan hij zich toch net zo goed losrukken? Paard moet zich gewoon gedragen, ook (juist!) op vreemd terrein.
Die van mij is een enorme zenuwpees, zeker op vreemd terrein, maar blijft wel naar me luisteren.
. Het ging erover met jonge paarden op stap zijn en dan in alle drukte nog een hoofdstel aan moeten doen, als dit niet mogelijk is op de trailer. Zadel etc. doe ik dan wel op de wedstrijd/locatie zelf. Maar hoofdstel ga ik niet mee klooien als het niet nodig is. kim1207 schreef:ik vind het gevaarlijk om ze al opgetuigd in de trailer te zetten, bovendien ben ik veel te bang dat er iets met mijn dure zadel gebeurd!!!
Amanda_T schreef:Even lezen, dit stukje gaat over het hoofdstel. Het ging erover met jonge paarden op stap zijn en dan in alle drukte nog een hoofdstel aan moeten doen, als dit niet mogelijk is op de trailer. Zadel etc. doe ik dan wel op de wedstrijd/locatie zelf. Maar hoofdstel ga ik niet mee klooien als het niet nodig is.