MarisdB schreef:Op het moment dat je iemand die geen benul van een paard heeft meeneemt, breng je die persoon hoe dan ook in gevaar... Dat is nu net het hele punt.
@ MarisdB Ik heb dit eerder in het bericht gezegd

Maya schreef:Volgens mij is het niet zo dat je dan maar iemand moet nemen die er niks vanaf weet. Dat wordt ook niet gesteld. Het spreekt voor mij voor zich dat je ook wel iemand meeneemt die van wanten weet of ervaring heeft.
En daarna. Ik kies dus bewust voor dingen waar ik de trailer voor wil gebruiken. Als ik op vakantie wil met mijn paard, dan zorg ik dat alles goed geregeld is. Als ik een rit ergens wil doen, dan zorg ik dat alles geregeld is. Paard in conditie. Tuig in goede staat. Goede auto. Goede trailer. Kennis van de route. Kennis van de weersomstandigheden. En dus o ok een bijrijder. Als ik op de manege wil lessen : dan kijk ik of er te carpoolen valt. Of ik zoek les dichterbij. Of ik vraag of de instructeur naar mij komt. Wedstrijden? Grooms zijn altijd handig, voorlezen, groomen, etc. etc.
Is er een van de onderdelen waar niet aan voldaan kan worden. En het is niet voor spoed of essentieel belang. Dan maak ik de keuze om het af te zeggen als het echt niet lukt om alles voldoende te regelen.