Paard verkocht en verwaarloosd *wat nu*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard verkocht en verwaarloosd *wat nu*

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:25

Pffft, de hele bespiering is weg!!!!!
Jemig, wat is dat beestje ingevallen!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 01:29

Allereerst het beginpost vond ik ook wat warrig.
En als het mijn paardje was geweest had ik gezorgt dat er nu iemand was die met mij mee ging om de trailer te rijden en paard op te halen.
Ik vraag mij alleen af waarom het paard op ''afbetaling'' is verkocht, dat doet bij de meeste verkopers toch al een belletje laten rinkelen ?
Over de koper heb ik toevallig gister dat bericht al gelezen.

Ik wens jullie veel wijsheid toe (alleen had de mijne al uitgevoerd geweest )

Edit: na het zien van deze foto's was de auto 250 km over de weggegaan! Waar wachten jullie eigenlijk nog op ?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 02:45

Wat is dat paard achteruit gegaan, vooral die levenloze blik in de ogen moet de vorige eigenaar behoorlijk pijn doen.
Heeft die koper nu het hele bedrag betaald? Dat kon ik niet uit de verhalen opmaken. Als hij in gebreke is gebleven met de betaling lijkt het mij dat de verkoper het paard meteen terug kan halen, of zie ik dat verkeerd?

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 09:51

De koper heeft het hele bedrag nog niet betaald.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:01

@Suleilitha, ik vind juist niet dat dat paard maar moet creperen. De verkoper had al veel eerder actie moeten ondernemen. Wie laat nu haar paard creperen? Ik wil alleen maar zeggen, dat ze zelf wat moet ondernemen en dat de zaak zich niet vanzelf oplost. In plaats van hier op bokt te zitten typen, had ik allang mijn paard opgehaald hoor! Desnoods maar een paar sterke mannen opgezocht die ik dan meegenomen had. Ik vind zeker dat de koper fout zit, maar ik vind de verkoper ook erg laks met maatregelen nemen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:02

Heeft de koper nog helemaal niks betaald aan het paard?

Dacht dat ik begreep uit je vorige posts dat hij al wel
een deel had betaald maar nog niet alles kon betalen..
Als hij nu dus nog geen cent aan het paard heeft betaald,
dan zou ik het paard daar vandaag nog weg halen..

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:05

De koper had nog maar 200 euro betaald. Ik snap dus echt niet waarom de verkoper het paard niet ophaalt.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:57

Slechts 200,- betaald, dan moet ze hem maar heel snel op gaan halen. Een half jaar wachten op je geld is niet normaal en als ze nog lager wacht is het misschien voor het paard te laat.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:02

ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die met haar in zee gaan, ze is en blijft gewoon altijd hetzelfde...

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:15

ik zou zeggen plak die 200 aan het hek plaats je pown in de trailer en beginnnen met dat opknap proces.

Moet echt zeggen dat het verhaal heel warrig overkomt op me, je kan beter op een forum als deze het héle verhaal vertellen ipv iedere keer een klein stukje

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:20

Charr_x schreef:
Als jullie wisten dat het paard rugproblemen had/heeft, waarom staat er dan in de koopovereenkomst: "de verkoper garandeert dat het paard vrij is van ziekten, ecxemen, koopvernietegende gebreken en andere gebreken, welke de waarde en/of het gebruik van het paard kunnen beïnvloeden. Hij verzekert dat het paard vrij is van ondeugden."?
Ik denk dat ze weinig kan doen en als het paard haar dierbaar is kan ze altijd juridisch advies vragen aan een advocaat.

wouw ik net zeggen..

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:49

Kijk voor de aardigheid eens hier
Daar schrijft de koopster zelf wat ze van plan is met Paletka, namelijk fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:53

Tjonge, en zelfs daar is ze uitgesch*ten.
Verder is algemeen bekend dat ze betalingsproblemen heeft dus de rest van het aankoopbedrag zal ze ook echt niet betalen....
Paletka moet zo snel mogelijk daar vandaan, dat is een ding dat zeker is.

tender_yon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:10

waarom word er geen aktoe ondernomen
ik kan me zo kwaad maken
haal dat beest daar weg nu meteen
waar een wil is is een weg !!!!!!!!!

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:12

En dit is haar website (voor zover ik het begrepen is is zij een gebande user van bokt.nl)

En advies, haal idd dat paard daar zo snel mogelijk weg. Zoek daarbij hulp bij instanties die je daarbij kunnen helpen om het op een rechtmatige manier te doen. En idd.. misschien wel via 'de rijdende rechter'. Succes!!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:19

Kom op haal een trailer, neem een paar sterke mannen mee en ga het paard terug halen. Dit is diep triest dat er zulke mensen bestaan. Gelukkig weten nu meer mensen ervan en hopelijk brengen die geen paarden daar meer naartoe. Boos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:46

Nogmaals, zomaar het paard terughalen is iets wat op dit moment voor de vriendin van de TS nog meer problemen op zou kunnen leveren...
Als het paard nou idd gezond was, zou het een mogelijkheid zijn...

Maar zoals ik uit het verhaal begrijp is de verkoopster ook niet eerlijk geweest over de gezondheid van het dier... Met dat zogenaamde "koopcontract" snijdt ze zichzelf lelijk in de vingers...

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:02

Ik ben eens aan het lezen over die koper op allerlei sites. En daar word ik niet vrolijk van. Die vrouw hoort geen enkel paard in haar bezit te hebben. Dus haal je paard terug gezond of niet, dit gaat alleen maar achteruit zo met je paard. Dit kan je toch niet laten zo???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:18

Liezel, wat zou jij in dit geval adviseren?

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:25

pff.. heb een beetje rondgelezen over die koper. Als ik jou was zou ik je paard nu gaan halen!! Die vrouw is een verschrikkelijk mens!ik snap niet waarom je vriendin der paar niet al gewoon gehaalt heeft Boos!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:26

Adviseren is moeilijk..
Enerzijds omdat ik geen afgestudeerd juriste ben en anderzijds omdat ik geen overzicht krijg van het verhaal en dus ook niet zeker weet of alles wel verteld is en of alles wel klopt...

Misschien zou de TS FloortjeM even kunnen PB-en hierover, zij weet er vast wel een advies over te geven.

Het enige dat ik hieruit kan concluderen is wat ik ook al in een eerdere post zei:

Liezel1 schreef:
Malafide koper of niet, waar ik op afhaak is het punt van die rug...
Er is een "koopcontract" getekend, de koper had een bepaalde prijs moeten betalen en de verkoper had volgens het "contract" een gezond paard af moeten leveren..
Zowel koper als verkoper hebben zich niet aan de afspraken gehouden. De koper geeft nu aan de rest van het bedrag niet te willen betalen, het paard heeft een gebrek..

Als je hier een zaak van wil maken gaat dit denk ik stranden op redelijkheid en billijkheid, met het niet betaalde bedrag aan compensatie voor de gebreken, waarvan de verkoper in het "contract" had gezegd dat ze er niet waren.
Dat het paard nu verwaarloosd wordt, staat daar los van en is niet civiel maar strafrechtelijk met tussenkomst van instanties op te lossen.

Met andere woorden: dat zogenaamde "contract" van de verkoopster kon haar nog wel eens lelijk terug op de neus vallen..

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:26

RoCKyLoVE schreef:
pff.. heb een beetje rondgelezen over die koper. Als ik jou was zou ik je paard nu gaan halen!! Die vrouw is een verschrikkelijk mens!ik snap niet waarom je vriendin der paar niet al gewoon gehaalt heeft Boos!

Hier sluit ik me bij aan, mijn paard had allang op de trailer naar huis gestaan!

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:31

Liezel1 schreef:
Nogmaals, zomaar het paard terughalen is iets wat op dit moment voor de vriendin van de TS nog meer problemen op zou kunnen leveren...
Als het paard nou idd gezond was, zou het een mogelijkheid zijn...

Ik weet het niet, de koper heeft besloten het paard te kopen zonder een medische keuring. En of dat paard nu wel of geen rugproblemen had maakt niet zoveel uit volgens mij. Ik heb geen flauw idee wat zo'n koopkontakt nu wel of niet voor waarde heeft.
Bij een verborgen gebrek mag het paard sowieso terug naar de verkoper (ongeacht of dat bekend was of niet)

Wat meer doorslaggevend is het niet betalen.. overigens vind ik het persoonlijk vreselijk onverstandig iets weg te doen, met name een paard zonder eerst het geld binnen te hebben. 'Boter bij de vis'.

Citaat:
Maar zoals ik uit het verhaal begrijp is de verkoopster ook niet eerlijk geweest over de gezondheid van het dier... Met dat zogenaamde "koopcontract" snijdt ze zichzelf lelijk in de vingers...

Misschien wel, misschien ook niet. Daarnaast is het nog belangrijker dat zij kan aantonen dat het paard niet betaald is. Is het woord van de koper tegen de verkoper. Zij zegt namelijk dat het paard gewoon betaald is. Kijk maar: link (post van vandaag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:33

Nounou, die heeft wel eigendunk, zeg!

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:35

Liezel1 schreef:
Adviseren is moeilijk..
Enerzijds omdat ik geen afgestudeerd juriste ben en anderzijds omdat ik geen overzicht krijg van het verhaal en dus ook niet zeker weet of alles wel verteld is en of alles wel klopt...

Misschien zou de TS FloortjeM even kunnen PB-en hierover, zij weet er vast wel een advies over te geven.

Het enige dat ik hieruit kan concluderen is wat ik ook al in een eerdere post zei:

Liezel1 schreef:
Malafide koper of niet, waar ik op afhaak is het punt van die rug...
Er is een "koopcontract" getekend, de koper had een bepaalde prijs moeten betalen en de verkoper had volgens het "contract" een gezond paard af moeten leveren..
Zowel koper als verkoper hebben zich niet aan de afspraken gehouden. De koper geeft nu aan de rest van het bedrag niet te willen betalen, het paard heeft een gebrek..

Als je hier een zaak van wil maken gaat dit denk ik stranden op redelijkheid en billijkheid, met het niet betaalde bedrag aan compensatie voor de gebreken, waarvan de verkoper in het "contract" had gezegd dat ze er niet waren.
Dat het paard nu verwaarloosd wordt, staat daar los van en is niet civiel maar strafrechtelijk met tussenkomst van instanties op te lossen.

Met andere woorden: dat zogenaamde "contract" van de verkoopster kon haar nog wel eens lelijk terug op de neus vallen..

Hé... de koper spreekt zichzelf tegen:
Citaat:
De koper geeft nu aan de rest van het bedrag niet te willen betalen, het paard heeft een gebrek..

Dit terwijl ze op het PN-forum beweerd het paard volledig betaald te hebben (zie bovenstaande link)