het is tomason niet thomason !!!Citaat:thomason
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
het is tomason niet thomason !!!Citaat:thomason
wisja schreef:Je kan ook misschien eens proberen wat stro op de laadklep te leggen. Soms vinden ze de laadklep er eng uitzien, maar met stro lijkt het wat 'natuurlijker' om op te lopen.
oh sorry hoor, zal ik jouw typfouten ook even opnoemen....? Dat ene lettertje... LBCitaat:het is tomason niet thomason !!!
KiWiKo schreef:preciesik zie het probleem niet, breng dat over op het paard......... en het paard loopt er zo in...... hij mag daar best zn tijd voor nemen......... geeft niks, alleen de achteruit zit er niet op bij dit spelletje....... bij dit spelletje geld alleen de eerste versnelling
:)
leuk verhaaltje voor tussendoor.
Ik reed een paard steeds naar de kliniek (dier moest elke maand) en zoooo, zooo lastig te laden (eigenaar was het type vasthouden, trekken en vooral heel, heel lief paardje) Op een gegeven moment pakte ik een keer een bezem erbij........ (je port een keer met de veegkant in de kont en klaar) maar de eigenaar " NEEEEEEE GEEEEN BEEEEEZEM!!!" toen ben ik in de kantine koffie gaan drinken ( ik werd per kwartier betaald, en dat is de enige manier waarop je makkelijk geld verdient in de paarden![]()
)
uiteindelijk dat dier na 2 uur klooooen op de wagen, wij naar de kliniek
Ding staat na behandeling helemaal stoned, te waggelen op zn pootjes....... eigenaar is binnen aan het afrekenen...... Smid en ik kijken elkaar aan......... lachen naar elkaaren het hulpje van de smid aan de voorkant, en smid en ik tillen het dier in een keer in de wagen
Eigenaar komt buiten, helemaal verbaasd dat het dier al op de wagen stond.........
Paard is alle volgende keren (en dat zijn er wat geweest) in volle draf de wagen opgegaan zodra ze voorbij mij was
Jaimyliefje schreef:Ik kan me voorstellen dat je pony er nu al helemaal niet meer oploopt, welke gek knoopt er nou weer een 'blinddoek' voor zn paard zn ogen. Dan ben je toch helemaal van de mallepietjes? Hij moet schuin omhoog lopen, dus moet hij wel weten waar hij moet staan..
Ik zou zeggen, trek er eens een dagje voor uit en ga met een appeltje lekker trailer oefenen. Zonder dwang en ergernis, en elke stap is er ééntje..

KiWiKo schreef:preciesik zie het probleem niet, breng dat over op het paard......... en het paard loopt er zo in...... hij mag daar best zn tijd voor nemen......... geeft niks, alleen de achteruit zit er niet op bij dit spelletje....... bij dit spelletje geld alleen de eerste versnelling
:)
leuk verhaaltje voor tussendoor.
Ik reed een paard steeds naar de kliniek (dier moest elke maand) en zoooo, zooo lastig te laden (eigenaar was het type vasthouden, trekken en vooral heel, heel lief paardje) Op een gegeven moment pakte ik een keer een bezem erbij........ (je port een keer met de veegkant in de kont en klaar) maar de eigenaar " NEEEEEEE GEEEEN BEEEEEZEM!!!" toen ben ik in de kantine koffie gaan drinken ( ik werd per kwartier betaald, en dat is de enige manier waarop je makkelijk geld verdient in de paarden![]()
)
uiteindelijk dat dier na 2 uur klooooen op de wagen, wij naar de kliniek
Ding staat na behandeling helemaal stoned, te waggelen op zn pootjes....... eigenaar is binnen aan het afrekenen...... Smid en ik kijken elkaar aan......... lachen naar elkaaren het hulpje van de smid aan de voorkant, en smid en ik tillen het dier in een keer in de wagen
Eigenaar komt buiten, helemaal verbaasd dat het dier al op de wagen stond.........
Paard is alle volgende keren (en dat zijn er wat geweest) in volle draf de wagen opgegaan zodra ze voorbij mij was
Citaat:verdrietig worden van de fantastische adviezen die dan gegeven worden
tomason schreef:Citaat:verdrietig worden van de fantastische adviezen die dan gegeven worden
snap ik niet hoor
), liep mevrouw zo de trailer achter mij aan in en dat terwijl ik erg tegen het moment op zag, ook omdat ik toeschouwers had! Blijkbaar is het vertrouwen door samen 'enge' dingen te doen, door bijv. onderweg met takken te zwieren en met de paraplu in de bak te oefenen, zo gegroeid dat ze mij zo vertrouwd en gewoon gaat waar ik ga. Was een hele leuke ervaring en een mega beloning voor onze gezamelijke inspanning! Nu loopt ze gewoon de trailer in en krijgt ze idd dan pas haar beloning en een dikke knuffel. Dus heel veel geduld en samen leuke dingen doen, dat is wat bij mij heeft gewerkt, succes! Citaat:Citaat:tomason schreef:
snap ik niet hoor
en dat zegt genoeg...

(en een andere weer mee terug)
ongeluk zit in een klein hoekje, heb er liever wat proffesionelere mensen bij