Less schreef:Neem iemand mee die stevig in de schoenen staat en veel verstand heeft van paarden...
Erg goed advies inderdaad!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Less schreef:Neem iemand mee die stevig in de schoenen staat en veel verstand heeft van paarden...
Ti_Amo schreef:ik heb afgesproken met de desbetreffende persoon dat ik langs kom om de zaken te bespreken en op een rijtje te zetten, ik zou wel graag weer een ander paard willen en als er een leuk paard bij zit wat aan mijn eisen voldoet e.d. vind ik het verder geen probleem om mijn paard daarvoor in te ruilen.
wel zou ik willen vragen waar ik op moet letten en wat ik het beste allemaal voor vragen kan stellen, aangezien dit eigenlijk dus pas mijn 2e paard wordt waar ik voor ga kijken en ik niet zo goed weet wat ik het beste kan vragen/zien e.d. misschien dat iemand mij daarbij zou kunnen helpen.
In de overeenkomst staat niet dat het paard gebreken e.d. heeft wel staat er een aantekening van de DA op het keuringsrapport dat het paard een iets zware ademhaling heeft.
Ti_Amo schreef:dankje voor je info, ik denk alleen dat de kosten voor de keuring voor mijn eigen rekening zullen vallen
Ti_Amo schreef:de desbetreffende persoon zei ook tegen mij dat alle paarden verkouden waren geweest dat het daar heerste dat moment, o zo dom dat ik dat nog geloofde ook.
meredith schreef:dus.... je wist het bij aankoop wel en de da heeft je gezegd dat het niet zo was? is het zo gegaan?
en nee ik wil niet graag de da naaien heb daar absoluut geen belang bij
meredith schreef:somebody: doe niet aan zulke pm sen nee ik wil niet graag de da naaien heb daar absoluut geen belang bij
![]()
waar het wel omgaat dat een da het paard goedgekeurd heeft(mag ik aannemen) en het paard blijkt niet goed te zijn.
Ti_Amo schreef:nee ik wist niet eens wat cornage was ik hoorde haar alleen ademen niet hard ofzo niet verontrustend ik heb aan de DA gevraagd erop te letten of het geen cornage of i.d. was en toen zei hij nee het is geen cornage, precies zo heeft hij het gezegd, dus ik geloofde hem, ook raar is dat er de eerste maanden helemaal niks aan de hand was, bestaat er iets wat je het paard kan geven of wat er ingespoten of i.d. kan worden dat je dat geluid niet hoort, want het lijkt net of dat zo is gegaan
meredith schreef:somebody: doe niet aan zulke pm sen nee ik wil niet graag de da naaien heb daar absoluut geen belang bij
![]()
waar het wel omgaat dat een da het paard goedgekeurd heeft(mag ik aannemen) en het paard blijkt niet goed te zijn.
Somebody_ schreef:meredith schreef:somebody: doe niet aan zulke pm sen nee ik wil niet graag de da naaien heb daar absoluut geen belang bij
![]()
Kinderachtige reactie. Waar het om gaat is dat de DA in kwestie er een opmerking over heeft gemaakt, zware adem. Iets wat op dat moment ook zo was, er was toen nog geen sprake van 'echte cornage'(aldus TS). Na enige tijd heeft de echte 'cornage' zich pas geuit, dus het is nu wel heel makkelijk om een DA erop aan te willen spreken, terwijl er wel meer paarden bestaan die gewoon een 'zware adem' hebben en houden..
Somebody_ schreef:@Downhill: Ik ben echt niet achterlijk, natuurlijk snap ik hoe dat werkt. Echter denk ik dat in deze de DA de juiste benaming heeft gebruikt, daarnaast kan hij zonder scopie niet zeggen of het daadwerkelijk cornage is.
Op het moment van keuring was het gewoon een zware adem, en aangezien er verder geen onderzoek is gedaan, kan de DA niets kwalijk genomen worden.
Bovendien kan je ervan uitgaan dat je meer verliest dan de kosten voor een scopie als je gaat ruilen. Elk paard wat het erf afgaat moet aan verdiend worden en het maakt niet uit of er 1 terug komt. Bovendien weet hij nu dat die van jou veel minder op zou gaan brengen.