Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BCS schreef:Ninx, daar ben je toch zelf bij?!
Weltevreden schreef:al zou ik mijjn paarden niet bij Christine Wels in training zetten
Jannepauli schreef:Ik zou trouwens iedereen aanraden om niet op 'reputaties' af te gaan - ga eerst eens bij een africhtingsstal kijken, geef je ogen en oren goed de kost, leer de mensen kennen en ga 's kijken bij een training. Als je dan overtuigd bent dat het goed zit, breng je je paard er met een gerust hart heen. Dan voorkom je ook dat je beduveld wordt - denkend aan het topic dat ooit op bokt verscheen naar aanleiding van een trainster die beweerde kwalificaties te hebben maar deze overduidelijk niet had.
BCS schreef:Je kan toch gaan kijken terwijl er een ander beleerd worden?
Volgens mij lezen er een hoop mensen dwars over mijn reactie heen, of willen ze het gewoon niet lezen.
Heel veel africhtingsstallen houden het principe aan dat je de eerste twee weken sowieso niet hoeft te komen kijken. Omdat een jong paard vaak aan de eigenaar plakt. Wanneer deze steeds komt kijken, zal het paard afgeleid zijn, en dat is geen manier om een paard te beleren.
Je kunt echter wel kijken bij een ander die in training staat om te kijken of je blij bent met de manier van africhting.
Citaat:Jannepauli schreef:al zou ik mijjn paarden niet bij Christine Wels in training zetten
... en daarmee ondergraaf je je eigen betoog. Want als jij CW alleen zou kennen op basis van haar reputatie als Welt Cup amazone met goed presterende paarden, en zij zou je zeggen 'nee, ik wil ongestoord kunnen werken', dan lopen je paarden dus het risico dat ze behandeld worden zoals op het inmiddels bekende filmpje getoond is. En dat, omdat jij het zo begrijpelijk vindt dat je niet mag komen kijken.
Citaat:...... dat ik als er een eigenaar bij is een soort van "milder" ben
Citaat:Aan de ene kant begrijp ik dit wel, ik neem aan dat het niet echt prettig beleren is wanneer de eigenaar je continu op de vingers kijkt,ieders trainingsmethode is anders en dat zou wrijving kunnen geven tussen trainer, en eigenaar die emotioneel bij paard betrokken is en daardoor misschien sneller dingen als 'zielugh' ervaart.
Apple schreef:Ik zou juist denken dat je als trainingsstal de eigenaar erbij wilt betrekken. Ik zou dus zelf een paard nooit naar een stal willen brengen als ik er zelf niet bij mag zijn.
Citaat:maar sommige eigenaren vinden het niet fijn om te zien dat een paard een keer "op zn sodemieter" krijgt