Paard heel onrustig in trailer, iemand oplossing?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

montyjansen

Re: Paard heel onrustig in trailer, iemand oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:12

Was mijn gevoel toch zo gek nog niet, of het nu leider of leider is, dominante jufs heb je en zullen er wel blijven, ook die kikken er gewoon op,( het lijkt bokt wel).
Maar heeft niets met iemands probleem te maken, op mijn werk zoeken ze nog wel invalkrachten die graag voor juf spelen.!!
Grond werk was zo een slecht idee niet, erg duidelijk worden en blijven, stil gaan staan met je paard, met iemand een lang gesprek aan gaan, je paard negeren, tot je weer weg wil, niet eerder, leren wachten en luisteren niet allen door je zelf, maar ook door anderen. Ach gut
Inderdaad met goede begeleiding. Haha!

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:50

Die van mij is juist heel onzeker! Het stomste is ze loopt echt zo de trailer (met veel oefenen van de laatste tijd) op maar zodra ik weg ga en ze staat alleen dan word ze gespannen gaat ze schrapen. Maar zodra ik er weer bij ben word ze rustig. Weet iemand wat ik daar aan kan doen?? Ze loopt zo de trailer op. Ik haal er ook pas uit als ze rustig is. Dan ga ik met haar even een rondje lopen en dan zet ik haar er weer op en dat doet ze ook gewoon. het is echt het alleen zijn. Heb die druppels geprobeerd vandaag maar ze leek wel alleen maar drukker:( heeft iemand ervaring met babyfoon? Of dat ook werkt?

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 12:03

Ik weet niet op de druppels bij mijne hielpen gister xD, ze bleef gewoon gestaag doorgaan.
Nu had mijn instructeur nog een goede tip!
Een kettinkje (ik doe touw, want mijne reageerd nogal heftig op een ketting) achter de kin doen. Touwtje eraan en via bijv. het raampje van de trailer of een ander kiertje naar buiten doen, deurtje dicht en steeds als ze begint met schrapen 'even aan het touwtje trekken' =). Ik heb het gister middag geoefend, gewoon naast de trailer gaan staan, en zonder je stem te gebruiken. Want ze meot natuulijk niet weten dat je ernaast staat =P. Morgen ga ik met m'n vader even een klein stukje rijden op een paar binnenweggetjes om het rijdend te proberen. Na een kwartier stond ze al bijna meer dan 5 minuten gewoon rustig hooi te eten ipv te schrapen en te klieren! Pling
Nu maar hopen dat de aanhouder wint!

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 12:59

Ik hoop het ook voor je, want volgens mij is je paard ook een volhouder. Wie weet, is dit de oplossing.
Succes!!

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 13:09

Dankje! =)

Ik zal volgende week wel laten weten of het al een beetje begint te werken Knipoog.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 13:29

Ga je nou tijdens het rijden vanaf de buitenkant aan een touwtje trekken? Bijzonder Haha!

Prummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 16:52

Haha! Misschien vanuit de kofferbak..... Haha!
Ziezo_x ??????????????

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:28

eerst ga ik het maar even lopend doen en gewoon heel langzaam rijden =P. Maar het kan inderdaad ook via het achterste zijraampje van de auto =P.
Denk alleen niet dat dat heel verstandig is om op een weg waar je harder dan 50 mag ofzo xD (die proberen wij toch altijd de vermijden dus dat komt goed uit!).

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:29

Het is in iedergeval veiliger dan erbij in staan =D

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 17:40

Briljant Huilen van het lachen

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-08 17:43

Als iemand een beter idee heeft......

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 20:40

suleilitha schreef:
Als het echt gevaren oplevert, misschien een lichte sedatie.
En nu krijg ik vast heel Bokt over me heen, maar ik kies er vaak voor om een vooral jong, onervaren en zenuwachtig dier eerst te voorzien van een beetje Tranqigel en dan niet langer dan een kwartiertje te gaan rijden met trailer. Verder kan ik TS nog aanraden om zelf eens bij het paard in de trailer te gaan tijdens het rijden. Mag officieel niet, maar ik heb het ook wel eens gedaan om er bij een extreme angsthaas achter te komen wat er precies gebeurt/aan de hand is.

Zou ik echt nietaan beginnen, het is niet voor niets verboden, je kunt jezelf er echt in groot gevaar mee brengen.
Ook verdoven vind ik geen optie, je kunt niet zomaar en voor elk wissewasje een paard verdoven.

Beter is het een gerichte trailertraining te doen, als je de zoekknop gebruikt vind je ook overal zeer goede tips over het vervoeren van paarden in trailers.

Waarschijnlijk heeft ze nu door dat zij aandacht krijgt zodra ze stampt en jij moet zelf die cirkel doorbreken.

Succes hoop dat het allemaal lukt

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 07:26

Volgens mij zijn jullie op de goede weg succes. OK dan!
Ieder paard reageert anders er is geen a. b. c. voor problemen, werkt plan A niet moet je plan B doen of C ,altijd je plan aan passen aan de situatie. Cool

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:42

Ik heb een tijd een paard gereden wat in een internationaal vierspan liep, altijd braaf op de vrachtwagen, de rustigste van het stel, nooit slaan ,wiebelen of vervelend toen..Maar in de trailer was het een ander verhaal, Ik nam hem namelijk wekelijks mee naar een training van school voor de Orun, dan werd hij thuis al zenuwachtig omdat hij wist dat hij de trailer in moest en de trailer op was geen probleem, maar onderweg stond hij alleen maar te weven, op en neer wiebelen op beide voorbenen..en dat rijd toch echt niet fijn over de snelweg, want het gewicht in de trailer verplaatst constant. Hooinet enz hielp allemaal niet..Was dus gewoon een paard wat zenuwachtig en angstig werd als hij vooruit werd vervoerd ipv. zijwaards Lachen.

Ziezo_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 13:18

We hebben die van mij nooit op de vrachtwagen gehad, maar het kan inderdaad maar zo zijn dat ze dan wel gewoon stilstaat ^^.

We hebben trouwens al twee keer gereden met het touwtje trekken ! =D Ze komt nu niet meer snuivend en zwetend van de trailer af maar heeft het zelfs een beetje koud ^^. Eten doet ze nog niet, maar ze kijkt al wel vrij rustig steeds door het raampje naar buiten =).