Paard valt om in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_0

Re: Paard valt om in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:20

KiWiKo schreef:
dat is niet de bedoeling inderdaad Lachen ik wilde alleen maar aangeven dat het niet echt een probleem hoeft te zijn Lachen dat liggen in de trailer ..........

maargoed, jouw dier heeft dus ernstig moeite met vervoeren. Het enige nadeel is in jouw geval, hoe meer je het dier de mogelijkheid ontneemt om te gaan liggen door allemaal gekkigheid uit te halen zoals bizar vastzetten of zelfs strobalen in de wagen...... hoe gevaarlijker de situatie word. daarnaast hoe kleiner de wagen hoe groter het ongemak!

Ik zou jouw paard in jouw geval in een lege tweepaards meenemen zonder tussenschot, vastzetten met een touw met een steen eraan zodat je wel kan liggen maar niet los kan komen en ook niet vast kan komen te zitten in een TE los touw...... en laat haar het maar even uitzoeken, laat haar maar haar manier vinden.......

daarnaast is het heel belangrijk om goed op de chauffeur te letten. Ik ben geen truttige chauffeur, zit echt wel in het eerste van doorrijden........ maar als ik een paard achterop heb...... dan ben ik het oudste oma'tje op de weg Lachen

succes Lachen

Hmm tsjah, in principe heeft mijn paard er zelf voor gekozen om te gaan liggen. Toen ze echt neerging reden we al een hele poos 20 km per uur en stapsvoets door de bochten. Maar heb ook weer niet het idee dat ze het fijn vond. Zit een compleet gat in de transportbeschermers en ze heeft de nodige verwondingen. Maar jij vindt tussenschot eruit dus geen probleem/niet gevaarlijk?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:21

hoe meer je het onmogelijk maakt, hoe meer ze gaan vechten....... en van het vechten komen juist de ongelukken Lachen en jouw paard lijkt me er een die het toch wel voor elkaar krijgt Lachen

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:23

KiWiKo schreef:
hoe meer je het onmogelijk maakt, hoe meer ze gaan vechten....... en van het vechten komen juist de ongelukken Lachen en jouw paard lijkt me er een die het toch wel voor elkaar krijgt Lachen

Ok, dan wordt het woensdag of de vrachtauto, of tussenschot uit de trailer, of toch maar te voet Clown

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:25

ik ben ze zoveelste die reageert, mijn paard laat zich ook vallen, tot bloedens toe. Al voordat je wegrijdt, of de auto gestart hebt.
Wat bij mijn paard een beetje werkt, schot eruit lange stangen en rubber gietvloer droog en zonder strooisel.
Wat perfect werkt, paard achterste voren op de trailer.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:27

Sies schreef:
ik ben ze zoveelste die reageert, mijn paard laat zich ook vallen, tot bloedens toe. Al voordat je wegrijdt, of de auto gestart hebt.
Wat bij mijn paard een beetje werkt, schot eruit lange stangen en rubber gietvloer droog en zonder strooisel.

Ook aan gedacht, maar waar blijft het hoofd?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:32

Anne_0 schreef:
Sies schreef:

Ook aan gedacht, maar waar blijft het hoofd?

En hoe krijg je je paard er achterstevoren in? Tong uitsteken

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:41

ik heb een engelse trailer zoals een ifor williams.
Over de voorlader loopt mijn paard (alleen inmiddels) de trailer in.
Ik heb deze oplossing overigens van Monty, mijn paard is een ernstig geval en dit is de enige manier.
Haar hoofd houdt ze bij of net over de achterklep.
Ik pak op deze manier alleen binnenwegen en ga dus niet de autoweg of snelweg op dat durf ik niet.
Dan moet ze los zonder schot maar dan wil ze echt de trailer niet op en is ze doodsbang.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:44

mijn paard viel ook telkens bijna om bij het minste geringste. na 2 jaar zoeken bleek ze toch licht atactisch te zijn.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:53

Mijn oude zz-licht paard deed precies hetzelfde,elke bocht weer. Heupen tot bloedens toe open, ijzers eraf, helemaal bezweet, compleet in paniek. Alles geprobeerd(strobalen ernaast, schot dichter erop, ander paard ernaast, los neerzetten, strak neerzetten, dekens/rubber/plastiek alles om de stang heen, bescherming aan de andere zijkant van de trailer, zachtjes rijden, hard rijden, zo min mogelijk bochtjes, etc!). Toen zei mijn toenmalig staleigenaar: haal dat schot er nou eens uit, doe hem van z'n neus tot z'n oren inpakken, veel stro erin, zet hem vast en we gaan gewoon rijden. Als ie gaat, dan gaat ie... *help, ik in paniek*. Eerste bocht(voorzichtig gereden): niets aan de hand, tweede bocht(iets vlugger): niets aan de hand. 4x een kleine rotonde achterelkaar: niets aan de hand. En zo was de oplossing geboren!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:55

precies Haha! Haha! hoe spastischer de oplossingen hoe maffer het paard gaat doen Haha! Haha!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:57

Sies schreef:
ik heb een engelse trailer zoals een ifor williams.
Over de voorlader loopt mijn paard (alleen inmiddels) de trailer in.
Ik heb deze oplossing overigens van Monty, mijn paard is een ernstig geval en dit is de enige manier.
Haar hoofd houdt ze bij of net over de achterklep.
Ik pak op deze manier alleen binnenwegen en ga dus niet de autoweg of snelweg op dat durf ik niet.
Dan moet ze los zonder schot maar dan wil ze echt de trailer niet op en is ze doodsbang.

Vandaar! Ik kon me er al geen beeld van vormen. Maar dan is het idd wel mogelijk. Lijkt me alleen wel eng, als ze dr hoofd eruit steekt en weet ik veel wat gaat doen? Staat ze dan ook echt los? Of heb je ahar op de 1 of andere manier nog vast staan met een touwtje?

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:57

Wij hadden ook een paard wat omviel in de trailer.
Schot eruit gehaald en hij staat nu een stuk beter Ja

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:18

Somebody_ schreef:
Mijn oude zz-licht paard deed precies hetzelfde,elke bocht weer. Heupen tot bloedens toe open, ijzers eraf, helemaal bezweet, compleet in paniek. Alles geprobeerd(strobalen ernaast, schot dichter erop, ander paard ernaast, los neerzetten, strak neerzetten, dekens/rubber/plastiek alles om de stang heen, bescherming aan de andere zijkant van de trailer, zachtjes rijden, hard rijden, zo min mogelijk bochtjes, etc!). Toen zei mijn toenmalig staleigenaar: haal dat schot er nou eens uit, doe hem van z'n neus tot z'n oren inpakken, veel stro erin, zet hem vast en we gaan gewoon rijden. Als ie gaat, dan gaat ie... *help, ik in paniek*. Eerste bocht(voorzichtig gereden): niets aan de hand, tweede bocht(iets vlugger): niets aan de hand. 4x een kleine rotonde achterelkaar: niets aan de hand. En zo was de oplossing geboren!

Dit is fijn om te lezen!! Ik heb met mijn tinkertje precies hetzelfde probleem. Ze kreeg acute paniekaanvallen en koliek hierdoor. Ik heb haar uiteindelijk uitde trailer gehaald en ben 20 km naar huis met haar gaan lopen. Ik durfde haar nooit meeer in een trailer te zetten, wellicht kan ik dit eens gaan proberen. Het is niet zo dat ze de trailer op moet, maar mocht er eens iets zijn en ze moet naar een kliniek ofzo, dan is het toch fijn te weten dat ze de trailer in kan. Ze loopt er overigens wel gewoon op....

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:30

Mijn oude pony ging hangen als meneer aan de verkeerde kant van het schot stond, dus aan de klep kant op de vrachtwagen!

Een Cpony gaat hangen als meneer te kort, smal staat! en ook op de trailer met een houten schot!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:36

wat ook vaak helpt als een paard moeite heeft met de trailer om hem in de vrachtwagen te vervoeren.
sommige paarden hebben moeite met de manier van reizen en een vrachtwagen is stabieler.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 14:38

Somebody_ schreef:

Hmm, ja denk dat dat m toch gaat worden dan. Heb nu nooit iets op de bodem liggen, is dat wel aan te raden? En zo ja, wat?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 15:27

Wij waren heel erg bang dat ie flink onderuit zou gaan(aangezien ze dat altijd deed en zonder schot had ie natuurlijk helemaal geen 'houvast', voor ons idee), dus vandaar dat we er stro in hadden gelegd('zachtere' klap Haha! ). Net zoals compleet inpakken, mocht het toch niet hebben gewerkt, dan had ie niet compleet 'open gelegen'. (allemaal doemscenario's hoor!) Dus je zou het kunnen doen, de eerste keer..

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:16

Somebody_ schreef:
Wij waren heel erg bang dat ie flink onderuit zou gaan(aangezien ze dat altijd deed en zonder schot had ie natuurlijk helemaal geen 'houvast', voor ons idee), dus vandaar dat we er stro in hadden gelegd('zachtere' klap Haha! ). Net zoals compleet inpakken, mocht het toch niet hebben gewerkt, dan had ie niet compleet 'open gelegen'. (allemaal doemscenario's hoor!) Dus je zou het kunnen doen, de eerste keer..

Haha, nou ik heb ook al alle doemscenario's bedacht.

Maar zoals je het leest denk je dat die van mij hetzelfde 'probleem' heeft? (verhaaltje staat pagina terug)

Dorien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:23

hooi!
Ik heb dat ook. Echt heel eng.
Het kwam ook uit het niets, hij is nu 9 jaar.
en liep bij de vorige eigenaar de trailer in, en hij verzette er geen stap verkeerd in!
Nu is mijn probleem dat bij elke bocht idd, hij gaat hangen/zich verwond trapt.
Ik had al bandages omgedaan (niet te los/strak) hij heeft ze afgetrapt en kapot gemaakt.
Zijn benen zitten gewoon onder de wonden ervan. Nu heb ik transportbeschermers besteld.

Ik het het topic al 's doorgelezen, omdat ik ook wil weten wat ik moet doen.
Maar mijn probleem is dat ik geen stang heb voor het tussenschot. en heeft iemand
enig idee waar ik die kan halen en tegen welke prijs?

Ik wens je idgv nog heel veel succes!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:39

Wat voor stang voor het tussenschot? Je bedoelt een stang voor voor? Volgens mij heb ik er iets van 100 euro voor betaald.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 01:07

Een van mijn pony's valt ook wel eens (bijna) in de trailer. Toen reed mijn vader er laatst achteraan, en toen zag hij dat ze de hele tijd aan het achterom kijken was. Doet jouw paard dit niet?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 03:49

Anne_0 schreef:
Maar jij vindt tussenschot eruit dus geen probleem/niet gevaarlijk?

Nee ik niet nee Knipoog

En ja ook ik heb er al eens een gehad die claustrofobisch was. Het feit dat ze steun hebben van het tussenschot, vinden zulke paarden vaak al verschrikkelijk (ja raar maar waar). Je zou denken dat ze graag die steun zouden hebben, maar dat is dus echt niet zo.
Zoals al verschillende hier hebben geschreven, het paard wil graag breed staan en word belemmerd door het schot.
Die van mij liet zich ook vallen, klom zelfs tegen het tussenschot omhoog. Schot opzij of eruit, nooit geen probleem meer gehad. En nee niet gevaarlijk of wat dan ook. Paardje stond en bleef staan, met schot erin was gevaarlijker dan zonder. En ook bij een heftige rem actie (ja ik heb ook wel al eens in de ankers gemoeten Boos! ) bleef paard zelfs staan. Op de ene of andere vreemde reden blijven ze dan beter op de been.

Anne probeer het gewoon zonder wat dan ook in je trailer, ik denk dat je een verrassing krijgt Knipoog

sax89 schreef:
wat ook vaak helpt als een paard moeite heeft met de trailer om hem in de vrachtwagen te vervoeren.
sommige paarden hebben moeite met de manier van reizen en een vrachtwagen is stabieler.

Leuk bedacht Sax, maar EN niet elke vrachtauto is stabieler. Dat ligt geheel aan de vering die eronder zit Knipoog En niet iedereen heeft maar even de mogelijkheid een vrachtauto te kopen of te huren, zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet. Zou dat wel zo zijn, zie ik nu al een gouden handel Haha! gezien de hoeveelheid mensen, hier in het topic, die een paard hebben die een probleem met een trailer heeft.

En ja ik heb makkelijk praten, ik bezit een vrachtauto Cool Maar ik kan je vertellen, ook dat heeft nadelen. Ik heb er nu nl 1 die het erg lollig vind altijd vanaf de laadvloer naar beneden te springen. En ja dat heeft het paard al eens 12 hechtingen en een bijna slagaderlijke bloeding opgeleverd. Die wond was letterlijk 1 mm van de slagader af.

@Kiwiko, die tip met de steen aan het touw is een hele goeie. Die sla ik even in mijn bovenkamer op Haha!

finn2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 15:27

wij hebben dit ook een poosje bij een paard gehad.
Nooit geen enkel probleem en toen gingen we naar les, midden op een rechte snelweg hoorden we een hels kabaal. Snel de afrit af en de berm in, wij kijken en lag onze pony op zn zij met het schot half over zich heen. Schot was volledig verbogen trouwens. Ik snel dat schot eruit gerost, mn vriendin de pony gekalmeert en weer rustig op laten staan. Gelukkig niks aan de hand qua verwondingen, maar de schrik van onze leven. Hij vond het blijkbaar wel meevallen, want hij stapte zo weer op de trailer zonder enig aarzelen.

Wij hebben toen het schot uit de 2 paards trailer gehaald en we hebben hem nooit meer gehoord. Tevens heb ik er toen een stalmat io de bodem gelegd. Dit was blijkbaar voor hem een superoplossing, want hij bleef zo mak als een lammetje op de trailer en stapte er ook gewoon weer op.

We hebben een lange stang laten lassen bij een bevriende vrachtwagenbouwer voor volgens mij 5 euro.

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:28

Nou voor degenen met hetzelfde probleem.

Moesten vandaag dus terug naar eigen stal, was echt bloednerveus..... Hadden tussenschot eruit gehaald en ze is niet gevallen Go jij! Go jij! Jeetje zeg, wat ben ik blij!!! Hebben wel nog erg rustig gereden, maar de bochten neer rechts waren totaal geen probleem meer. Ze stond ook heel fijn breed achter toen we gearriveerd waren. Dus bij mij blijft het tussenschot fijn eruit Haha!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 18:55

Mooi dat het probleem bij jou zo is verholpen