KiWiKo schreef:dat is niet de bedoeling inderdaadik wilde alleen maar aangeven dat het niet echt een probleem hoeft te zijn
dat liggen in de trailer ..........
maargoed, jouw dier heeft dus ernstig moeite met vervoeren. Het enige nadeel is in jouw geval, hoe meer je het dier de mogelijkheid ontneemt om te gaan liggen door allemaal gekkigheid uit te halen zoals bizar vastzetten of zelfs strobalen in de wagen...... hoe gevaarlijker de situatie word. daarnaast hoe kleiner de wagen hoe groter het ongemak!
Ik zou jouw paard in jouw geval in een lege tweepaards meenemen zonder tussenschot, vastzetten met een touw met een steen eraan zodat je wel kan liggen maar niet los kan komen en ook niet vast kan komen te zitten in een TE los touw...... en laat haar het maar even uitzoeken, laat haar maar haar manier vinden.......
daarnaast is het heel belangrijk om goed op de chauffeur te letten. Ik ben geen truttige chauffeur, zit echt wel in het eerste van doorrijden........ maar als ik een paard achterop heb...... dan ben ik het oudste oma'tje op de weg![]()
succes
Hmm tsjah, in principe heeft mijn paard er zelf voor gekozen om te gaan liggen. Toen ze echt neerging reden we al een hele poos 20 km per uur en stapsvoets door de bochten. Maar heb ook weer niet het idee dat ze het fijn vond. Zit een compleet gat in de transportbeschermers en ze heeft de nodige verwondingen. Maar jij vindt tussenschot eruit dus geen probleem/niet gevaarlijk?
ik wilde alleen maar aangeven dat het niet echt een probleem hoeft te zijn

) bleef paard zelfs staan. Op de ene of andere vreemde reden blijven ze dan beter op de been.
Maar ik kan je vertellen, ook dat heeft nadelen. Ik heb er nu nl 1 die het erg lollig vind altijd vanaf de laadvloer naar beneden te springen. En ja dat heeft het paard al eens 12 hechtingen en een bijna slagaderlijke bloeding opgeleverd. Die wond was letterlijk 1 mm van de slagader af.
Jeetje zeg, wat ben ik blij!!! Hebben wel nog erg rustig gereden, maar de bochten neer rechts waren totaal geen probleem meer. Ze stond ook heel fijn breed achter toen we gearriveerd waren. Dus bij mij blijft het tussenschot fijn eruit