Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sharoontje schreef:Vergis jij je even niet bij de grote controles op de snelweg, komt niet vaak voor, maar dan zal je even zien dat het bij jou wel gebeurtEn als een kleine trailer niet veel kost om te huren voor een paar uurtjes en het is voor jou al te veel, dan snap ik niet waar jij het geld vandaan haalt om die pony te onderhouden
Je bent véél meer kwijt voor het onderhouden, dan om voor je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers ( mocht er een ongeluk gebeuren) een klein veewagentje te huren. En tja als je het toch wilt doen, waarom plaats je dan dit topic, je weet dat het niet mag én je weet dat je dit soort reacties krijgt. Net als wat Joyce zegt, autos, busjes etc zijn er niet voor om pony's te vervoeren....
Je hoeft dan geen stalling te betalen, maar mocht er wat gebeuren en er moet een DA komen waar je vervolgens een dikke rekening van krijgt, hoest je dat zo ook even op dan?
Een shetlander die ik ken is op 3.5 maand oud vervoerd in een tweepaardstrailer. Welliswaar met een tussenschot, maar toch. Denk dat je net zoveel kan bereiken met strobalen. cp112 schreef:Ik wou gewoon weten of het daadwerkelijk mag. omdat ik 2 jaar in Frankrijk heb gewoont en het daar dus wel zag (bijv bij de DA) ik nam aan dat het een europese regeling was
sharoontje schreef:Nou dat bedoel ik, 220 euro + evt kans op inbeslagname van de pony is heeel wat meer dan die kleine 30/40 euro wat je voor een veewagentje betaald om te huren.. Maargoed je moet het zelf weten..
Dat soort reacties kun je verwachtenJe hoeft dan geen stalling te betalen, maar mocht er wat gebeuren en er moet een DA komen waar je vervolgens een dikke rekening van krijgt, hoest je dat zo ook even op dan?
Een trailer is daar wel voor gemaakt
Tuurlijk is er overal gevaar bij, ook bij een trailer, maar dat er een ongeluk gebeurt met de mini in de trailer is veel kleiner dan met een mini in een cabine 

maar jij opent een topic waarvan je na kunt gaan dat je dit soort reacties kan krijgen
Als je dat niet wilt, dan moet je geen topic openen met een vraag waarvan je weet wat voor soort reacties je erop krijgt
cp112 schreef:sharoontje schreef:Nou dat bedoel ik, 220 euro + evt kans op inbeslagname van de pony is heeel wat meer dan die kleine 30/40 euro wat je voor een veewagentje betaald om te huren.. Maargoed je moet het zelf weten..
Dat soort reacties kun je verwachtenJe hoeft dan geen stalling te betalen, maar mocht er wat gebeuren en er moet een DA komen waar je vervolgens een dikke rekening van krijgt, hoest je dat zo ook even op dan?
ik heb toevallig net mijn paard ziek gehad en een DA rekening van 388 euro net betaald, wil je wel eens even gauw ophouden over mijn financiële toestand
JoyCiej007 schreef:cp112 schreef:Ik wou gewoon weten of het daadwerkelijk mag. omdat ik 2 jaar in Frankrijk heb gewoont en het daar dus wel zag (bijv bij de DA) ik nam aan dat het een europese regeling was
Niet alles wat je in het buitenland binnen Europa ziet, valt onder de één of andere Europese regelingen. Dit soort dingen al helemaal niet, qua verkeer. In Duitsland mag je al jaren op sommige stukken snelweg zelf bepalen hoe hard je rijdt, igg. is de gereden snelheid daar meestal echt wel boven de 120 km.
wil niet zeggen dat het in Nederland dan ook maar direct mag, 'omdat het wel onder een Europese regeling zal vallen'.
Júist qua verkeersregels is het binnen Europa heel verschillend geregeld.
En nu dus uit jouw posts blijkt dat de kostenpost blijkbaar één van je belangrijkere argumenten is, staat het mij alleen maar meer en meer tegen.
Edit: als iemand ergens een pony koopt of vandaan plukt, ookal is het bijv. op een ponymarkt, dien je je van te voren eerst goed te bedenken hoe je dat gaat doen met vervoer.
Jij wilt een idee? huur dus een kleine trailer, maargoed wil je niet aan ivm. 'kosten'.
Post een topic op bijv. [SH] of 'tekoop gevraagd' oid, of er iemand hier op bokt is met zo'n klein veewagentje die je misschien even mag lenen.
Ik had iig wel voor die 30/35 euro ene veewagentje gehuurt, voor mijn veiligheid, voor de veiligheid van de pony, voor het niet riskeren van een boete en de gevolgen ervan en al helemaal voor de andere weggebruikers. Maargoed zo zie je maar weer dat wij er verstandiger over denken als de TS zelf..
cp112 schreef:baaltjes stro erachter kan je niet vastleggen. dat heb ik namelijk al bekeken. als je dan remt kan het naar voren schuiven. dan heb je dus een platte pony.