mini pony vervoeren in de Auto?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: mini pony vervoeren in de Auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:08

Rosita; met alle respect, maar afgesloten of niet, jij maakt mij niet wijs dat er in een afgesloten cabine niets kan gebeuren!
Iemand die nog geen 30 euro over heeft om een veilig en passend vervoersmiddel te zoeken, hoort wat mij betreft helemaal niet op de weg op deze manier.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:08

sharoontje schreef:
Vergis jij je even niet bij de grote controles op de snelweg, komt niet vaak voor, maar dan zal je even zien dat het bij jou wel gebeurt Knipoog En als een kleine trailer niet veel kost om te huren voor een paar uurtjes en het is voor jou al te veel, dan snap ik niet waar jij het geld vandaan haalt om die pony te onderhouden Knipoog Je bent véél meer kwijt voor het onderhouden, dan om voor je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers ( mocht er een ongeluk gebeuren) een klein veewagentje te huren. En tja als je het toch wilt doen, waarom plaats je dan dit topic, je weet dat het niet mag én je weet dat je dit soort reacties krijgt. Net als wat Joyce zegt, autos, busjes etc zijn er niet voor om pony's te vervoeren....

Eh ik hoef geen preek over de kosten voor het onderhouden van een pony, ik heb al gezegd dat ik ook gewoon een paard in pension heb staan (200 euro in de maand) en dat hoest ik ook gewoon op. zo'n klein pony'tje kan er nu juist bij omdat ze straks met zijn 2'en lekker aan huis komen te staan en ik dus geen stalgeld meer hoef te betalen.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:09

Nou dat bedoel ik, 220 euro + evt kans op inbeslagname van de pony is heeel wat meer dan die kleine 30/40 euro wat je voor een veewagentje betaald om te huren.. Maargoed je moet het zelf weten..

Dat soort reacties kun je verwachten Knipoog Je hoeft dan geen stalling te betalen, maar mocht er wat gebeuren en er moet een DA komen waar je vervolgens een dikke rekening van krijgt, hoest je dat zo ook even op dan?
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 25-09-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:09

Natuurlijk kan er iets gebeuren, dat kan ook in een trailer zeg je net zelf en dus is het risico imo net zo groot....
Vertel mij nou eens, buiten een ruit om, die er dus niet zit, wat er dan precies niet veilig zou zijn aan een dichte cabine en wél aan een trailer....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:10

Een kleine pony in een tweepaardstrailer kan wel hoor Lachen Een shetlander die ik ken is op 3.5 maand oud vervoerd in een tweepaardstrailer. Welliswaar met een tussenschot, maar toch. Denk dat je net zoveel kan bereiken met strobalen.
Ik zal dit liever doen dan dat hij mogelijk in beslag wordt genomen, maar dat is mijn mening.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:11

maar in ieder geval. zoals ik net al ergens vroeg kan zo'n ding dan wel helemaal voorin en dan dus los? (in de trailer)
of heeft iemand dan een andere oplossing om de trailer kleiner te maken? (kom daar dan mee ipv opmerkingen over mijn budget)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:11

cp112 schreef:
Ik wou gewoon weten of het daadwerkelijk mag. omdat ik 2 jaar in Frankrijk heb gewoont en het daar dus wel zag (bijv bij de DA) ik nam aan dat het een europese regeling was

Niet alles wat je in het buitenland binnen Europa ziet, valt onder de één of andere Europese regelingen. Dit soort dingen al helemaal niet, qua verkeer. In Duitsland mag je al jaren op sommige stukken snelweg zelf bepalen hoe hard je rijdt, igg. is de gereden snelheid daar meestal echt wel boven de 120 km.
wil niet zeggen dat het in Nederland dan ook maar direct mag, 'omdat het wel onder een Europese regeling zal vallen'.
Júist qua verkeersregels is het binnen Europa heel verschillend geregeld.

En nu dus uit jouw posts blijkt dat de kostenpost blijkbaar één van je belangrijkere argumenten is, staat het mij alleen maar meer en meer tegen.

Edit: als iemand ergens een pony koopt of vandaan plukt, ookal is het bijv. op een ponymarkt, dien je je van te voren eerst goed te bedenken hoe je dat gaat doen met vervoer.
Jij wilt een idee? huur dus een kleine trailer, maargoed wil je niet aan ivm. 'kosten'.
Post een topic op bijv. [SH] of 'tekoop gevraagd' oid, of er iemand hier op bokt is met zo'n klein veewagentje die je misschien even mag lenen.
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 25-09-08 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:12

sharoontje schreef:
Nou dat bedoel ik, 220 euro + evt kans op inbeslagname van de pony is heeel wat meer dan die kleine 30/40 euro wat je voor een veewagentje betaald om te huren.. Maargoed je moet het zelf weten..

Dat soort reacties kun je verwachten Knipoog Je hoeft dan geen stalling te betalen, maar mocht er wat gebeuren en er moet een DA komen waar je vervolgens een dikke rekening van krijgt, hoest je dat zo ook even op dan?

ik heb toevallig net mijn paard ziek gehad en een DA rekening van 388 euro net betaald, wil je wel eens even gauw ophouden over mijn financiële toestand

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:13

Misschien is het kleiner te maken met strobalen?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:13

Wat er niet veilig aan een cabine is dat een pony die goed door het lint gaat, de cabine aardig kan verbouwen, omdat cabines niet zijn gemaakt om pony's te vervoeren Knipoog Een trailer is daar wel voor gemaakt Knipoog Tuurlijk is er overal gevaar bij, ook bij een trailer, maar dat er een ongeluk gebeurt met de mini in de trailer is veel kleiner dan met een mini in een cabine Knipoog
Maarja de TS is een beetje eigenwijs, laat haar lekker haar gang gaan, als het goed is gegaan met vervoeren etc van de pony heeft ze geluk en als het mis is gegaan moet ze hier ook niet gaan klagen Knipoog

cp112; Ik mag zelf nog wel weten wat voor reactie ik plaats, wat jij aan je paard voor een rekening moet betalen intereseert mij helemaal niet Knipoog maar jij opent een topic waarvan je na kunt gaan dat je dit soort reacties kan krijgen Knipoog Als je dat niet wilt, dan moet je geen topic openen met een vraag waarvan je weet wat voor soort reacties je erop krijgt Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 25-09-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:15

cp112 schreef:
sharoontje schreef:

ik heb toevallig net mijn paard ziek gehad en een DA rekening van 388 euro net betaald, wil je wel eens even gauw ophouden over mijn financiële toestand

Ik kan jouw reactie begrijpen, maar die van Sharona zeker ook. Zo denk ik er nl. ook over.
Jij begon nl. zélf met 'je financiele situatie'. Je bracht dat zelf omhoog, dat zo'n 30 euro huur voor jou te veel is om je pony veilig te vervoeren. Tsja, dan kun je helemaaal dit soort reacties verwachten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:16

Als er geen nood is zou ik een pony niet in een auto/busje vervoeren maar gewoon in een trailer (minitrailertje). Ik denk dat het best kan in de auto maar ik denk niet dat je op gezeik zit te wachten met de politie en dan met de smoes komt dat 30euro voor het huren van een trailertje je te veel was.
Mijn ex-schoonvader is politieagent en die heeft wel een keer de hele auto vol gehad met schapen maar dit was een nood situatie en kon dus even niet anders.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:16

JoyCiej007 schreef:
cp112 schreef:
Ik wou gewoon weten of het daadwerkelijk mag. omdat ik 2 jaar in Frankrijk heb gewoont en het daar dus wel zag (bijv bij de DA) ik nam aan dat het een europese regeling was

Niet alles wat je in het buitenland binnen Europa ziet, valt onder de één of andere Europese regelingen. Dit soort dingen al helemaal niet, qua verkeer. In Duitsland mag je al jaren op sommige stukken snelweg zelf bepalen hoe hard je rijdt, igg. is de gereden snelheid daar meestal echt wel boven de 120 km.
wil niet zeggen dat het in Nederland dan ook maar direct mag, 'omdat het wel onder een Europese regeling zal vallen'.
Júist qua verkeersregels is het binnen Europa heel verschillend geregeld.

En nu dus uit jouw posts blijkt dat de kostenpost blijkbaar één van je belangrijkere argumenten is, staat het mij alleen maar meer en meer tegen.

Edit: als iemand ergens een pony koopt of vandaan plukt, ookal is het bijv. op een ponymarkt, dien je je van te voren eerst goed te bedenken hoe je dat gaat doen met vervoer.
Jij wilt een idee? huur dus een kleine trailer, maargoed wil je niet aan ivm. 'kosten'.
Post een topic op bijv. [SH] of 'tekoop gevraagd' oid, of er iemand hier op bokt is met zo'n klein veewagentje die je misschien even mag lenen.

Ik heb nergens gezegd dat de kostenpost een belangrijk argument is. ik zeg alleen dat ik het huren van een kleine wagen leiver niet doe. dat zijn wéér extra kosten bovenop. ik vraag net gewoon hoe je een grotere trailer dan kleiner kan maken. baaltjes stro heb ik namelijk wél.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:17

Daarom Joyce Lachen Ik had iig wel voor die 30/35 euro ene veewagentje gehuurt, voor mijn veiligheid, voor de veiligheid van de pony, voor het niet riskeren van een boete en de gevolgen ervan en al helemaal voor de andere weggebruikers. Maargoed zo zie je maar weer dat wij er verstandiger over denken als de TS zelf..

''ik zeg alleen dat ik het huren van een kleine wagen leiver niet doe. dat zijn wéér extra kosten bovenop'' .. Liever die extra kosten en een veilig vervoer van de pony en voor je zelf dan geen extra kosten en de pony in een cabine vervoeren toch? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 25-09-08 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:17

32 jaar geleden kwam er altijd iemand naar de ponyclub met een pony in een lelijke eend.Er zat geen achterbank in en daar stond die shet altijd.
Als kind vond ik het zo normaal dat ik me nooit heb afgevraagd of dat mocht of niet.
Vond het altijd wel een leuk gezicht als ze passeerde.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:20

Pony vastzetten, baaltjes stro erachter, misschien zelfs ook ervoor nog wel wat en opzij, als hij dan evenwicht verliest, is alles igg zacht.
Verder voorzichtig rijden en liefst snelweg nemen; hard rechtuit rijden is voor zo'n klein ding veel fijner en veiliger dan binnendoor 'zachter' rijden met allerlei hobbels, bochten, remmen en stoplichten.

@ TS: dat bedoel ik, je brengt zelf er bij dat je liever geen 30 euro uitgeeft om even een klein trailertje te huren. Nou, dat zegt dan toch al genoeg??

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:21

baaltjes stro erachter kan je niet vastleggen. dat heb ik namelijk al bekeken. als je dan remt kan het naar voren schuiven. dan heb je dus een platte pony.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:22

Dan zal ik toch een veewagentje huren en de pony daarin zetten..
Maargoed ik vind het wel leuk geweest zo, TS doet toch wat ze zelf wil, ondanks dat het enorm dom is, maargoed. Ik heb mijn meningen hierover geplaatst en vind het wel goed genoeg zo

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:23

Dus je wil zeggen dat baaltjes stro niet achterin de trailer kunnen, maar wel achterin de auto? Dat vind ik n beetje dubbel..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:23

Lijkt me overduidelijk dat dit alleen met een veevervoersbewijs ding gedaan mag worden.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 12:24

achterin de auto zou het wél vast kunnen namelijk. aachterin de trailer kan je de balen niet vastmaken/knopen. voor wel.
er kwam net dus al iemand met de suggestie om de pony voorin de trailer te zetten, bij het hooinet. daar had ik net ook al een paar keer naar gevraagd, kan zo'n pony dan los staan...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:28

lijkt me duidelijk dat het niet mag. Wat TS ermee doet moet ze dan zelf weten he? Ik zou iig zo'n wagentje huren, die zijn erop gemaakt en loop je geen risico om aangehouden te worden.
In de trailer zou ik gewoon los laten staan, beestje kan nergens heen en vastzetten aan een touwtje levert geen bijdrage aan evt vallen of wat dan ook. Evenwicht moeten ze toch echt zelf zien te bewaren!
Ik vraag me trouwens af hoe jij in 1,5 uur van utrecht naar erica wil komen? Dan moet je echt wel minimaal 120 gaan rijden met dat ding erin...(ik rijd zelf elke week van utrecht naar hoogeveen en doe daar zo 1,5 uur over, de A28 is echt drama af en toe)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:35

cp112 schreef:
baaltjes stro erachter kan je niet vastleggen. dat heb ik namelijk al bekeken. als je dan remt kan het naar voren schuiven. dan heb je dus een platte pony.

Onzin, paar longeerlijnen en halstertouwen er omheen, vastzetten aan het zijschot en aan de stang en dat ding gaat echt niet aan wandel.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:37

Dat je in Frankrijk een voorbeeld ziet van een pony in een auto wil nog niet zeggen dat het wettelijk MAG! Naar mijn weten mag je in europa alleen vee vervoeren in speciaal daarvoor ingerichte voertuigen, dus niet in auto's of lichte bedrijfswagens.
Doe je het toch loop je risico op een fikse boete, in beslagname (omdat diegene die dergelijke dingen doen vaak schuldig zijn aan veediefstal). De kans op verwonding is groter dan bij gebruik van een veewagen/trailer; ook ben je NIET verzekerd als er een ongeluk gebeurt.
Los staan in een paardentrailer is geen enkel probleem! Er zijn zelfs landen waar het vastbinden van het paard verboden is....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 12:37

Over dat je er ook over had nagedacht met het vervoeren voorin de trailer, en je vraagt hoe vast te zetten?, dat is niet zo moeilijk, gewoon aan 1 van de kanten, waar normaal gesproken een paard aan vaststaat en natuurlijk een persoon erbij, om het in de gaten te houden, dat is wel zo verstandig, en zo nodig in kan grijpen, helpen.

Klaar, simpel toch?, waarom moeilijk doen?

Waarom begin je een topic hierover, als je toch eigenlijk weet dat het in je auto niet mag/kan

Ik zelf zou gewoon een minitrailer lenen met een vergoeding en of huren, klaar verder geen gezeur.