Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
palousa_boy schreef:Nou na 3 jaar treinen ben ik overgestapt (toepasselijk toch?) op de auto.
Elke zoveel weken m'n fiets gesloopt of "geleend" door iemand..
Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:Twee opties:
- Een jongere Patrol met een dikke 6-pitter (zuipt minder)
- Kleine auto erbij oor het dagelijkse werk en de Patrol voor het serieuzere werk houden.
Om antwoord te geven op je feitelijke antwoord: Nee er bestaan geen zuinige auto's die 2500+kg aan de haak mogen hebben.
happyfell schreef:Ik heb op dit moment een Landrover Discovery uit 2000 op grijs kenteken, ik wil naar dubbele cabine met grijs kenteken en liever geen bus, ik heb niet zulke goede ervaringen met een Vito en nat gras.
Nu wil ik graag gaan kijken voor een pick-up, Dodge ram 1500 of Chevrolet silverado of een Ford F150 en dan een 4x4 uitvoering, maar de meeste zijn op LPG.
Zijn er mensen met zo'n soort auto en een tweepaaardstrailer, met vaak 2 paarden erop.
Er is mij door iemand verteld dat het door de LPG te heet wordt in de moter als hij zwaar moet trekken, het gaat dan wel om de oudere modellen tot 1999, dit voor de bijtelling.
BertBaley schreef:Wij (althans mijn vriend) hadden ook een dodge ram op LPG was echt een top ding, trok als een jekko!
Auto is inmiddels vervangen voor een busje (dodge was alweer 8 jaar oud) Ford Transit uit 2014 trekt mijn 2 paards trailers ook super
Popke schreef:Hier is de Dodge dit jaar ook alweer 8 jaar oud. Ben zo tevreden dat er over twee jaar het nieuwe model op de stoep staat hoop ikNog ff sparen hoor haha
Maar ik hoef niets anders meer als het aan mij zou liggen! Zelfs in het modderige land een heerlijke trek auto.
xMercury schreef:Hey allemaal! Wij zijn ook op zoek naar een auto voor voor de trailer.
Onze trailer weegt 650 en paard ruim genomen 550. Dat is in totaal 1200 kilo.
Nou is mijn oog gevallen op een Volkswagen Caddy. Is een 1.9 TDI met vierwiel aandrijving. Weegt zelf 1450 en mag 1500 kilo trekken.
Wat vinden jullie er van? Ik twijfel, omdat ik de Caddy zelf niet zo'n grote auto vind...
ikke schreef:xMercury schreef:Hey allemaal! Wij zijn ook op zoek naar een auto voor voor de trailer.
Onze trailer weegt 650 en paard ruim genomen 550. Dat is in totaal 1200 kilo.
Nou is mijn oog gevallen op een Volkswagen Caddy. Is een 1.9 TDI met vierwiel aandrijving. Weegt zelf 1450 en mag 1500 kilo trekken.
Wat vinden jullie er van? Ik twijfel, omdat ik de Caddy zelf niet zo'n grote auto vind...
Welk type 4x4?
Tja, een Freebee I weegt ook zoiets en mag twee ton aan de haak hebben. Dat kan ie prima, volgens diverse bezitters van zo'n gebakje.
Kirrr schreef:Maar ikke gaat dat veel duidelijker,beter en juister (kunnen) omschrijven
of je kan hier kijken: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vierwielaandrijving