[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:50

RonTexel schreef:
Je bent tegenwoordig met de nieuwe auto's bijna verplicht om een 4x4 te nemen. Alle nieuwe auto's hebben gewoonweg te kleine motoren en weinig inhoud om echt zware lasten te trekken. Er gaat niks boven een goede 2 liter benzinemotor met 140 pk. Helaas worden er tegenwoordig weinig auto's aangeboden die dat hebben behalve 4x4

Wat is er mis met een 4liter V8 bi-turbo Diesel >;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:45

Soms moet je eens raar doen, anders gaan mensen je te serieus nemen :D

Wat niemand hier weet maar stiekem heb ik altijd een zwak gehad voor de eerste generatie AWD Volvo V70. Wel, er staat een mooie uitvoering (import uit Duitsland) hier in de buurt te koop voor een acceptabele prijs.
Iemand tips waar ik specifiek aandacht voor moet hebben?

Auto heeft de nodige aandacht gehad en de verkoper (autobedrijf) doet daar open over, zowel aan de telefoon als in de ad.
Auto is van 2002, 2.5 5-pitter benzine (turbo), 200k gelopen, handbak (anders was ik niet gaan kijken) en best wel een hoop opties, met name die opties waar ik waarde aan hecht (schuifdak en cruise control).
Auto moet 8k opbrengen.

Ik heb het gecontroleerd, auto mag 1800kg trekken van de RDW en heeft een trekhaak.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:46

ikke schreef:

Als dat je angst is, Volvo toch maar laten staan _O-

Er is maar één optie als je volvo wilt rijden zonder helemaal serieus genomen te worden:

Afbeelding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 13:45

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:

Als dat je angst is, Volvo toch maar laten staan _O-

Er is maar één optie als je volvo wilt rijden zonder helemaal serieus genomen te worden:

[ Afbeelding ]

Als ik geen Range Rovers zou hebben, zou zo'n ding hier zomaar op stoep hebben kunnen staan......

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:22

Fijn topic is dit, afgelopen weken al heel wat in op kunnen zoeken.
Hopelijk kunnen jullie mij ook een beetje gericht op weg sturen, want ik zie door de bomen niet helemaal het bos meer.

Mijn man en ik willen ons wagenpark :)) in gaan ruilen. Ik rij momenteel een Suzuki altotje en die willen we graag in gaan ruilen op een auto welke een trailer met een paard erop kan trekken. ( ik ga mijn E achter B nog halen)

Met wat voor een trek gewicht moet je rekening houden, om gewoon lekker op de weg te kunnen. ( 1 of 1,5 paards trailer met een KWPN'er van rond de 1,65 erop)

Ikzelf hang erg met mijn gedachten naar een 1600kg, echter kom ik dan in auto's terecht die flink aan de maat zijn.. De SUV types, ford mondeo, Mitsubishi Payero, Toyota Rav..

Zijn er ook auto's welke in deze trekrange passen die toch wat kleiner en minder lomp zijn?
Stationcar mag van mij bijvoorbeeld prima.

:o Sorry ik ben echt een leek op auto gebied, hopelijk kunnen jullie me een beetje sturen ! :') :D

De zoektocht overigens over een tweedehands auto, bouwjaar tot maximaal 2003 en maximaal 150.000km en benzine.

leonie87

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:36

Ik rijd zelf een grand vitara (suzuki) dolgelukkig mee. Mag 1600 trekken en trekt me ook in de bergen erdoorheen.

Nu wil ik alleen zelf gaan oriënteren op een diesel. Ofja dat doe ik al wat maandjes, maar ik kom er niet over uit.
Pajero, Terrano, Galloper of toch weer een vitara. Sowieso zijn mijn eisen dat het een 3 deurs moet zijn en minimaal 1800 moet kunnen trekken. En dus DIESEL. Ik zou inmiddels ook wat meer gemak in de auto willen zoals cruise control en de mogelijkheid tot wat hogere snelheden op een comfortable wijze (de mijne kan prima 130 hoor, maar ik heb het over doorrijden ;) )
Iemand een idee wat ik nou moet doen? :P

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 15:27

Wij zijn erg tevreden over onze pajero 2.8l diesel. Uiteraard kan het altijd beter (3l bijvoorbeeld ;) ) maar hij levert goed werk.
Je moet alleen geen haast hebben want dat gaat wel een beetje verloren in het comfort. 130 gaat prima maar je moet niet een goed gesprek willen voeren _O- of heel erg op de centen moeten letten (zeker met een zware last erachter)

De wat nieuwere zullen best alweer wat meer comfort hebben en bijvoorbeeld minder last hebben van motorgeluid.

Maar zeker in de heuvels/bergen is een goede trekauto erg fijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:23

Ja dat zeg ik dus :P ik wil graag een gesprek kunnen voeren terwijl ik op cruise control 130/140 rijd maar ook gewoon met gemak mijn trailer mee kunnen trekken. Die weegt overigens rond de 1300 hoor max.

Gezien de lange afstanden hier is dat comfort en wat snelheid toch ook wel belangrijk geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 19:06

@A_nouk; met een 1400 kilo trekgewicht en een stevig 2 liter motortje kom je ook al een heel eind hoor. Zeker net een normale kwpner en een lichte 1,5 paards trailer. Zijn genoeg normale sedan of station wagens die dat goed kunnen hebben. Aandachtspuntje is wel de maximale kogeldruk en die zogenaamde eco blokjes.

Ook is het zeker bij de gewone personenauto's aan te raden om van 1 type alle versies qua motorinhoud te checken op maximaal trekgewicht. Heel vaak wordt er uit kostenbesparing door de importeur 1 auto (met het lichtste blok) gekeurd en mogen vervolgens alle versies hetzelfde trekken. Dan mag een 2 liter dus op papier hetzelfde trekken als de 1.2 uitvoering terwijl die 2.0 het veel beter kan. Dus loop je een auto tegen het lijf die bijvoorbeeld in elke uitvoering 1300 mag trekken dan kan je met een gerust hart het grotere blok kopen en daarmee trailer trekken. Op papier rij je dan misschien net aan maar in de praktijk heb je vermogen zat.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:16

Een volvo v40 is wel een optie dan.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 06:38

Wij hebben nog een Cadillac srx in de aanbieding?! Erg mooie auto, full options en dus trekhaak, maar wij willen meer kunnen trekken als 2000 ivm eventuele airstream caravan en onze boten.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:28

A_nouk schreef:
Hopelijk kunnen jullie mij ook een beetje gericht op weg sturen, want ik zie door de bomen niet helemaal het bos meer.

Mijn man en ik willen ons wagenpark :)) in gaan ruilen. Ik rij momenteel een Suzuki altotje en die willen we graag in gaan ruilen op een auto welke een trailer met een paard erop kan trekken. ( ik ga mijn E achter B nog halen)

Met wat voor een trek gewicht moet je rekening houden, om gewoon lekker op de weg te kunnen. ( 1 of 1,5 paards trailer met een KWPN'er van rond de 1,65 erop)

Ikzelf hang erg met mijn gedachten naar een 1600kg, echter kom ik dan in auto's terecht die flink aan de maat zijn.. De SUV types, ford mondeo, Mitsubishi Payero, Toyota Rav..

Zijn er ook auto's welke in deze trekrange passen die toch wat kleiner en minder lomp zijn?

:o Sorry ik ben echt een leek op auto gebied, hopelijk kunnen jullie me een beetje sturen ! :') :D

De zoektocht overigens over een tweedehands auto, bouwjaar tot maximaal 2003 en maximaal 150.000km en benzine.

Ga eens kijken naar een Subaru, zij hebben verschillende modellen die binnen jullie wensen kunnen passen.
De meeste Impreza's mogen 1600 kg trekken maar zijn wat kleiner. Een Outback is een groter model en een stationcar. Dan heb je nog de Forester, dit kan je een SUV noemen maar wel compacter dat de door jou genoemde modellen, afhankelijk van het model mogen ze 1500 tot 2000 kg trekken.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:44

Dank voor de tips inmiddels ! :)

Heeft een van jullie ervaring met een Citroen C4 2.0 16v 136 pk VTS Coupe ?

Ik lees in het topic heel veel info over kogeldruk, maar krijg voor de C4 niet gevonden wat hij nu daadwerkelijk aan kogeldruk mag hebben. Ik lees 65 maar ook 74 en 75. Zoals ik het lees hier zou 75 minimaal benodigd zijn voor een 1/1,5 paard trailer?

Citaat:
Technische max. massa voertuig 1735 kg
Toegestane max. massa voertuig 1735 kg
Massa rijklaar 1354 kg
Massa ledig voertuig 1254 kg
Aanhangwagen geremd 1611 kg
Aanhangwagen ongeremd 677 kg

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:56

In aanvulling op de post van MarcR hierboven.
Ik vind de Subaru XV ook een erg mooie auto. Wat compacter als de Forester, wat hoger dan de Impreza. Afhankelijk van de uitvoering mag je 1500 of 1600 kg trekken. Maar dat is nog een vrij nieuw model (2012 even uit mijn hoofd), dus heel goedkoop zijn ze nog niet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:02

Ik moet bekennen dat ik niet helemaal gecharmeerd ben van de Subaru, ondanks dat de specs wel perfect aansluiten :o

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:17

Ik heb een geweldige auto voor de trailer hangen :-) Een Audi Allroad A6 Quatro 2.7 liter automaat (benzine, met LPG), mag geloof ik tot 2200 kg trekken. Rijdt echt prima met de tweepaardstrailer met beide paarden er in!

Auto komt binnenkort te koop wegens nieuwe bedrijfswagen... Ik ga'm missen |(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:19

Dat geloof ik goed, Zou willen dat ik het budget had voor een heerlijke Audi <3
We hebben wel gekeken naar een Volkswagen Touareg, ook een geweldige auto, maar man wat is dat ding duur in wegenbelasting en verzekering !

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:25

A_nouk schreef:
Dat geloof ik goed, Zou willen dat ik het budget had voor een heerlijke Audi <3
We hebben wel gekeken naar een Volkswagen Touareg, ook een geweldige auto, maar man wat is dat ding duur in wegenbelasting en verzekering !

2e hands valt dat goed mee hoor :D :D Alleen is de Audi ook niet zo goedkoop in wegenbelasting... Daarom dat we hem niet aanhouden, zo zonde om hem dan enkel af en toe te gebruiken terwijl hij enkel geld kost :P

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:31

Naja wat is goedkoop, die touareg kost 122 in wegenbelasting per maand en €117 in verzekering :=

Zie net wel een leuke Audi A4 1.8 130 pk voorbij komen..

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:38

:wow: Dat is duur qua verzekering!! Ik betaal nu 60 pm!

De Audi kost wel 180 pm aan wegenbelasting :o

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 13:54

Hahaha misschien bij ons wat minder misschien, volgens mij was het altijd zo dat de MRB in Brabant wat goed koper is.

Ja ik weet ook niet waarom dat is....

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:07

Ik heb de mogelijkheid om een super onderhouden auto van een kennis te kopen.
Golf V 1.9 TDI, 5 deurs uit 2007 (met roetfilter).
Dit zou mijn eerste auto zijn en ik vind het nogal lastig om het kosten plaatje op een rij te krijgen.
De auto heeft nog geen NL kenteken en zou ik dus moeten invoeren, hier heb ik al wat regels ober gevonden.
Heeft iemand dit al zelf gedaan of is het aan te raden een bedrijf te benaderen voor de invoer?
Wegenbelasting lijkt ongeveer 350 e per kwartaal zijn.
Hoe kan ik de verzekerings kosten berekenen? Ik kan geen website vinden waar het zonder kenteken mogelijk is. Ik stond een aantal jaren als medebestuurder voor een auto ingeschreven bij een Duitse verzekering. Heb ik hier iets aan? Of begin ik gewoon met 0 schadevrije jaren?

Alvast bedankt voor jullie hulp, ik heb helaas geen kennis in NL die verstand van auto's heeft dus ik ben afhankelijk van wat ik op internet kan vinden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:08

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 06:33

Roodvos schreef:
In aanvulling op de post van MarcR hierboven.
Ik vind de Subaru XV ook een erg mooie auto. Wat compacter als de Forester, wat hoger dan de Impreza. Afhankelijk van de uitvoering mag je 1500 of 1600 kg trekken. Maar dat is nog een vrij nieuw model (2012 even uit mijn hoofd), dus heel goedkoop zijn ze nog niet.

Ik was de XV inderdaad vergeten. ER komt een nieuw model uit bij Subaru : Levorg tourer. Zo te zien is het de vervanger van de Impreza : break model met 1600 turbo motor meer weet ik niet, dinsdag is het voorstelling in de garage waar ik klant ben.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:41

MarcR schreef:
A_nouk schreef:

Ga eens kijken naar een Subaru, zij hebben verschillende modellen die binnen jullie wensen kunnen passen.
De meeste Impreza's mogen 1600 kg trekken maar zijn wat kleiner. Een Outback is een groter model en een stationcar. Dan heb je nog de Forester, dit kan je een SUV noemen maar wel compacter dat de door jou genoemde modellen, afhankelijk van het model mogen ze 1500 tot 2000 kg trekken.

Ik heb zelf een Subaru Impreza plus 2.0ltr, ik vind het echt een heerlijke auto. Mag 1600kg trekken, en heeft met tot nu toe uit verschillende baggerterreinen weten te trekken, waar grotere auto's vast stonden }> De lage gearing is dan echt ideaal :j Ook qua onderhoud ben ik er blij mee, hij mankeert eigenlijk nooit wat :)