Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eirikur schreef:4x4 kan een handig hulpmiddel zijn, maar is op zichzelf niet zaligmakend. Het is de combi van 4x4 met geschikte banden die de truc doet. Ik zie zeer regelmatig van die PC Hooft-trekkers met banden eronder die op een circuit niet zouden misstaan, maar waar je eenmaal van de verharde weg af echt helemaal niets aan hebt. Grip is de crux, dus als je op een modderig concoursveld iets te melden wilt hebben met je vierwielaandrijving, moeten er toch minimaal AT's om je velgen liggen.
cissy schreef:Ik wil niet zo zeer blubberen met eigen auto maar wel leren wat de 4x4 doet en wat je wanneer wel en niet moet doen. Just in case ik in de situatie kom/zit dat de boel vaststaat in de blub.
ikke schreef:Leg dan eens uit: waarom komt een Series Land Rover op MT-banden, met ervaren chauffeur en juiste voorbereidingen niet tegen de helling op (moest drie keer opnieuw aanrijden) en loopt mijn Range Rover, op wegbanden, normale bandenspanning (2.8 bar) en niet zo bijster veel vlieguren wel in een keer naar boven?
Eirikur schreef:ikke schreef:Leg dan eens uit: waarom komt een Series Land Rover op MT-banden, met ervaren chauffeur en juiste voorbereidingen niet tegen de helling op (moest drie keer opnieuw aanrijden) en loopt mijn Range Rover, op wegbanden, normale bandenspanning (2.8 bar) en niet zo bijster veel vlieguren wel in een keer naar boven?
Weet ik veel? Omdat jij de electronische tractiecontrole aan had staan, die nog niet bestond toen de Series in produktie was?
Eirikur schreef:Denk dat het verschil in voertuiggewicht van een kleine 500 kg/ca 25% (= meer druk = ook meer grip) daarbij ook wel een rolletje speelde?
Tobbes schreef:Dan heeft het hebben van een automaat best wel wat voordelen of hoe sta jij daar in?
Ik heb het wel een keer gemerkt dat het een kwestie was enkel rempendaal los, koppel omvormer zijn werkt laten doen en de combinatie kwam rustig in beweging terwijl wanneer je gas gaf de boel in de slip trok en geen mm vooruit kwam.
tinkersjakie schreef:hier wit. Meestal bruin/zwart en wat wit
![]()
Helaas staan ze bekent om het rotten. Dit is een Engelse body die nog punt gaat was (bodem) maar deuren enz wat carossie. Maar mijn eigen deuren waren nog netjes dus van twee weer 1 auto van gemaakt.
toen was ie grijs met groen en vriendlief had nog BMW wit verf in de garage staan dus de keuze was makkelijk.... En het was dan een mooie combi met witte trailer.....die geler bleek te zijn![]()
ikke schreef:tinkersjakie schreef:hier wit. Meestal bruin/zwart en wat wit
![]()
Helaas staan ze bekent om het rotten. Dit is een Engelse body die nog punt gaat was (bodem) maar deuren enz wat carossie. Maar mijn eigen deuren waren nog netjes dus van twee weer 1 auto van gemaakt.
toen was ie grijs met groen en vriendlief had nog BMW wit verf in de garage staan dus de keuze was makkelijk.... En het was dan een mooie combi met witte trailer.....die geler bleek te zijn![]()
En iedereen hier maar enthausiast zijn over trailers met een aluminium bodem.........
Eirikur schreef:ikke schreef:En iedereen hier maar enthausiast zijn over trailers met een aluminium bodem.........
Ik gok dat het verhaal over de corrosie betrekking heeft op de Disco, ikke, maar volgens mij snap je dat zelf ook wel, zit je alleen nog in de ontkenningsfase.
ikke schreef:cissy schreef:Ik wil niet zo zeer blubberen met eigen auto maar wel leren wat de 4x4 doet en wat je wanneer wel en niet moet doen. Just in case ik in de situatie kom/zit dat de boel vaststaat in de blub.
Elementaire dingen kan ik je wel bijbrengen en er zijn hier ook wel wat legale zandwegen om te oefenen. Wat voor auto had jij ook alweer?
barbaras schreef:kunnen we niet ergens een dagje georganiseerd gaan blubberen? ga t met mijn suburban achterwiel aangedreven er niet op wagen! Hebben nog een Cadillac srx staan standaard 4 x 4 maar die staat voor de verkoop nu. Had er te weinig zicht mee met de trailer er achter. En de honden passen er niet in hihi
ikke schreef:barbaras schreef:kunnen we niet ergens een dagje georganiseerd gaan blubberen? ga t met mijn suburban achterwiel aangedreven er niet op wagen! Hebben nog een Cadillac srx staan standaard 4 x 4 maar die staat voor de verkoop nu. Had er te weinig zicht mee met de trailer er achter. En de honden passen er niet in hihi
Nee, dat gaat je in NL niet lukken.
Je hebt in Duitsland wel een lokatie waar je je kunt vermaken met modder. Zoek ik even op, heb de site zo niet paraat.
barbaras schreef:ikke schreef:Nee, dat gaat je in NL niet lukken.
Je hebt in Duitsland wel een lokatie waar je je kunt vermaken met modder. Zoek ik even op, heb de site zo niet paraat.
Ik denk wel dat je kan blubberen hier in nl maar zal eerder met quads worden dan.
T is jammer dat het 4 x4 terrein op de maasvlakte afgesloten is. Was echt zo leuk!
RonTexel schreef:Je bent tegenwoordig met de nieuwe auto's bijna verplicht om een 4x4 te nemen. Alle nieuwe auto's hebben gewoonweg te kleine motoren en weinig inhoud om echt zware lasten te trekken. Er gaat niks boven een goede 2 liter benzinemotor met 140 pk. Helaas worden er tegenwoordig weinig auto's aangeboden die dat hebben behalve 4x4