Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Naath86 schreef:Ik denk dat je dan echt op de grens zit Dnieze, zeker met een 1.6 motor. Een auto met iets meer vermogen zou dan mijn voorkeur naar uit gaan..
Het is bij ons de Volvo V40 geworden, 2.0 Turbo Benzine. Hier nog even de link!
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... neel;pid=1
Super blij mee! Zaterdag gaan we em ophalen en dan laat mijn vriend er op zijn werk nog even een trekhaak onder zetten.
ikke schreef:Naath86 schreef:Ik denk dat je dan echt op de grens zit Dnieze, zeker met een 1.6 motor. Een auto met iets meer vermogen zou dan mijn voorkeur naar uit gaan..
Het is bij ons de Volvo V40 geworden, 2.0 Turbo Benzine. Hier nog even de link!
http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... neel;pid=1
Super blij mee! Zaterdag gaan we em ophalen en dan laat mijn vriend er op zijn werk nog even een trekhaak onder zetten.
Turbootje nog heel?
En de wekelijkse ritjes naar de manege moeten wel lukken. Verder ben ik niet heel actief met wedstrijden op het moment dus veel afstanden met de trailer zullen het voorlopig niet zijn. Voorlopig moeten we het hier even mee doen, over een paar jaar zal er wellicht een grotere auto komen. Ik heb alleen maar een pony van 400 kg te vervoeren en geen groot paard., dus dat scheelt ook.
DNIEZE schreef:Goedemorgen,
Ik ben opzoek naar een auto die trekvermogen heeft tot 1300 kilo.
Een vriendin van mij rijd een Renault Megane, 1.6motor en mag ook tot 1300 trekken.
Dit is eigenlijk een prima auto voor mij, kwa aanschaf, onderhoud en trekvermogen.
Nu was ik erg benieuwd, zijn er nog meer zulk vergelijkbare auto's die aan die eisen voldoen?
Naath86 schreef:We zullen het zien hoe dit bevalt. Gelukkig kom ik hier in Drenthe amper een snelweg tegen..En de wekelijkse ritjes naar de manege moeten wel lukken. Verder ben ik niet heel actief met wedstrijden op het moment dus veel afstanden met de trailer zullen het voorlopig niet zijn. Voorlopig moeten we het hier even mee doen, over een paar jaar zal er wellicht een grotere auto komen. Ik heb alleen maar een pony van 400 kg te vervoeren en geen groot paard., dus dat scheelt ook.
Ik leende nu vaak de auto van mijn vader voor de trailer, een Kia Sportage 2.0, maar daar merkte je niet eens aan dat de trailer er achter hing, dus ben van mening dat een 2.0 ook niet alles zegt.
ikke schreef:Raamzicht schreef:Ikke, heb je nog tips voor mij waarop te letten bij die v70?
Niet anders dan wat voor elke auto geldt. Kijk uit je doppen en als het raar klinkt, is het ook raar.
Raamzicht schreef:ikke schreef:Niet anders dan wat voor elke auto geldt. Kijk uit je doppen en als het raar klinkt, is het ook raar.
ok! Maar qua trekken is de volvo v70 automaat 2,4 wel goed dus? En stabiele wegligging? Ervaring met de automaat?Kan ik de 1600 die hij mag netjes trekken of beter flink eronder blijven? Kan namelijk ook wel eens een ifor 2 paards gebruikrn (met 1 paard erop) dan zit je eerder aan de 1600.
Raamzicht schreef:We gaan het uitproberen, wordt vervolgd!
Iemand misschien ervaring met de vier wiel aandrijving van die volvo? Is geen echte 4x4 begreep ik?
. Dan kan je net zo goed een standaard voorwiel aangedreven auto kopen. Gloa schreef:Raamzicht schreef:We gaan het uitproberen, wordt vervolgd!
Iemand misschien ervaring met de vier wiel aandrijving van die volvo? Is geen echte 4x4 begreep ik?
Veel moderne zogenaamde 4x4 auto's hebben tussen de voor en achteras een visco of haldex koppeling zitten. In princiepe zijn die wagens gewoon voorwiel aangedreven en pas als je voorwielen gaan slippen gaan de achterwielen mee doen. Ze hebben meestal ook geen optie om handmatig 4x4 aan te zetten. Voor trailer trekken zie ik de meerwaarde echt niet, omdat de achterwielen pas mee helpen als je voor al je grip al kwijt bent. Dan kan je net zo goed een standaard voorwiel aangedreven auto kopen.


Het verschil zit hem dan meestal in de (kleinere) bodemvrijheid. Maar als t niet al te diep is, kom ik net zo goed, en soms zelfs beter, door de prut!
sflj schreef:Bij deze auto's wil je juist dat ie slipt, als je gebruik wil maken van de aandrijving op de achterwielen! M.a.w; Gas!!
Met een 4x2 sta je dan gewoon te slippen maar met die extra aangedreven achterwielen kom je een stuk verder! Ik weet niet hoe het bij andere merken is maar mijn Freelander (Land Rover) doet niet veel onder voor de Defenders etc. hoor!Het verschil zit hem dan meestal in de (kleinere) bodemvrijheid. Maar als t niet al te diep is, kom ik net zo goed, en soms zelfs beter, door de prut!
Maar je moet wél gas geven!
) 
palousa_boy schreef:Ik vind het super dat ik hem gewoon lekker zelf in z'n 4x4 kan zetten, en er ook mee op de weg kan rijden.
M'n schoonvader heeft pas een ford ranger gekocht en die mag z'n 4x4 niet op de weg gebruiken![]()
Dat zal wel met de aandrijving te maken hebben (want voor trekkers is het bijvoorbeeld ook niet echt best omdat je hem dan als je pech hebt gewoon uit elkaar trekt) maar er is niet echt over nagedacht.
sflj schreef:Maar PAlousa boy, wat is er dan mis met altijd 4 wielen aangedreven hebben? Dus ook op de weg?