[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SG1985

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:27

Saab onderdelen zijn relatief duurder dan Volvo? Weet het oprecht niet.
Ik zweer bij Volvo. Luxe en comfortabel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 15:30

SG1985 schreef:
Saab onderdelen zijn relatief duurder dan Volvo? Weet het oprecht niet.
Ik zweer bij Volvo. Luxe en comfortabel

Nope, Saab-delen zijn normaal geprijsd en goed verkrijgbaar, maar gezien je reactie heb je duidelijk niet verder gekeken dan mijn post.......... }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:12

Volvo S40/V40 voldoet prima voor een ander half. Al hangt maximale trekvermogen op papier wel af van wat voor motorblok er in hangt. heb zelf 2.0 benzine en die mag maximaal 1.400kg.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:33

Her gaat inderdaad ook om een 2.0 benzine. En zou ook voor 1,5 paards trailer zijn waar voorlopig alleen een E pony in wordt vervoerd.

Ikke, ik vind het een mooie auto maar wel heel groot hoor.. en ik heb dan liever wat minder km's voor hetzelfde geld.
Laatst bijgewerkt door Naath86 op 10-07-15 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:04

Naath86 schreef:
Her gaat inderdaad ook om een 2.0 benzine. En zou ook voor 1,5 paards trailer zijn waar voorlopig alleen een eigen pony in wordt vervoerd.

Ikke, ik vind het een mooie auto maar wel heel groot hoor.. en ik heb dan liever wat minder km's voor hetzelfde geld.

Zolang je er niet mee gereden hebt, zeg je dat........

Maar als je per se voor de klasse rond die V40 blijft kijken, zou ik wel kijken naar iets met wat meer power. Het kan allemaal wel maar op kritische momenten kun je met die Range Rover gewoon gas bijgeven en je uit de voeten maken waar je met die V40 alleen maar de optie snelheid verminderen hebt omdat je simpelweg vermogen te kort komt om het overige verkeer eruit te rijden.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:11

Ik heb mijn post nog iets gewijzigd, ik bedoelde een E pony.

Maar toch denk ik dat er dan tussen die twee auto's nog wel een tussenweg is. Ook wordt ik niet vrolijk van de mrb denk ik..

Echt grote afstanden rij ik overigens niet en op de snelweg eigenlijk helemaal niet.. Hier in Drenthe hebben we alleen maar 80 km wegen :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:15

Naath86 schreef:
Ik heb mijn post nog iets gewijzigd, ik bedoelde een E pony.

Maar toch denk ik dat er dan tussen die twee auto's nog wel een tussenweg is. Ook wordt ik niet vrolijk van de mrb denk ik..

Echt grote afstanden rij ik overigens niet en op de snelweg eigenlijk helemaal niet.. Hier in Drenthe hebben we alleen maar 80 km wegen :+

Een V40 met een 2,5 bijvoorbeeld. Gewoon even wat rondneuzen op autosites wat er zoal te koop staat.
Je wordt waarschijnlijk niet zo blij van de MRB (140 per maand), maar ik weet uit ervaring: ze rijden goddelijk en ik zit een beetje op m'n handen om niet zelf te gaan kijken........

Maar als je een goede kunt vinden, zou ik toch doorstappen naar een V70, eventueel met AWD.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:20

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 17:31

Naath86 schreef:
En wat rijd ie gemiddeld dan? Of stond dat erbij?

Dit is de auto die we op dit moment op het oog hebben.

http://www.autotrader.nl/auto/volvo-v40 ... s-tot-7000

Die Range? Die doet 1:8 als je lief tegen 'm bent.

Die Volvo: het nieuwe rijden is voor de sukkels en malloten. Houdt je 'm een beetje in z'n toeren, dan zal ie prima uit de voeten kunnen. Turbo-motoren hebben onderin nu eenmaal niet zoveel te melden.

Check even op olielekkage en gierende geluiden die zouden kunnen duiden op een verrotte turbo. Turbo's zijn niet goedkoop.

Ik had eerder dit jaar zo'n nieuw Focus met zo'n 1000cc ecoboost-blokje gehuurd. 125pk uit een 3-pitter 1 liter! Die achterlijke boordcomputer vond dat er bij 1500 toeren wel geschakeld kon worden, ook als je bergop reed. Maar trapte je dat blok even door naar 2500 - 3000 toeren dan vloog ie de heuvels op alsof het vlakke wegen waren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 18:27

Dat is ook het nadeel van die nieuwe blikjes, die beginnen al te zeuren over schakelen voor je het gaspedaal hebt aangeraakt, maar als je weg wilt rijden in z'n 2e versnelling, dan treedt de stop-stop functie in werking.. De motor van dat gewoon niet aan zonder eerst 3000 toeren te draaien. (Iig bij de nieuwere generatie rav4 met permanent 4x4)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:44

Nieuwe blikjes moeten zo schoon en zuinig mogelijk zijn voor de bijtelling en bpm. Dat staat per definitie lijnrecht tegenover een auto waarmee je verantwoord je kostbaarste bezit wilt verplaatsen.

@Naath86; ik rij een subaru forrester uit 2004. 2.0 boxer motor die in NL op papier staat voor 1500 kilo trekgewicht. Uit ervaring weet ik inmiddels dat hij zwaarder ook met 2 vingers in de neus aan kan :x , dus voor een anderhalfpaards meer dan genoeg vermogen. Hij heeft zelf een maximaal gewicht van net geen 1900 dus je kan prima zonder E rijden. Wegenbelasting op bezine is rond de 56 euro en met normaal gebruik rij je 1/10. Met de trailer merk ik nauwelijks verschil in gebruik, zal wel iets temaken hebben met snelheid ofzo O:) . Voordeel is dat het een permanente 4x4 is met standaard een hi en low erop. Ik vind het een hele fijne en comfortabele wagen voor dagelijks gebruik die ook echt z'n mannetje staat met een trailer. Ze zijn niet voor niets jaren lang uitgeroepen tot caravantrekker van het jaar in het segment van de kleinere 4x4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:03

ikke schreef:
Naath86 schreef:
Her gaat inderdaad ook om een 2.0 benzine. En zou ook voor 1,5 paards trailer zijn waar voorlopig alleen een eigen pony in wordt vervoerd.

Zolang je er niet mee gereden hebt, zeg je dat........

Maar als je per se voor de klasse rond die V40 blijft kijken, zou ik wel kijken naar iets met wat meer power. Het kan allemaal wel maar op kritische momenten kun je met die Range Rover gewoon gas bijgeven en je uit de voeten maken waar je met die V40 alleen maar de optie snelheid verminderen hebt omdat je simpelweg vermogen te kort komt om het overige verkeer eruit te rijden.

De 2.0 benzine heeft meer dan genoeg power hoor. Zou kon ik in Duitsland in heuvelachtige gebied tijdens het klimmen van de heuvels de campers inhalen die niet zo snel omhoog konden :+
Als woon werk verkeer rijdt die van mij rond 1 op 14 en met trailer 1 op 9. Heb dan wel de automaat uitvoering.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:54

Een Volvo v40 mag 1500 trekken maar ik vind laadruimte wel een nadeel. Hoe denken jullie over een auto die 1200kg mag trekken? Heeft iemand daar ervaring mee?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:58

We komen van een grande punto, dus dit zal qua laadruimte al heel wat zijn voor ons!

1200 wordt wel krap denk ik?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:59

Skoda Octavia 2 liter motor. Mag 1400 kg trekken

Ligt erg aan je trailer of 1200 kg genoeg is. Wij hebben een Ifor Williams 1,5 paards, dat zijn super zware trailers. Dus wou perse een 1400 kg trekvermogen hebben

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:06

Wel een lichte trailer 550.keuze is zo lastig ivm euro's en ook een beetje uiterlijk. Gewoon rijpaard erop. Wil ook niet gevaarlijk zijn maar ga ook niet mega vaak op pad

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:14

Op pagina 156 gaf ik aan dat wij met een golf variant reden. Nu sinds 5 weken, denk ik, hebben we een andere auto. Een Passat 2.0 sedan uitvoering. Echt voortreffelijk hoor. Hij trekt hem met 2 vingers in de neus weg, echt heel prettig en geeft een veilig gevoel.

Een aantal weken terug hebben we mijn vriend zijn auto voor de trailer gehad, die trekt hem ook echt met gemak weg. Dat is een Audi A3 Sportback 2.0 Quattro....

Een vriend van mij heeft een oldtimer Volvo, ding is niet aan mot te krijgen. Volvo is heel sterk. Ze worden allemaal met 'gemak' over de 3 ton gereden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:22

Naath86 schreef:
We komen van een grande punto, dus dit zal qua laadruimte al heel wat zijn voor ons!

1200 wordt wel krap denk ik?

Auto's die maar 1200kg mogen trekken hebben meestal zelf ook niet al te veel in te brengen. Kogeldruk is vaak maar 50kg en dat maakt het toch allemaal wel erg krapjes (sprak hij die met zo'n auto het halve land door croste inkl paard....)

Maar ik heb dan ook de nodige vlieguren en weet waar de beperkingen van mijn combi liggen. Het kan prima maar je moet wel de volgens Bokt onmogelijke eigenschap hebben om verkeersgedrag te voorspellen en daarop te anticiperen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:43

Hoe zit het met een volvo v70 xc automaat. 193pk. Mag 1600 trekken. Iemand ervaring hiermee?

Is dat stabiel voor een 1,5 ifor williams (800?) met een paard van 500kg?

En hoe zit het met de zogenaamde vier wiel aandrijving?

Zij er evt een 2paards ifor met 1 paard erin achter kunnen of Is dat teveel gevraagd?

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:51

Raamzicht schreef:
Hoe zit het met een volvo v70 xc automaat. 193pk. Mag 1600 trekken. Iemand ervaring hiermee?

Is dat stabiel voor een 1,5 ifor williams (800?) met een paard van 500kg?

En hoe zit het met de zogenaamde vier wiel aandrijving?

Zij er evt een 2paards ifor met 1 paard erin achter kunnen of Is dat teveel gevraagd?

Een vriendin van mij heeft ook een Volvo v70 en heeft daar een tweepaards achter hangen, maar ik denk dat die dan wel meer mag trekken.

De Quattro van mijn vriend is echt perfect! Dat ligt zo stabiel met natte wegen.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:54

PrizTwir schreef:
Een vriendin van mij heeft ook een Volvo v70 en heeft daar een tweepaards achter hangen, maar ik denk dat die dan wel meer mag trekken.

De Quattro van mijn vriend is echt perfect! Dat ligt zo stabiel met natte wegen.

Wat voor 1 heeft ze en Is ze er blij mee? Rijdt ze ook met 2 paarden rond of eentje?

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:09

Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een auto die trekvermogen heeft tot 1300 kilo.

Een vriendin van mij rijd een Renault Megane, 1.6motor en mag ook tot 1300 trekken.
Dit is eigenlijk een prima auto voor mij, kwa aanschaf, onderhoud en trekvermogen.

Nu was ik erg benieuwd, zijn er nog meer zulk vergelijkbare auto's die aan die eisen voldoen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:11

Wat wil je trekken?

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:21

Klein paard, combinatie van trailer en paard zal samen op 1200 liggen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:36

Ik denk dat je dan echt op de grens zit Dnieze, zeker met een 1.6 motor. Een auto met iets meer vermogen zou dan mijn voorkeur naar uit gaan..

Het is bij ons de Volvo V40 geworden, 2.0 Turbo Benzine. Hier nog even de link!

http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl ... neel;pid=1

Super blij mee! Zaterdag gaan we em ophalen en dan laat mijn vriend er op zijn werk nog even een trekhaak onder zetten.