
Mij benieuwen of die laatste net zo goed gaat bevallen als de eerste!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:sflj schreef:Sinds gisteren nog een Land Rover erbij! Dus nu keuze uit eentje die 2000 kg mag trekken of eentje waar 3500 achter mag!
Mij benieuwen of die laatste net zo goed gaat bevallen als de eerste!
Dat ligt eraan welke versie.
sflj schreef:ikke schreef:Dat ligt eraan welke versie.
Ja?
Ik ga er vanuit dat de 10 pk extra van de Defender en een andere overbrenging,(kleinere 'stappen' door de 6 versnellingen) samen met het iets hogere eigen gewicht, me beter gaan bevallen!
Qua rijcomfort voor de bestuurder zal het iets inleveren zijn. Maar dat maakt me niet uit. Is juist de charme van zo'n auto.
Rex_Rolfo schreef:inochiyo schreef:ervaring hebben met een Toyota tundra?
Tundra is wel eens voorbij gekomen. Als ik me goed herinner staat niet altijd een trekgewicht op de papieren ivm grijze import. Mag in zo'n geval officieel nog geen fietskar trekken.
Allienda schreef:omdat de papieren 0 kilo aangeven. Al sla je me dood, ik weet het niet meer 100% zeker, zou wel een puntje zijn om even te checken.
palousa_boy schreef:Kirrr schreef:Mooi verhaal altijd van die Amerikanen, maar 9/10 mensen die dingen zeggen hebben nog nooit een Amerikaan gehad.
Maar jullie hebben ook niet echt een huis tuin en keuken Amerikaan..
Kirrr schreef:We hebben ook al 2 'gewone' Amerikanen gehad.
Voordat je een auto koopt kijk je toch altijd naar trekgewicht? Of het nu amerikaan is of niet.
Als die trekgewichten niet goed genoeg zijn voor jou situatie, dan laat je de auto gewoon staan.
Er gaat soms veel mis bij import/homologatie/keuring/weging. Dus er rijden wel wat auto's rond waarbij alles 'foutief' op papier staat. In prinicpe kan je alles omkeuren.
In BE kan je via de dealer van het merk (hoeft dan nog geen Amerikanen te verkopen) een attest krijgen met de gewichten erop zoals in USA bedoelt). Hiermee kan je hem dan correct op papier krijgen kwa gewichten.
Maar het blijft wel dat sommige Amerikanen gewoon al te zwaar zijn en dan heb ik het over laadvermogen, dat ze toch proberen te bewaren via achterpoortjes en dat kan wel eens problemen geven bij de nieuwe eigenaar.
Rex_Rolfo schreef:Allienda schreef:omdat de papieren 0 kilo aangeven. Al sla je me dood, ik weet het niet meer 100% zeker, zou wel een puntje zijn om even te checken.
Ik heb er twee op mp gepakt met leesbaar kenteken en dat op rdw.nl ingevuld:
F.1 Technische max. massa voertuig 3125 kg
F.2 Toegestane max. massa voertuig 3125 kg
G Massa rijklaar 2634 kg
Massa ledig voertuig 2534 kg
O.1 Aanhangwagen geremd 0 kg
O.2 Aanhangwagen ongeremd 750 kg