Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
judithh schreef:Wij hebben een opel frontera, 1800 kilo zwaar en mag 2400 kilo trekken en heeft een max.massa van 2600 kilo.
Nu ben ik altijd uitgegaan van het sommetje..gewicht auto+ gewicht en laadvermogen trailer bij elkaar niet zwaarder dan 3500 kilo.
Wat in mijn geval prima zou zijn met een anderhalf trailer er achter met een totaal massa van 1600 kilo.
Nu van de week gesproken met iemand van de RdW, een vrachtwagen chauffeur èn een politie agent..
Door alle drie werd mij verteld dat ik met deze combi nièt met een B rijbewijs mag rijden!
Terwijl er dan weer vele andere zijn die zeggen dat het wel mag..
Volgens meneer agent en rdw geld de max.massa van de auto...in dit geval dus 2600 kilo..knoop daar een anderhalf paards achter van 1600 en je zit op 4200 kilo in totaal en zit ik dus ver over de 3500 kilo heen.
Wordt er niet goed van dat iedereen iets anders zegt en eigelijk niemand weet hoe het echt in elkaar steekt..binnenkort op voor het E-rijbewijs.
ivy_power89 schreef:1 op 10 is zeker netjes, maar ik heb er geen 3 liter in liggen en de auto wordt ondersteund door electro motoren (heb een phev)
Tank zelf is maar 40 liter ofzo....
Trailer trekt hij heel makkelijk, ik moet er echt aan denken dat er wat achter hangt.
wwillemijn schreef:Mijn ervaring is dat Volvo het altijd prima trekt. Wij hebben momenteel een V60 die 1800 mag trekken en een Hyundai Santa Fe die 2000 mag trekken. Ik heb liever de Volvo voor de trailer. Die trekt met gemak mijn 2 paardstrailer met 2 (behoorlijke) paarden hier de Maarnse berg op en komt dan makkelijk aan de 80 km per uur. Terwijl de Hyundai er net aan met 60 km per uur op komt met heel veel moeite en maar 1 paard erin.
mamamier schreef:Eisen: 6 zitplaatsen en minimaal 1800 kilo kunnen trekken. LPG of diesel, niet zo idioot groot. Heb een lichte voorkeur voor een busje met dubbele cabine maar wil ook gewoon fatsoenlijk een parkeergarage in kunnen. Ik rijd nu een Chrysler Voyager 2.4 benzine automaat 147 pk. Qua grootte perfect.
mamamier schreef:zijn er busjes in de maat van de Voyager? Ik vind ze allemaal zo groot! (of lijkt dat maar zo?)
Rex_Rolfo schreef:mamamier schreef:zijn er busjes in de maat van de Voyager? Ik vind ze allemaal zo groot! (of lijkt dat maar zo?)
Exact weet ik het ook niet maar busjes zijn er in vele maten. Zoek er de specificaties van een paar van die dingen op en van de Chrysler en je weet het. Zou mij niet verbazen als het verschil kleiner is dan je denkt. Heb wel eens in een Grand Voyager gereden en dat was nu ook niet echt een Smart zal ik maar zeggen
Rex_Rolfo schreef:Misschien handig: http://www.caravantrekker.nl/autoselecteren/index.php
Gewichtsverhouding op "tot maximaal trekgewicht" zetten en let ook op kogeldruk.
Zes/zevenzitter zal je zelf eruit moeten selecteren, maar dat gaat wel lukken toch? Wie weet komt er nog een model voorbij die we over het hoofd gezien hebben.
wwillemijn schreef:Mijn ervaring is dat Volvo het altijd prima trekt. Wij hebben momenteel een V60 die 1800 mag trekken en een Hyundai Santa Fe die 2000 mag trekken. Ik heb liever de Volvo voor de trailer. Die trekt met gemak mijn 2 paardstrailer met 2 (behoorlijke) paarden hier de Maarnse berg op en komt dan makkelijk aan de 80 km per uur. Terwijl de Hyundai er net aan met 60 km per uur op komt met heel veel moeite en maar 1 paard erin.
samanthaaxx schreef:Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar een auto die minimaal 1700 mag trekken, minimaal 1:12 rijdt, het liefste op benzine rijdt en niet te duur is in de wegenbelasting (lees niet boven de 60 euro per maand / 180 euro per kwartaal)
Weten jullie een merk+model die aan deze eisen voldoet?
Of bestaat zo'n auto überhaupt eigenlijk wel??? haha![]()
Liefs
moniek21 schreef:samanthaaxx schreef:Hoi hoi,
Ik ben op zoek naar een auto die minimaal 1700 mag trekken, minimaal 1:12 rijdt, het liefste op benzine rijdt en niet te duur is in de wegenbelasting (lees niet boven de 60 euro per maand / 180 euro per kwartaal)
Weten jullie een merk+model die aan deze eisen voldoet?
Of bestaat zo'n auto überhaupt eigenlijk wel??? haha![]()
Liefs
Wij hebben een Volvo V70 2.4T 5 cill mag 1800 kg trekken en rijd zo ongeveer 1 op 12/13 ( zonder trailer) super fijne auto zowel met als zonder trailer
ikke schreef:moniek21 schreef:
Wij hebben een Volvo V70 2.4T 5 cill mag 1800 kg trekken en rijd zo ongeveer 1 op 12/13 ( zonder trailer) super fijne auto zowel met als zonder trailer
Maar die heb je niet voor 60 euro in de maand rondrijden; die zit boven de 200 euro per kwartaal........