russel schreef:In 10 jaar kan er een hoop veranderen waardoor dingen duur tot te duur worden.
Toen ik begon met mijn paard had ik een andere baan, verdiende stukken beter en stond hij op een stuk goedkopere stal dan nu. Dus kan mij idd indenken dat je op een moment financieel moeilijker komt te zitten en dan moet je schiften. Op een moment komt ook het paard aan de beurt. Idd is alles in 10 jaar tijd fors duurder geworden, ook omtrent de paarden, voer, stro, hooi, wormenspuiten, smid!, entingen, stalhuur, alles is duurder geworden. Salarissen zijn de laatste jaren bij de meesten nauwelijks gestegen en die stijging zal zijn gaan zitten in huur/hypotheek, benzine, boodschappen, kleding, ook posten die je niet stop kunt zetten en waar je mee moet rekening houden.
Tuurlijk kunnen er dingen veranderen qua kosten en/of inkomsten, maar zoals je aangeeft kun je bepaalde posten niet stop zetten en de kosten voor een paard wel.
Nee het is niet makkelijk om een paard na 10 jaar te moeten verkopen, maar het is ook niet makkelijk of jezelf uit de schulden zien te halen.
Zeker wanneer je een betalende bijrijden hebt vanwege het financiele plaatje vind ik dat een groot risico, om wat voor een rede dan ook kan de bijrijder besluiten te stoppen en wat dan?
Je ziet steeds vaker dat mensen moeite hebben om een juiste en dan ook nog betalende bijrijder te vinden, hoe wou je het dan allemaal gaan redden?
Ik betaalde mijn eigen lessen en vulde regelmatig de paardensnoeppot & wortel/appel voorraad bij 
dat is heel erg dom/stom!
Ik kan uiteraard niet voor jou beslissen, maar ik heb je een paar overwegingen mee willen geven