[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 38787
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-25 18:35

cissy schreef:
Rex_Rolfo schreef:
twee fouten in één uitspraak ;)

Vertel?
TMM misschien?

Nou ja, het is op het scherp van de wet maar je ging uit van de ledige massa terwijl het de TMM moet zijn en bovendien mag je altijd 750kg TMM trekken, ongeacht de auto.
Er zijn alleen niet zoveel auto's die eigenlijk op C1 gereden zouden moeten worden maar, soms met trucage, terug gehaald worden naar B-rijbewijs.

eilleen333

Berichten: 12965
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 20:58

nickyforever schreef:
iemand ervaring met de Hyundai tucson met 177 pk met een tweepaard trailer er achter?
Het is de bedoeling om mijn toyota rav te vervangen gezien deze bijna 200.000 km op zijn teller heeft?


Hoe oud is je Rav? Ik zoek er eentje die een tweepaards trailer kan trekken.

manzano

Berichten: 24868
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:09

200.000 is toch niet overdreven veel? Of is dat voor jezelf een punt om autos te vervangen? Ik rij dat soort autos juist door als ze verder goed zijn.

ikke

Berichten: 38787
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:16

manzano schreef:
200.000 is toch niet overdreven veel? Of is dat voor jezelf een punt om autos te vervangen? Ik rij dat soort autos juist door als ze verder goed zijn.

De Volvo stond hoger bij aanschaf en intussen is dat veeeel hoger :j

kaatjeJ
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 16:30

[quote="Kaitlyn"]Ik kan er nog niet veel over vinden.
Wat is jullie ervaring met de Volkswagen T-Roc? Ik ben er op het moment één aan het configureren, maar ik twijfel nog tussen de diesel (2.0 TDI) en de benzine (1.5 TSI). Waar ik bang voor ben, is dat de 1.5 het zwaar gaat krijgen, ondanks dat deze 1500 kilo mag trekken. Echter rijd ik momenteel geen wedstrijden meer en staan we tegenwoordig aan het bos, dus ik verwacht eigenlijk ook niet dat de auto voor heel veel trailerritjes ingezet zal gaan worden. En we hebben nog een auto staan die (meer) gewicht mag trekken. Mijn vriend is geregeld weg voor zijn werk, en ik wil wel de mogelijkheid hebben om mijn eigen auto voor de trailer te kunnen zetten. Of het nou een spoedgeval is (even afkloppen) of gewoon voor een ritje bos ergens anders.
Ik woon niet in Nederland, dus voor wegenbelasting / verzekering hoef ik het niet te laten, maar een kwartier in de auto en we zitten in behoorlijk heuvelachtig gebied.

Edit: overigens is de Skoda Karoq in 1.5 TSI ook een optie, de 2.0 TDI komt echt boven budget.[/quote

Ik heb de t-roc 1.5 voor een bockman 1,5 met een paard van ca 550 kg. Hij trekt t op zich goed als je eenmaal in beweging bent. Accelereert dan ook goed en voldoende vermogen .Vanuit stilstand op een helling wegrijden gaat net aan. Boven de 85 met een beetje wind wordt hij toch wel wat instabiel en voel je elke beweging. Had hiervoor een volvo v40 d4 en die trok het toch makkelijker en heel stabiel, maar die was natuurlijk ook stuk lager en iets langere wielbasis.
Voor korte stukken en niet heel vaak gebruik prima, maar als je veel op pad gaat zou t nu niet mijn eerste keus zijn.

Kaitlyn

Berichten: 10168
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 22:48

Dat is dan een benzine? Ik zag dat ze in Nederland de 2.0 diesel niet verkopen.
Dat is ‘m namelijk geworden, ga er wel vanuit dat deze wat meer power heeft dan de 1.5 benzine. Ik ga het meemaken als ie over een paar maanden wordt geleverd.
Ik ga niet veel op pad, maar vindt het wel prettig om altijd een auto die kan trekken te hebben staan. Juist omdat mijn vriend ook regelmatig van huis is vanwege werk.

Ponytante

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:34

Even een vraagje over motorinhoud. Ik rijd al jaren diesel maar de laatste is op. En omwille wegenbelasting en niet al te veel kilometers / jaar (ook niet super veel trekken) ga ik overstappen naar benzine. Ik wil ook geen SUV maar gewoon een gewone station. En het budget is aan de lage kant, dus ik kom +/- op een Renault Megane uit. Nu zie ik in dit topic dat dat prima zou kunnen zijn. Máár:

Toen ik nog benzine reed was 2,0 l de norm (denk aan Mitsubishi Lancer -87 :D ). Nu zie ik dat de Megane's op autotrack 1,3 zijn. 1,3?!? Da's een motor voor een Suzuki Alto :') !

Nou, de techniek is vast beter geworden. Maar is een 1,3 nou écht een beetje betrouwbaar qua trekken (1 e-pony + 1,5 paards trailer). Of gaat hij bij de eerste heuvel stuk? Of een net wat zachere zandbak (soms parkeren in een rijbaan op wedstrijd)?

Daarnaast zie ik 104 kW en 85 kW, met zelfde 1,3 TCe. Is dit gewoon software of zo? En de 1,6 PHEV heeft plots maar 67 kW?

Wat is wijsheid (die heb ik zelf niet in pacht, zoals jullie zien :o ).

wendy1987

Berichten: 7219
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 08:41

Waar kan je dat vinden? Mijn megane, wel diesel, trekt het echt easy peasy allemaal namelijk.

Ponytante

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:05

Qua formaat motor gewoon autotrack. 1,3 is benzine, diesel is 1,5 dacht ik, alleen die wil ik niet. Dus de vraag is, is de benzine ook easypeasy :)

Dees

Berichten: 19489
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:05

Ponytante, op de techniek van jouw vraag kan bokker ikke vast een supermooi antwoord geven.

Een 2,0 benzinemotor is idd bijna niet meer te vinden. Maar achter een opgepimpte 1,3 motor zou ik zelf geen paardentrailer met paard willen hangen.

Wat zoek je precies? Laag prijssegment op gebied van aanschaf of juist op gebied van vaste lasten per maand?

Ponytante

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 11:30

Op zich aanschaf, dus zit op +/- 15 duizend qua aanschafprijs, dan vallen Volvo's en Volkswagens al een beetje weg (max 100 000 km). Dan wil / hoef ik geen (semi)SUV (bv Kadjar of Kuga), gewoon lekker zuinig. En 1500 kg trekken is ook genoeg. De huidige kost 1600 e/jaar in wegenbelasting, dat mag minder dus daarom geen diesel :D .

Ik had een even een 1,8 Mondeo benzine (15? jaar geleden) maar 1,3 voelt dus wel heel klein. Terwijl hij op papier 1500 of zelfs wat meer zou mogen trekken.

ik wacht rustig af op Ikke en wellicht andere (Pinacolada had in dit topic vorig jaar een Megane gekocht, maar zegt niets over diesel / benzine :) ).

xMyrth

Berichten: 3156
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:10

Ik ben ook op zoek naar een auto die 1500kg mag trekken. Kom toch binnen mijn budget en wensen (ik wil geen lange auto) telkens uit op de Peugeot 308 :) Die mag 1650 trekken.

xJurdyWonanx

Berichten: 4091
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 12:42

Ponytante schreef:
Even een vraagje over motorinhoud. Ik rijd al jaren diesel maar de laatste is op. En omwille wegenbelasting en niet al te veel kilometers / jaar (ook niet super veel trekken) ga ik overstappen naar benzine. Ik wil ook geen SUV maar gewoon een gewone station. En het budget is aan de lage kant, dus ik kom +/- op een Renault Megane uit. Nu zie ik in dit topic dat dat prima zou kunnen zijn. Máár:

Toen ik nog benzine reed was 2,0 l de norm (denk aan Mitsubishi Lancer -87 :D ). Nu zie ik dat de Megane's op autotrack 1,3 zijn. 1,3?!? Da's een motor voor een Suzuki Alto :') !

Nou, de techniek is vast beter geworden. Maar is een 1,3 nou écht een beetje betrouwbaar qua trekken (1 e-pony + 1,5 paards trailer). Of gaat hij bij de eerste heuvel stuk? Of een net wat zachere zandbak (soms parkeren in een rijbaan op wedstrijd)?

Daarnaast zie ik 104 kW en 85 kW, met zelfde 1,3 TCe. Is dit gewoon software of zo? En de 1,6 PHEV heeft plots maar 67 kW?

Wat is wijsheid (die heb ik zelf niet in pacht, zoals jullie zien :o ).



Ik heb nu een jaar de Megane 1.3 uit 2018. Wel de 140 pk. Heb een vrij grote trailer :Y) en een haflinger. Totaalgewicht circa 1400 en soms 1500 met de andere haflinger en dat trekt hij makkelijk. Loopt echt heerlijk.
Vorig jaar zomer had ik een crosstraining midden in een bos, dus ik moest door een heel lang en erg mul pad ermee en dat deed hij easy.
Daarnaast woon ik in het heuvelland, dus zijn wel wat gewend qua hoogteverschillen en dat maakt de auto weinig uit.

Afbeelding

Ponytante

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:20

Thanks Jurdy! Dat klinkt goed. Wel op 140pk (104 kW) mikken dan (had ik sowieso gedaan). Wel vraag ik me nog af of het erg slijt... Wil gewoon nog niet geloven dat 1,3 dit kán :')

ikke

Berichten: 38787
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 13:31

Ponytante schreef:
Thanks Jurdy! Dat klinkt goed. Wel op 140pk (104 kW) mikken dan (had ik sowieso gedaan). Wel vraag ik me nog af of het erg slijt... Wil gewoon nog niet geloven dat 1,3 dit kán :')

Jawel, dat kan prima, de eerste 100.000km, daarna geeft ie er de brui aan omdat je denkt dat het wel goed gaat maar in werkelijkheid belast je de motor zo zwaar dat die het vroegtijdig begeeft.
Dit soort motoren levert dat vermogen pas bij 5000+ toeren en daar wil je niet rijden.

Ponytante

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 14:40

Dank je, Ikke! Dus de pk/kW doen er op zich weinig toe? Heb je bronnen / artikelen dat de motor het begeeft? Boerenverstand zegt het wel (de mijne ook, daarom deze vragen) maar misschien valt het mee?

Gezien 2,0 niet meer bestaat, en ik geen diesel wil, wat is dan genoeg voor een beetje betrouwbaar trekken met lange(re) leeftijd? Of moet je gewoon niet met benzine gaan trekken :') ?

ikke

Berichten: 38787
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 19:42

Ponytante schreef:
Dank je, Ikke! Dus de pk/kW doen er op zich weinig toe? Heb je bronnen / artikelen dat de motor het begeeft? Boerenverstand zegt het wel (de mijne ook, daarom deze vragen) maar misschien valt het mee?

Gezien 2,0 niet meer bestaat, en ik geen diesel wil, wat is dan genoeg voor een beetje betrouwbaar trekken met lange(re) leeftijd? Of moet je gewoon niet met benzine gaan trekken :') ?

Jawel, die benzinemotor kan prima trekken, maar vergt een iets andere aanpak. Tikkie hoger in de toeren en dat max vermogen niet bij 6000 toeren of daaromtrend; het is geen motorfiets.

Laatst heb ik gaspedaal.nl nog eens los gelaten op mijn zoekcriteria en daar kwam uit: Mazda CX-5......
Oh ja en ergens hing er ook nog een BMW tussen.

Die CX-5 met z'n 160pk uit een 2,5 zonder turbo!! dat is iets waar je mee voor de dag kunt komen en als je terug leest, is het een prima trekker volgens de gebruikers (ook mijn stalhouder). Neem wel de 4x4 als je de kans krijgt.

Voor de rest moet je vooral weg blijven bij de populaire merken, lijkt het, en dan kom je toch uit bij Soepbarrels, Mercedes, sommige BMW's (beter niet té sportief) of de oudere versies van diverse merken waaronder Volvo maar ook de juiste Volkswagens en Audi's zijn up-to-the-job.
Voor Franse auto's geldt hetzelfde: neem de dikkere motoren uit de oudere types en dan kom je nog ergens.

Besef dat behoorlijk wat auto's met de kleinere motoren die hier genoemd worden nieuwe leaseauto's zijn die het nog prima doen, maar of die auto's ooit in de buurt van de 400k van de V70 komen, valt nog te bezien.
Zoek maar eens op wat er aangeboden wordt met 350k en meer op de teller.....

carika
Berichten: 1969
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 20:33

Ponytante schreef:
Thanks Jurdy! Dat klinkt goed. Wel op 140pk (104 kW) mikken dan (had ik sowieso gedaan). Wel vraag ik me nog af of het erg slijt... Wil gewoon nog niet geloven dat 1,3 dit kán :')


Wij hebben een Ford focus station 1.5
Voor jou budget moet er echt wel een te vinden zijn met een prima km aantal en uitrusting.
Die van ons was ook binnen je budget geweest en had 55k op de teller en lichte parkeerschade, versie uit 2015 incl trekhaak en wat leuke extras (o.a.cl voorruit verwarming).
Vorig jaar gekocht.

Rex_Rolfo

Berichten: 5539
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:30

ikke schreef:
Ponytante schreef:
Thanks Jurdy! Dat klinkt goed. Wel op 140pk (104 kW) mikken dan (had ik sowieso gedaan). Wel vraag ik me nog af of het erg slijt... Wil gewoon nog niet geloven dat 1,3 dit kán :')

Jawel, dat kan prima, de eerste 100.000km, daarna geeft ie er de brui aan omdat je denkt dat het wel goed gaat maar in werkelijkheid belast je de motor zo zwaar dat die het vroegtijdig begeeft.
Dit soort motoren levert dat vermogen pas bij 5000+ toeren en daar wil je niet rijden.

Hier verschillen ikke en ik van mening. Misschien wel omdat ikke een vrachtwagenrijbewijs heeft en ik een motorrijbewijs. Afhankelijk van het model is bij een motorfiets 10 tot 12.000 toeren helemaal prima. En ook die blokken halen met fatsoenlijk onderhoud en normaal warm rijden makkelijk de 100K+

Een motorblok wordt pas echt zwaar belast als je bij lage toeren flink gas gaat geven. Probeer maar eens in een hoge versnelling een viaduct op te fietsen, je trapt je het leplazarus. Beter naar een kleine versnelling en met vlot beentempo omhoog. Hetzelfde voor een automotor, als je daar opschakelt als de auto het aangeeft kill je een blok. Met een trailer er achter al helemaal. Je hoeft uiteraard niet door te halen tot het rode gebied, maar beetje royaal toeren draaien is minder slecht dan te laag in de toeren.

Waar je wel ver van moet blijven zijn de 1.6 THP blokken (Peugeot, Citroën, Mini, sommige BMW's). Die zijn gekend slecht ontworpen. Héél slecht.

xMyrth

Berichten: 3156
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 21:44

Rex_Rolfo schreef:
Waar je wel ver van moet blijven zijn de 1.6 THP blokken (Peugeot, Citroën, Mini, sommige BMW's). Die zijn gekend slecht ontworpen. Héél slecht.


Dit hoorde ik vandaag dus ook. Baal er flink van... Wij hebben geen enorm budget voor een "nieuwe" auto.

Onlangs mijn eerste paard gekocht en wil er graag wekelijks mee naar de clubles.
Mijn autootje heeft het begeven, dus wat eerder dan verwacht zijn we nu op zoek naar een grotere auto die 1500kg mag trekken...

De Peugeot 308 spreekt me op veel vlakken aan, namelijk: mag 1650kg trekken, is toch van redelijk compact formaatje, wegenbelasting valt mee...

Nu hoorde ik dat de motoren van die auto's problemen geven... zucht!

Zie even door de bomen het bos niet meer :( Ik zou best nog een tijd doorrijden met m'n kleine autootje om verder te sparen, maar helaas gaat dat dus niet meer... Nu dus op zoek naar een auto die 1500kg mag trekken, die niet zo megahoog zit in wegenbelasting én die ik kan betalen :( valt niet mee...

MyChoice

Berichten: 2591
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 22:18

Golf GTE mag 1500 trekken. In het verleden mee gereden. Voor kortere stukken prima auto voor de trailer. Een enkele keer wat verder weg gaat ook prima. Ligt door het gewicht van de accu stevig voor de trailer.

ikke

Berichten: 38787
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-25 23:00

Rex_Rolfo schreef:
ikke schreef:
Jawel, dat kan prima, de eerste 100.000km, daarna geeft ie er de brui aan omdat je denkt dat het wel goed gaat maar in werkelijkheid belast je de motor zo zwaar dat die het vroegtijdig begeeft.
Dit soort motoren levert dat vermogen pas bij 5000+ toeren en daar wil je niet rijden.

Hier verschillen ikke en ik van mening. Misschien wel omdat ikke een vrachtwagenrijbewijs heeft en ik een motorrijbewijs. Afhankelijk van het model is bij een motorfiets 10 tot 12.000 toeren helemaal prima. En ook die blokken halen met fatsoenlijk onderhoud en normaal warm rijden makkelijk de 100K+

Een motorblok wordt pas echt zwaar belast als je bij lage toeren flink gas gaat geven. Probeer maar eens in een hoge versnelling een viaduct op te fietsen, je trapt je het leplazarus. Beter naar een kleine versnelling en met vlot beentempo omhoog. Hetzelfde voor een automotor, als je daar opschakelt als de auto het aangeeft kill je een blok. Met een trailer er achter al helemaal. Je hoeft uiteraard niet door te halen tot het rode gebied, maar beetje royaal toeren draaien is minder slecht dan te laag in de toeren.

Waar je wel ver van moet blijven zijn de 1.6 THP blokken (Peugeot, Citroën, Mini, sommige BMW's). Die zijn gekend slecht ontworpen. Héél slecht.

Daar zit het verschil tussen een auto en een motor.
Er is niks mis met wat meer toeren maar als je een auto constant boven de 4500 toeren moet hebben om maar een beetje power op de weg te leggen, daar ben je heel snel klaar mee.

De parallel met de vrachtwagen gaat in zoverre op dat die meer uitgelegd zijn op koppel en minder op vermogen en 200pk met 1000Nm trek je dan uit een 6-liter blok; dat is toch echt andere koek dan 250pk uit een 2.0 (V90).
Maar als ik mijn wagen 1200 toeren laat draaien, dan geeft de motor ook echt aan dat ie dat niet leuk vind, terwijl dat volgens DAF wel zou moeten kunnen.
Persoonlijk is mijn ervaring dat je ook een vrachtwagen iets hoger in de toeren wil hebben (boekje zegt 1100 - 2000 toeren; ervaring: 1500 - 2200 toeren) en de wagen loopt 1800 toeren bij 80km/h in 6.

Voor benzine geldt in wezen precies hetzelfde maar in iets ander toerengebied.
Om de oude V70 aan te halen: die zegt max koppel bij 1500 toeren. Dat zal best, maar er gebeurt pas iets bij 1800 en het gaat pas ergens over boven de 2000 toeren. Lekker rijden doet ie pas vanaf 2500 toeren en wil je wat power, begint het bij 3500 toeren en gaat het door tot 6000 toeren.
Met een trailer aan de haak wil je niet onder de 2500 toeren komen en moet er wat, dan terug en minimaal 3500 toeren op de klok anders is ie niet blij.

Dit is een vrij oud blok, 2,5ltr en 210pk; later 240pk turbo.
De moderne blokken met nog meer vermogen uit nog minder inhoud, zitten op nog hogere toerentallen om voldoende power te hebben.
Daarom mijn advies: streef naar een blok dat minder dan 100pk uit 1000cc inhoud haalt.

Ponytante

Berichten: 435
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 09:52

ikke schreef:
Daarom mijn advies: streef naar een blok dat minder dan 100pk uit 1000cc inhoud haalt.


Da's een mooi vuistregel! (Dan zou 1,2 TCe met 101 PK wel kloppen... als je met een snorfiets wilt trekken :D ).

Wat is een Soepbarrel? Koosnaam voor specifiek merk? Japanners (denk aan noedelsoep :Y) )?

Anyway, misschien laat ik de Megane varen. Doel zou zijn om iets met +/- 100dkm op de tellen te kopen en een jaartje of 10 door te karren, dan kom ik rond 300dkm uit. Is voor benzine al sowieso een uitdaging en met klein motor & trekken nog meer. Verklaart ook de lage(re) prijs :) .

CX-5 had ik in feite al een paar jaar geleden in potlood genoteerd. Hij kwam namelijk in een artikel in het AD als beste uit de bus qua caravantrekken. En daar zitten idd 2l motoren in (zie ik nu). Maar ook een wat hogere prijs, richting de 20 of iets erover (voor een redelijk 'verse'. Ik zie dat het model rond 2017/2018 nét wat sportiever is gemaakt, de neus is scherper, dus die rondere oude wil ik uiteraard niet hebben := ).

Ford Focus voelt ook wat klein. Die 1,8 die ik eerder noemde was een Mondeo, die verwarmde voorruit was heel fijn. Nu nog stoelverwarming :brr: :') .

Golf heb ik gehad, was prima (diesel), vaak wel boven budget (maar als ik nu naar die CX-5 kijk dan rek ik het budget al...). Op zich heeft heet geen haast, op dit moment trek ik niet (merrie drachtig, hopelijk geen kliniek oid behoefte!), dus een paar manden sparen voor een beter resultaat kan (oftewel: vakantiegeld, want 5duizend spaar ik niet 123 in 2 maanden :') ).

Overigens, zal wel even wennen zijn met de toeren, met de diesel blijft het allemaal netjes tussen 2-3000 (ook trekkend muv heuvel op). Een een tweede, hoeveel zuipt zo een 2l benzine tov een kleinere :9k . Ook daarin ben ik verwend, huidig doet nog maar 1/12km, al trekkend (zonder trekken 1/20).

Dank jullie allen voor de tips & info :).

Hilli

Berichten: 23031
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:27

Soepbarrel = Subaru

ikke

Berichten: 38787
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:02

Hilli schreef:
Soepbarrel = Subaru

:D :D

Verbruik van een benzine-auto met een trailer gaat al snel naar 1:8 - 1:9.
Mijn V70 zit rond 1:8 met de trailer. Normaal rijdt die rond 1:10 of iets beter op langere afstand op de cruise control.