Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:27

Kopie verzekerings bewijs heb ik werkelijk nog nooit ergens af hoeven geven of ook maar laten zien... :?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 19:36

LadyMadonna schreef:
Kopie verzekerings bewijs heb ik werkelijk nog nooit ergens af hoeven geven of ook maar laten zien... :?

Nee maar dit is Duitsland, he. Je paard moet hier een aparte wa verzekering hebben. Is hij niet verzekerd dan is de stalhouder aansprakelijk. Daar heb ik dus geen trek in.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:37

LadyMadonna schreef:

Als je in Duitsland op een wedstrijd schapendrijven start met je hond zijn er ook orga's die dat vragen, kun je dat niet laten zien kom je er niet in...
Geloof TS woont in Duitsland, dus zo vreemd vind ik het voor daar nog niet ;)

LadyMadonna

Re: Is het redelijk om stal halve dag dicht te gooien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 19:44

Ohja, das waar natuurlijk... stom :o?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:25

StalNollie schreef:
Als ik het zo lees is de eigenaar totaal ongeschikt coor dit type paard geen ervaring en dan een zenuwachtig paard. Je haalt daarbij weer ellende naar binnen ben ik bang

Is ook mijn gevoel erbij. Eigenaar die nergens kaas van gegeten heeft en waarschijnlijk veel aandacht/begeleiding nodig gaat hebben.

Maar wie weet komt het allemaal snel goed :) .

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 20:33

Wij hadden ook zo'n monstertje, het grappige was dat ze altijd 1 wei verder sprong en daar bleef - dus we zetten haar gewoon niet aan de weg :D , maar dat soort mazzel heb je niet met iedere uitbreker.
Het is misschien nog de moeite waard om een apart topic te openen 'Paard springt de wei uit' of de zoekfunctie te gebruiken. Er zijn enorm veel ideeën want je bent niet de enige :D . Als je daar geen trek meer in hebt TS snap ik dat trouwens heel goed |o :+ ...Het zit je niet mee!

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 21:09

Kendra, ik heb de draad nu tot 1.80 hoog. Als ie daar nog over gaat weet ik het ook niet meer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:21

LadyMadonna schreef:

In België moest ik dit ook doen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:26

Ik heb ooit een acevietje gehad op mijn vorige stal en het is zo bij de verzekering als je een stal contact hebt en je betaalt dus wit stalling de mocht je paard iets slopen het voor hun eigen rekening is.
Andersom sta je op eigen risico en je paard krijgt wat dit voor eigen rekening is, mitst de omheining etc in orde is.
Zo niet is de staleigenaar aansprakelijk.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 21:34

In dl is staleigenaar voor alles aansprakelijk. Kwam ik ook pas gisteren achter..denk dat ik er anders nieteens meer aan begonnen was.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:44

Oke hier in Nederland niet , als het paard over de omheining springt en het stuk maakt en een verwonding er aan over houd dan is dat je eigen risico.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 21:52

Tja...duutsland he...je moet hier zelfs een verzekering hebben voor je grond eigenlijk..als een inbreker bijv. Struikelt over een steen op mijn erf kan ik dokken.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:31

Oke,best bizar eigenlijk.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:31

Jammer dat je bij een nieuwe pensiongast gelijk weer tegen andere problemen aanloopt.
Ik hoop dat het lukt nu met een andere omheining! Anders ben ik bang dat de opties toch een beetje ophouden voor dit paard op jouw stal, het klinkt alsof hij erg moeilijk te houden is. Wel erg jammer als die vrouw verder aardig is en het paard zo lief!
Ik hoop op een goede uitkomst :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:38

Ik ben bang dat als een paard eruit wil, dat hij er ook wel uit gaat. Het is heel jammer en voor het paard zelf nog erger. Hopelijk komt het goed.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 10:41

Ik heb vanochtend zelf de omheining klaar gemaakt. 1.80 hoog en een meter erachter nog een rij. Hij is wel steeds aan het zoeken maar blijft tot dusver binnen. Heb mijn merrie erbij gezet en ze waren net al aan het kroelen. Dus hopen dat het zo goedgaat...kon het niet over mijn hart verkrijgen hem op zo'n mooie dag op stal te laten staan en eigenaar komt vandaag ws niet.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:56

Ach ja, zo herkenbaar.. Paard gaat altijd voor, is hier ook zo!
Ongeveer de beste eigenschap die je volgens mij kunt hebben maar soms gevaarlijk voor je eigen welbevinden :) }>.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:03

Kendra schreef:
Ach ja, zo herkenbaar.. Paard gaat altijd voor, is hier ook zo!
Ongeveer de beste eigenschap die je volgens mij kunt hebben maar soms gevaarlijk voor je eigen welbevinden :) }>.

Af en toe maar dit is het toch waard :D (de omheining lun je zien zitten als je goed kijkt..hoger als paard).

Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:15

Als jij aansprakelijk bent voor de fratsen van deze Houdini, zou ik nog eens heel goed nadenken of dit voor jou wel loont.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:23

senna21 schreef:
Als jij aansprakelijk bent voor de fratsen van deze Houdini, zou ik nog eens heel goed nadenken of dit voor jou wel loont.

Hij is verzekerd. En staat nu achter een omheining van 1.80 hoog met hooi water en zijn friese vriendin. Had ik het vantevoren geweten was ik er niet aan begonnen, maar hij staat hier nu eenmaal...voor ze wat anders gevonden heeft ben je zo ook weer weken verder en dier al die tijd op stal laten staan is voor mij geen optie. Ik vermoed overigens dat hij springt vanwege mijn schimmel. Daar is hij wat bang voor. En hij was imo gewoon uitgehongerd....hij is nu ook niet meer zo aanvallerig als eerst op het eten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:30

IHN schreef:
Tja...duutsland he...je moet hier zelfs een verzekering hebben voor je grond eigenlijk..als een inbreker bijv. Struikelt over een steen op mijn erf kan ik dokken.

Nou, zo erg is het ook weer niet. Maar wij moesten inderdaad ook een aparte verzekering voor onze trailer hebben. Want stel, er zou iemand struikelen over de dissel....

Edit; in jouw geval zou een verzekering voor je grond misschien wel zinvol zijn, omdat je stallen verhuurt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 15:15

Paardeet trouwens kunstmest...wwlk paardsteekt in godsnaam zijn snuit in een kruiwagen kunstmest en neemt een hap??? Hij staat trouwens hele dag al buiten...gaat goed!!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:03

IHN schreef:

joa belachelijk. ik wilde graag naar duitsland verhuizen, totdat ik kreeg te horen dat ik me per se moest verzekeren incl mijn dieren. no fu cking way..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:17

bello2005, als alleen dat je tegenoudt, zou ik ook eens kritisch naar Nederlandse regels kijken. Je wordt hier genaaid aan alle kanten.

Het is fijn dat het duidelijk is voor iedereen. In Nederland weten de meeste eigenaren en kleinere stallen helemaal niet wie voor wat verantwoordelijk is en dat is veel erger.

TS< fijn dat hij nu zo goed lijkt te staan. Ik denk ook dat eten en goed gezelschap belangrijk zijn, helemaal bij zo een onzeker paard.
Zelfs mijn braafste d-pony ruin ging dwars door het draad en naar de buren, toen hij opgejaagd werd. Ik heb hem 15jr en was nog nooit eerder gebeurt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:26

bello2005 schreef:
IHN schreef:

joa belachelijk. ik wilde graag naar duitsland verhuizen, totdat ik kreeg te horen dat ik me per se moest verzekeren incl mijn dieren. no fu cking way..

Per saldo denk ik dat je in Duitsland goedkoper uit bent hoor.