Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:37

balen Lotteettol... oefen je thuis veel??

Ontzettend poedersuiker lijkt me het.. zal het donderdag wel beleven.. maar je weetdat je het kunt... en dan mislukt het op z'n moment..

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:56

Suzanne37 schreef:
Hoi,

Ik heb nog een waardebon liggen waarmee je je B-E rijbewijs kunt halen: gewonnen via vakantieveilingen voor 305 Euro. Nu blijkt dat ik in Belgie mijn B-E moet halen (ben een paar jaar geleden naar Belgie verhuisd en mijn rijbewijs is nu omgezet naar een Belgisch rijbewijs) dus als iemand interesse heeft om deze over te nemen hoor ik dat graag! Het is een dagopleiding (of verdeeld in 2 dagen) van 6 uur met praktijkexamen + lunch. Lokatie is Breda. Je moet binnen nu en 3 maanden een reservering hebben gemaakt.

Iemand interesse?

Bon is al verkocht! :D

Iedereen veel succes! en Lotteettol: Ontzettend balen zeg. Succes met de volgende keer: dat gaat vast lukken!

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:43

Tinkels schreef:
balen Lotteettol... oefen je thuis veel??

Ontzettend poedersuiker lijkt me het.. zal het donderdag wel beleven.. maar je weetdat je het kunt... en dan mislukt het op z'n moment..

Nee, ik oefen thuis eigenlijk niet.....meestal ging dat niet zo goed, heb dan eigenlijk liever een instructuur naast mij zitten....
Heb 20 lessen gehad. Ga nu wel verder, anders vind ik het zonde van de tijd, geld en energie. Ga weer paar lessen nemen en dan opnieuw afrijden..... Wil het voor de winter hebben ivm sneeuwval e.d. de voorgaande jaren.

Mijn instructuur adviseerde mij om via mijn huisarts iets voor de zenuwen te halen, dus daar ga ik maandag eerst maar eens over bellen....

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:51

Lotteettol (ik moet altijd 3x kijken hoe je het schrijft :D ) wat ontzettend zuur dat je het nog niet hebt! :(
Was dit poging 2?
Voor mijn auto examen had ik bach bloesem druppels. Maar ik geloof niet dat het mij veel geholpen heeft.
Ik vind het juist wel fijn om zelf een beetje te oefenen op eigen terrein. Jammer genoeg heb ik daar maar weinig mogelijkheid toe.
Mijn laatste les was 1,5 week geleden. Normaal plan ik altijd aan het einde van de les de volgende, maar ik had nu mijn agenda niet bij me. Laat er nu wel wat meer tijd tussen..heb het best druk en heb er ook even niet zo'n zin in. :o
Heb geloof ik nu 8 lessen gehad. De bochtjes achteruit daar zit verbetering in. Soms gaan ze in één keer goed, de andere keer lukt het maar verdiend het geen schoonheidsprijs...en soms gaat het voor geen meter. Het lijkt ook wel als het een keer is gelukt ik er de feeling voor heb en dan gaat hij prima..maar oh wee als ik mijn dag niet heb. :o
Verder gaat alles wel goed.
Ik zie mezelf dan ook nog niet op examen gaan. Ik wil de gok niet nemen en als ik zak is het zo zonde van het geld..dan les ik liever even door.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:21

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:58

Lotteettol is mijn naam, lotte en daarna omgekeerd....ik snap wel wat je bedoeld.

Ik oefen thuis neit veel, gaat meestal niet.

Vind het inderdaad zuur dat ik het nog niet heb. Maar ik ga wel door, anders vind ik het zonde van mijn tijd en geld.

Keep you updated

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 08:37

Ik heb vorige week het voor de derde keer gedaan.
En helaas weer gezakt.
Ik heb gewoon op de een of andere manier steeds enorm veel pech met gekke op de weg. >;)

Nou had ik de laatste keer weer iemand die bedacht om tijdens mijn examen ineens tussen mijn auto en trailer over te steken.
Dit was wel een man van in de 40 die gewoon heel goed weet dat dat link is.
Zat hem al de hele tijd in de gaten te houden en toen ging ie netjes de stoep op.
Dus was eindelijk van hem af.
Ja totdat je eindelijk kan rijden en hij ineens tussen geparkeerden auto's komt.
En helaas zag ik het net te laat.
Dit is al de zoveelste keer dat ik zak om zoiets stoms.
En hoor elke keer aan het eind van de rit.
Je rijd super en die speciale verrichtingen doe je zo super netjes.
Maar toch gezakt.
Nu weer opnieuw aanvragen.

Had de hoop drie keer is scheepsrecht maar helaas moet ik nog een 4de keer. :o

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 09:41

Jee Nikkielvis, kijkt z'n examinator dan niet even verder? Zullke situaties kun je toch niet altijd voor zijn?

brrr ga er wel wat tegenop zien....

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:29

Tinkels schreef:
Jee Nikkielvis, kijkt z'n examinator dan niet even verder? Zullke situaties kun je toch niet altijd voor zijn?

niet dus.. ben ook gezakt...

Oude vrouwtjes op fietsen... sh.itttttttttttttttttt
verrichtingen gingen redelijk maar een oud vrouwtje staptje van haar fiets en daardoor kwam er een situatie die niet zo fijn was.. moest voor der stoppen.. ze had voorrang.. als ze doorfietste kon ik zo achter haar langs draaien.
Maar nee hoor dat mens moest er dus af.... daardoor stond ik ineens scheef op de weg.. :( .

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:08

Tinkels schreef:
Tinkels schreef:

niet dus.. ben ook gezakt...

Oude vrouwtjes op fietsen... sh.itttttttttttttttttt
verrichtingen gingen redelijk maar een oud vrouwtje staptje van haar fiets en daardoor kwam er een situatie die niet zo fijn was.. moest voor der stoppen.. ze had voorrang.. als ze doorfietste kon ik zo achter haar langs draaien.
Maar nee hoor dat mens moest er dus af.... daardoor stond ik ineens scheef op de weg.. :( .

Je hebt dus gezondigd tegen de elementaire regel: verwacht het onverwachte...... Dat is een doodzonde en daar zak je op en terecht.
Je ging er blijkbaar vanuit dat die oudere fietser iets zou doen, zonder dat er duidelijke signalen waren dat die fietser dat ook daadwerkelijk zou gaan doen. DAAR zit je punt! Lees weggebruikers op hun gedrag en leidt daaruit af wat ze gaan doen. DAT is elementair om snel en veilig door het verkeer te komen. Daar ben je nu op afgerekend; laat je dat niet nog een keer gebeuren.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:30

Bedankt voor je leuke reactie Ikke :z
Snap zelf ook wel dat je daar op kunt zakken, maar ben jij rij instructeur?
Zelfs mijn rij instructeur zei dat het dikke pech was!

Eneuh.. jou reactie klopte niet echt...
De fietsen deed juist IETS! IETS wat ze niet moest doen! Ze fietse gewoon rechtdoor.. en daar stopte ze plots mee... maar goed.. jij kunt vast ontzettend goed rijden.

Ik heb al bijna 10 jaar m'n rijbewijs, met enige stuurervaring dus :+ situaties inschatten is voor mij niet onbekend. Maar helaas ontstaan er soms situaties waardoor je zakt, en daar baal ik best van.. dus zit ff niet op je reactie te wachten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:53

Tinkels schreef:
Bedankt voor je leuke reactie Ikke :z
Snap zelf ook wel dat je daar op kunt zakken, maar ben jij rij instructeur?
Zelfs mijn rij instructeur zei dat het dikke pech was!

Het is erg pech dat je gezakt bent; ben ik met je eens. Maar als ik je rij-instructeur was geweest, had ik je dat geleerd, net zolang tot je gillend uitgestapt zou zijn of het begrepen had.
Dus nee, ik ben geen rij-instructeur. Ik heb slechts 1500k km ervaring over de afgelopen (net niet) 30 jaar.
Tinkels schreef:
Eneuh.. jou reactie klopte niet echt...
De fietsen deed juist IETS! IETS wat ze niet moest doen! Ze fietse gewoon rechtdoor.. en daar stopte ze plots mee... maar goed.. jij kunt vast ontzettend goed rijden.

Die fietser deed iets wat jij niet had voorzien, terwijl ik je de schriftelijke garantie kan geven dat het aan de wijze van fietsen herkenbaar geweest is dat die fietser in ieder geval niet datgene zou gaan doen wat jij dacht dat er zou gebeuren. Wanneer je daarop geanticipeert zou hebben door meer afstand te houden, dan had je je combi netjes recht stil kunnen zetten en rustig kunnen wachten totdat de situatie weer veilig was voor het vervolgen van je rit.

Of ik goed kan rijden weet ik niet. Kom eens langs, kun je het met eigen ogen vaststellen.
Tinkels schreef:
Ik heb al bijna 10 jaar m'n rijbewijs, met enige stuurervaring dus :+ situaties inschatten is voor mij niet onbekend. Maar helaas ontstaan er soms situaties waardoor je zakt, en daar baal ik best van.. dus zit ff niet op je reactie te wachten.

Ik probeer je slechts iets bij te brengen wat je rij-instructeur je blijkbaar onvoldoende heeft bijgebracht. Doe je voordeel; mijn lessen zijn gratis........
Natuurlijk kun je altijd een rottige samenloop van omstandigheden hebben. Ik weet waar dat over gaat; C-E kostte mij ook drie examens, niet in de laatste plaats omdat ik ook te driftig erdoor wilde en dat wordt met 25ton onder je reet nog wat harder gestraft.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:10

Ik kom me hier melden, Ik heb net op vakantieveilingen "gewonnen" bij de rijschool in Breda voor 254 euro! Ik zit er al een paar maanden op te azen maar ik heb nog niemand voor onder de 270 het zien winnen!
Nu maar heel veel oefenen met de trailer thuis, wat voor tips hebben jullie voor me? Welke verrichtingen moet je allemaal uitvoeren op je examen?
Ik heb nu bijna 2 jaar m'n B rijbewijs.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:13

Dit is een hele handige site waar precies op staat wat je moet kennen, kijktechniek en alles staat uitgelegd :j Evenals de theorie die je moet kennen, wel fijn om dat van te voren al gezien te hebben zodat je het niet op de dag zelf pas voor het eerst hoort en meteen allemaal onthouden moet.

http://www.viatura.nl/pdf/Praktijkboek_ ... iatura.pdf

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 23:37

Bedankt voor de link, wat moeilijk allemaal! pff m'n rijbewijs moest ik ook een keer overdoen, ik voel hem nu ook al aankomen :))

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:44

Ikke ben het niet echt met je eens.

Tuurlijk moet je helaas heel goed letten op mensen die ineens rare dingen gaan doen.
Maar als Tinkels rustig achter de fietser was blijven hangen dan was ze waarschijnlijk
weer te onzeker in het verkeerd geweest.
Die heb ik namelijk ook al gehad.
Dat ik niet met 30 over een kruispunt reed maar even goed opletten dat ik op de voorrangweg ook echt oorrang zou krijegn.
Aangezien de persoon die aan kwam rijden niet echt liet zien dat ie ging stoppen.

Tinkels helaas is het ook een beetje geluk of pech in ons geval.
Maar geef niet op hoor. :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:12

Idd heeft het zeker met pech en geluk te maken...wacht je te lang ben je onzeker, neem je initiatief dan kun je niet voorzien wat een fietser doet en kun je niet goed op het verkeer inspelen :? Ik ga niet vertellen hoe mijn examens gegaan zijn, daar zijn jullie niet mee geholpen, maar ik heb dit meerdere malen van andere gehoord. Het is en blijft moeilijk en een moment opname. Dat wat jou in je examen is gebeurt, Tinkels, kan je ook overkomen als je wel dat papiertje hebt en ook al stond je even schuin op de weg, dat is mijns inziens niet het einde van de wereld...dat komt ook wel weer goed. Balen voor je!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:09

XoNo, z'n gevoel had ik idd ook... het overkomt je... ik stop.... de mensen achter me moesten even wachten.. maar verder gebeurden er geen rampen daardoor. Maar goed...
Ik vind de reactie van Ikke ietswat overdreven.. tuurlijk moet je situaties inschatten.. maar als je met een examen bezig bent, ben je net even wat anders. Pech... geld weg.. op naar 23 dec!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:25

Fietsers moeten ze gewoon verbieden in het verkeer... Echt balen.
Ben het ook niet met ikke eens, meer met nikkelvis...

Dinsdag proefles bij de rijvereniging, dus voor het eerst met mijn auto en trailer op pad, spannend!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:13

Ik kom even binnen vallen in het topic.

Ik heb vorige week donderdag mijn E rijbewijs gehaald. Ben er echt super blij mee!

Met de rijschool waar ik mijn lessen heb gedaan en mijn rijbewijs heb gehaald was ik ook ontzettend blij. Vandaar dat ik even binnen kom vallen, want misschien is het voor andere mensen ook een goede tip. Het was een goedkope, maar ook zeker echt een goede. Ik heb namelijk een cursus gedaan van 6 lessen en 1 examen voor 299 euro.
Uiteindelijk heb ik de cursus 2 keer gedaan, omdat ik de eerste keer was gezakt voor het aankoppelen. Maar 12 lessen en 2 examens voor 598 euro is nog niet veel.

Ik heb er trouwens voor gekozen om de cursus te splitsen over 2 dagen, op advies van de instructeur. De eerste dag heb ik 3 lessen gereden en de dag erna weer 3 lessen en examen.

Het waren fijne, rustige en duidelijke lessen. Ik was er heel blij mee.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:21

Gefeliciteerd Nina88!

Ik heb zoiets ook een keer gedaan, maar ben toen gezakt. Laatst was ik weer gezakt.

Nu heb ik een nieuwe afrijdatum 3 januari!

Ben die dag ook vrij, dus hopelijk heb ik dan ook wat meer rust, dan dat ik gelijk uit mijn werk door moet om af te rijden.....

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:23

Dankjewel!

Spannend zeg.. Ik vond het echt een verschrikking die examens, bah!
Ik heb trouwens de rescue spray gebruikt, ik weet niet of je het kent, maar je wordt er iets rustiger van.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:39

Is idd niet duur Nina88... !

Ik heb losse lessen.. maar meende dat je voor 1x examen doen al iets van 250 euro kwijt bent?? Weet iemand dit?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:45

Ja, dat klopt!
Ik wilde de 2e keer eigenlijk 1 les met examen nemen, maar dat kostte al 270 euro. Daarom heb ik er voor gekozen om 2 keer die cursus te doen van 6 lessen en examen voor 299 euro.

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:01

Gek is dat eigenlijk, dat ze die cursus pakketten zo goedkoop aanbieden. Ik heb nu dan dat pakket in Breda van vakantieveilingen voor 250 euro. Normaal is hij 499 euro. Dat ze er dan nog iets op verdienen..

@nina88: had jij veel geoefend voordat je begon met lessen of stapte je er helemaal "groen" in?