Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

enca

Re: Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 14:38

ik zei dit anders wel heel rust hoor !

en voor iedereen die kan lezen, hier werd al aangehaald dat er wel meer aan de hand is , als je jezelf worstelt door de 20 pagina's kom je het wel ergens tegen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:00

luve_rozes schreef:
Heeft TS ongelijk, kan de verkoper het paard rustig terugnemen. Of het erop laten aankomen..

Ben ik het niet mee eens!

Het paard is ondertussen kreupel geworden - oorzaak onbekend
Als de TS ongelijk heeft, zie ik alleen maar nadelen voor de verkoper om het paard terug te nemen, terwijl dat bod wel is gedaan (info van stef via de stal, niet de ts)

Nogmaals, we hebben niet alle feiten! ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:01

Als je jezelf door 20 pagina's worsteld kom je berichten tegen die suggereren (let wel he, suggereren!) dat het paard mogelijk gestolen zou kunnen zijn (ja, er kan zoveel). Ik kan daar niet zoveel mee eerlijk gezegt zolang de berichten op een dergelijke suggestieve toon zijn

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:03

is geen suggestieve toon, nogmaals leer lezen, het wordt gezegd hoe het zit maar door al het geroep en getier lezen jullie niet wat jullie moeten lezen

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:06

Omdat op het koopcontract een fout chipnummer staat? Maar het enige geldige document is toch paspoort en de chip die men afleest in het paard? Die twee samen en kloppend, maakt een fout in koopcontract toch heel aannemelijk?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:08

stef schreef:
Als je jezelf door 20 pagina's worsteld kom je berichten tegen die suggereren (let wel he, suggereren!) dat het paard mogelijk gestolen zou kunnen zijn (ja, er kan zoveel). Ik kan daar niet zoveel mee eerlijk gezegt zolang de berichten op een dergelijke suggestieve toon zijn

Ben ik het helemaal mee eens. En ik heb niet alleen goed maar ook kritisch alles meegelezen voordat ik uberhaupt ging reageren.
Verwijten dat wij niet kunnen lezen vind ik zeer suggestief! En Enca, je bent zelf ook zeer suggestief bezig over de handelaar terwijl je ook niet alle details kent )tenzij je dus idd de TS op andere manier kent). Het kan dat er geen zuiver spel is gespeeld (met nadruk op kan), maar hoe het precies zit wordt niet uit dit topic duidelijk. Tot nu toe lees ik veel gissingen, die heel goed waar kunnen zijn maar ook de plank mis kunnen slaan.
Daarom blijf ik zeggen de waarheid zal in het midden liggen.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 25-03-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:11

superwoman schreef:
luve_rozes schreef:
Heeft TS ongelijk, kan de verkoper het paard rustig terugnemen. Of het erop laten aankomen..

Ben ik het niet mee eens!

Het paard is ondertussen kreupel geworden - oorzaak onbekend
Als de TS ongelijk heeft, zie ik alleen maar nadelen voor de verkoper om het paard terug te nemen, terwijl dat bod wel is gedaan (info van stef via de stal, niet de ts)

Nogmaals, we hebben niet alle feiten! ;)

Dan treedt de verkoper in contact met de koper, regel je een onderzoek. Is er niks aan de hand, zijn de kosten van het onderzoek voor de koper, is het foute boel, dan paard terug, restitutie van de aankoop prijs, en het onderzoek. Dan hoeft de verkoper nog niet geweten te hebben dat er een probleem was, maar hij heeft zelf ook onderzoeksplicht bij aankoop vh paard.

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:17

heb ik dan iets over de handelaar gezegd, k dacht het niet he, ik vat dat samen wat hier te lezen valt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:22

Mischien efkes naar je eigen formuleringen kijken..lijken op conclusies en niet op samenvattingen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:24

enca schreef:
heb ik dan iets over de handelaar gezegd, k dacht het niet he, ik vat dat samen wat hier te lezen valt

Je vat samen hoe jij het ziet, niet hoe het is.
Best verschil lijkt mij zo.

En jij schreeuwt het hardst in het topic.

Ken je de uitspraak: Verbeter de wereld; begin bij jezelf!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:29

enca schreef:
is geen suggestieve toon, nogmaals leer lezen, het wordt gezegd hoe het zit maar door al het geroep en getier lezen jullie niet wat jullie moeten lezen

Gezellig toontje heb jij ook.... Ik heb op de basisschool lezen geleerd :j En ja ik vínd (laat ik het dan zo zeggen) suggestief.

Je hebt het zelf over respectvol discussieren, prima, maar doe het zelf dan ook :(:)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:31

Haha, ja maar je moet wel selectief leren lezen.

Al wat wij lezen en schrijven is natuurlijk onzin, je moet leren lezen dat wat Enca zegt waarheid is!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:45

hoe ging dat nummer van Robbie Williams en die andere knakker nou? Iets met three versions of this story, mine, yours and than the truth.....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:48

Wat een typisch voorbeeld van bokt weer hier, snauwende wijven _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:53

Ik voel me niet aangesproken :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:53

nee, jij komt gezellig met een zeer constructieve dooddoener om de hoek zetten..... dát voegt pas wat toe! Tnx! :j

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:55

Dames dames....er was er een die snauwde (met hoofdletters, dat we niet konden lezen) en daar hebben we vakkunding en off topic op gereageerd....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 25-03-11 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:56

dan kan best wezen :) maar t topic schiet er geen zak mee op natuurlijk. We draaien in een onconstructief kringetje rond en verzanden in welles nietes spelletjes.... tja....
Ach, t is prima tijdverdrijf voor de vrijdagmiddag, dat dan weer wel :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 15:58

stef schreef:
nee, jij komt gezellig met een zeer constructieve dooddoener om de hoek zetten..... dát voegt pas wat toe! Tnx! :j

Graag gedaan hoor!

enca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:43

weet je wat me nog het meeste opvallend aan heel het bokt.nl-forum, dat er hier een leuk spelletje van gemaakt wordt, eerst op de kap van TS, dan op de kap van adri, dan op de kap van iedereen die ook maar niet volgens de harde kern van dit topic antwoord. Ik ga naar de volwassen-forums, daar wordt tenminste informatie gegeven op de vragen die gesteld worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:51

luve_rozes schreef:
Dan treedt de verkoper in contact met de koper, regel je een onderzoek. Is er niks aan de hand, zijn de kosten van het onderzoek voor de koper, is het foute boel, dan paard terug, restitutie van de aankoop prijs, en het onderzoek. Dan hoeft de verkoper nog niet geweten te hebben dat er een probleem was, maar hij heeft zelf ook onderzoeksplicht bij aankoop vh paard.

Voor zover begrepen heeft de ts-koper een eis; geld terug en een schadevergoeding daarbij..
Oplossing moet van 2 kanten komen hé?
Daarbij kan de koper zelf ook een onderzoek instellen en als er iets niet klopt, kan hij dat terug vorderen via het gerecht.
Lijkt mij ook prettig voor het paard om te kijken waardoor de kreupelheid komt, zodat er een behandeling plaats kan vinden (of pijnstillers gegeven kunnen worden)
Laatst bijgewerkt door superwoman op 25-03-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 16:54

enca schreef:
weet je wat me nog het meeste opvallend aan heel het bokt.nl-forum, dat er hier een leuk spelletje van gemaakt wordt, eerst op de kap van TS, dan op de kap van adri, dan op de kap van iedereen die ook maar niet volgens de harde kern van dit topic antwoord. Ik ga naar de volwassen-forums, daar wordt tenminste informatie gegeven op de vragen die gesteld worden.

Oei wat lees jij de dingen zoals je ze wilt lezen. Kritiek leren accepteren is een belangrijk aspect van volwassen zijn ...zie ik in deze reactie niet terug. Maaruh, succes met je missie.

Er komen hier en aantal mensen binnen vallen die blijkbaar via andere fora meer weten en dan mensen verwijten kortzichtig te zijn als hier maar de helft wordt verteld en er dus meer wordt gespeculeerd. Wat ik bij herhaling al heb aangegeven kan het hel goed zijn dat er geen zuiver spel aan de orde is...maar zolang niet alle punten helder worden gebracht blijft het gissen en speculeren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:00

OKHannes schreef:
Oei wat lees jij de dingen zoals je ze wilt lezen. Kritiek leren is een belangrijk aspect van volwassen zijn ...zie ik in deze reactie niet terug.

DAN MOET JIJ LEREN LEZEN!!!! sarcastische modes uit :Y) Blijkbaar leest en schrijft enca steeds wat anders dan wat wij lezen en schrijven :?

Ik snap iig niks van de reacties van enca omdat ze steeds zo dubbel zijn (pot verwijt de ketel.... ) :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:01

Ik sluit me aan bij OKHannes.
Ik ga af op wat ik hier lees in dit topic op Bokt.
En het is/was een warrig verhaal.
Ik heb ook Adrie nog even gezocht op Bokt, ik kende haar niet. Maar zij komt mij wel over als een eerlijk mens met hart voor paarden. Dus misschien heeft zij inderdaad andere informatie over de betreffende handelaar, maar zoals het door TS is beschreven hier op Bokt, blijft het een raar verhaal.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 17:02

Waar is de TS gebleven?

Je kunt nu wel blijven hangen in over- en- weer gezwets, maar van de enige echte persoon die de waarheid weet, horen we niks meer.

Verder zit ik met een zak chips en een glaasje cola te smullen van de gratis cabaretshow die hier opgvoerd wordt. Al moet je wel een doorzetter zijn om door het gekibbel heen te lezen!