Er wordt niet betaald!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Er wordt niet betaald!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:55

Bewaar ook alle mailtjes die je nu nog krijgt van hun, is misschien handig voor later. Zeker als ze dreigend zijn. En bewaar ook je mailtjes aan hun. Je weet nooit waar t goed voor is. Ik hoop voor jullie dat t verhaal een goed einde krijgt, al heb ik er een hard hoofd in helaas.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:59

Wat een vervelende situatie zeg..

Maar ik snap een ding niet, waarom verkoop je een paard aan mensen die het paard door financiele omstandigheden niet eneens kunnen betalen?
Hebben deze mensen dan wel genoeg geld te besteden voor de verzorging van het paard?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:00

Jeetje, eindelijk een beetje actie/schot in de zaak.

Succes, ik duim voor jullie!

Wereld, dat is pas achteraf gebleken, niet destijds.
Sommige mensen hebben wel een potje maar door omstandigheden even niet het geld om de aanschaf in 1x te betalen...

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:37

Heel veel succes met het vinden van romy. Zal het ook in de gaten houden.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 19:46

wereld schreef:
Maar ik snap een ding niet, waarom verkoop je een paard aan mensen die het paard door financiele omstandigheden niet eneens kunnen betalen?
Hebben deze mensen dan wel genoeg geld te besteden voor de verzorging van het paard?

Dit kwam later aan de orde inderdaad. Ze mailde ineens dat ze gezeur had met nederland over wie de kinderbijslag ging betalen. Nederland of duitsland. Ze wilden Romy van de kinderbijslag kopen. En ik met mijn stomme kop zei toen dat in termijnen betalen onder een goed contract wel mogelijk was. Ik moest Romy op dat moment ook echt verkopen want ik kon het zelf financieel niet meer rond krijgen. Dus me terug trekken en nog langer wachten op een koper was voor mij op dat moment geen optie. Nu achteraf voel ik me zo stom en had ik niet met hun in zee moeten gaan. Maar ja dat is altijd achteraf. 1 ding weet ik wel. Ik vertrouw de mens niet meer zomaar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:48

Echt balen dat je op dat moment zelf ook financieel krap zat... een paard komen van de kinderbijslag is nl vérre van verstandig!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:38

De huisbaas waar ik nog contact mee heb die belde mij net. Hij doet niks anders dan in de buurt rond rijden en maneges en pensionstallen bij langs gaan. Hij is zelfs naar nederland geweest. Daar heeft hij een vriend wonen met paarden. En de buren hebben paarden. Hij heeft daar een foto achtergelaten voor de hoefsmid.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:43

Wat gaat de huisbaas met Romy doen als ze haar hebben gevonden? Zou het niet kunnen dat hij er beslag op legt als onderpand voor de achterstallige huur?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:15

M3lisss schreef:
Wat gaat de huisbaas met Romy doen als ze haar hebben gevonden? Zou het niet kunnen dat hij er beslag op legt als onderpand voor de achterstallige huur?

Mag niet, paard is officieel nog in de bezit van de TS. Bovendien mag je als huisbaas ook niet zo maar ergens beslag op laten leggen, daar is een rechterlijk bevel voor nodig.

Malakay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:31

Hebben jullie het chipnummer al gecontroleerd? Hier en in duitsland?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:45

lautjuh85 schreef:
Evelyne dat is echt superaardig van je!!
Als het goed is kan Jess een trailer regelen mocht het nodig zijn. Maar zo niet dan houden we jouwn aanbod in ons achterhoofd!

ik heb geen trailer maar jesse had me voor afgelopen zondag al gevraagd.
ik heb wel een e-rijbewijs dus mag met trailer rijden en jesse niet.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:50

Weten die andere mensen toevallig niet of dat andere paard nog wel bij deze mensen is??

edit: die warmbloed bedoel ik dan he

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:23

Ahhhh evelyne wat super!
Ben echt super blij met jou maar dat wist je al ;)
Laura belde me gister avond nog dat iemand in het topic zei dat ze wel wou rijden voor ons haha ik zo nou diegene krijgt dat zeker een dik boeket met bloemen

wist helemaal niet dat jij dat was!

Ook voor de huisbaas van die mensen heeft mijn tante een reuze boeket terbeschikking gestelt (ze is bloemist)

Ik heb die mensen van die warmbloed niet meer gebelt heb een beetje ruzie thuis ik hoop vanavond die mensen nog te gaan bellen en dat onze vragen beantwoord zijn...

ik hoop dat die mensen die warmbloed zelf gebracht hebben zodat ze weten waar dat paard staat of heeft gestaan...

Mvg

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:10

Heel gedoe hier....

Huisbaas is nog druk op zoek naar Romy. Heeft het adres gevonden van hun vriendin (die toen mee was romy halen) En daar lopen 2 paarden en een lama achter het huis. Hij kan niet zien of het Romy is. Daarvoor was het te ver weg. Had foto's gemaakt met zijn mobiel, maar die zijn te onduidelijk. Dus hij gaat nu proberen duidelijkere foto's te maken. Verder wil de duitse politie zich hier niet in mengen omdat ik geen aangifte heb gedaan. Er lopen al heel wat zaken tegen hun.

Stiefvader van Jesse heeft net nederlandse politie gebeld. Ik moet aangifte doen van verduistering, contract meenemen en namen noemen van gedupeerden. Als we romy dan vinden dan staan we in ons recht wanneer we haar op de trailer laden.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:20

Lautjuh, ik heb niet het hele topic gelezen maar de mensen die haar hebben "gekocht", zijn dat nederlanders die in duitsland wonen ? Kun je mij even PB'en met alles wat je wel exact weet, woonplaats, voornamen, achternaam, leeftijd en uiterlijk, kinderen, man vrouw etc etc... ?

Ehm, ik heb hier hetzelfde meegemaakt alleen niet met mijn paard. Je mag dus ook niet je paard daar weg halen zomaar hoor, dan krijg jij een aanklacht tegen je. De wet werkt niet zo. Je moet dat via een rechter doen en via een advocaat. Ik hoop dat je een contractje hebt gemaakt met de afbetalingsregeling er in ? maar goed de rest via PB want dat hoeft de hele wereld niet te weten en mochten die mensen meelezen wil ik ze niet wijzer maken dan ze zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:25

Perrokai schreef:
Lautjuh, ik heb niet het hele topic gelezen maar de mensen die haar hebben "gekocht", zijn dat nederlanders die in duitsland wonen ? Kun je mij even PB'en met alles wat je wel exact weet, woonplaats, voornamen, achternaam, leeftijd en uiterlijk, kinderen, man vrouw etc etc... ?

Ehm, ik heb hier hetzelfde meegemaakt alleen niet met mijn paard. Je mag dus ook niet je paard daar weg halen zomaar hoor, dan krijg jij een aanklacht tegen je. De wet werkt niet zo. Je moet dat via een rechter doen en via een advocaat. Ik hoop dat je een contractje hebt gemaakt met de afbetalingsregeling er in ? maar goed de rest via PB want dat hoeft de hele wereld niet te weten en mochten die mensen meelezen wil ik ze niet wijzer maken dan ze zijn.

Hallo

wij hebben net met de politie aan de lijn gehangen....
en als we aangifte doen dit kang ewoon bij de NL politie dan staan we wel degenlijk in ons recht ze kunnen ons aanklagen maar hier gaat de NL politie van op in

maar verder krijgen we daar morgen een voorlichting over

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:35

perrokai je hebt pb

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:16

Hee, eerder schreef je dat Romy 2 jaar is, en paar berichten verder 4 jaar :o (wil niet bijdehand doen ofzo)

Gentlegiant schreef:
ga je uit leggen dat je ene haflinger merrie romy zoekt van bijna 2 jaar oud

Gentlegiant schreef:
27-4-06'
maakt haar bijna 4
ze zal tussen de 146 en 150 zijn

geen brand merk
chipnummer via pb

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 13:30

Typefoutje van Jess. Ze wordt in april 4.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:35

Gentle Gigant, ik ga hier niet verder op in in het openbaar, stel dat ze meelezen, wil ik ze niet wijzer maken, snap je ? Zo schakel je dan misschien al je opties uit om druk uit te oefenen, ik hoop dat je dat begrijpt. Daarom doe ik het per PB en ga daarover hier geen discussie aan wat wel en niet zo is......dat verkleint de kansen. ;)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:40

Ik snap je volledig hoor ;)

Dino sorry een typ fout moet kunnen he ;)

Mvg

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:59

Ik heb inmiddels voor Lautjuh met haar toestemming melding gemaakt van deze zaak bij de duitse politie in het gebied waar deze mensen wonen. De politie neemt het echter zeer serieus en heeft er gelijk aan aangifte van oplichting van gemaakt met de begeleidende paragrafen uit het duitse burgerwetboek erbij. Er bestaat dus een naam voor dit soort wanpraktijken en dat is geen diefstal zoals ik hier eerder las maar oplichting. Ik had blijkbaar gelijk de juiste afdeling te pakken van de Kriminal Polizei. Ik heb ze gevraagd na te gaan waar de pony zich nu bevind en ze gaan deze mensen met een bezoekje vereren. Het valt mij reuze mee dat ze het zo hoog openemen, ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Dat geeft te denken omdat ik ook gevraagd heb of ze na willen kijken of deze mensen al eerder wegens dit soort toestanden bij hun bekend zijn. Ze trekken ook na of deze mensen op het adres nog verblijven daar alle contacten verbroken zijn en de telefoon afgesloten lijkt te zijn.
Dus er is weer wat hoop, op naar plan 2. En dat is een officieel schrijven aanbieden met een laatste mogelijkheid tot betalen of de pony te retourneren.

Lautjuh heeft uiteraard de uitgebreide info per PB ontvangen maar ik mag geen externe mail op bokt inhoudelijk bekend maken. Bovenstaand is in grote lijnen omschreven wat er gebeurd is en gaat gebeuren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:03

Oke spannend, hopelijk kan de politie erachter komen waar de pony zich nu bevindt!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:04

Super en nu hopen dat er wat uitkomt voor iedereen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:11

Perrokai schreef:
Ik heb inmiddels voor Lautjuh met haar toestemming melding gemaakt van deze zaak bij de duitse politie in het gebied waar deze mensen wonen. De politie neemt het echter zeer serieus en heeft er gelijk aan aangifte van oplichting van gemaakt met de begeleidende paragrafen uit het duitse burgerwetboek erbij. Er bestaat dus een naam voor dit soort wanpraktijken en dat is geen diefstal zoals ik hier eerder las maar oplichting. Ik had blijkbaar gelijk de juiste afdeling te pakken van de Kriminal Polizei. Ik heb ze gevraagd na te gaan waar de pony zich nu bevind en ze gaan deze mensen met een bezoekje vereren. Het valt mij reuze mee dat ze het zo hoog openemen, ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Dat geeft te denken omdat ik ook gevraagd heb of ze na willen kijken of deze mensen al eerder wegens dit soort toestanden bij hun bekend zijn. Ze trekken ook na of deze mensen op het adres nog verblijven daar alle contacten verbroken zijn en de telefoon afgesloten lijkt te zijn.
Dus er is weer wat hoop, op naar plan 2. En dat is een officieel schrijven aanbieden met een laatste mogelijkheid tot betalen of de pony te retourneren.

Lautjuh heeft uiteraard de uitgebreide info per PB ontvangen maar ik mag geen externe mail op bokt inhoudelijk bekend maken. Bovenstaand is in grote lijnen omschreven wat er gebeurd is en gaat gebeuren.

WAT GOED!!!

Allen dat over diefstal vind ik wel vreems, mij vriendin heeft wel in deze situatie gezeten zoals gezegd....Maar daar is het paard ook doorverkocht...Ik weet niet of dat er mee te maken heeft gehad...

nou ja, oplichting of diefstal, ik hoop dat de TS har paard terug krijgt of het geld (hoewel ik na alles echt het paard terug zou willen hebben...als de mensen niet eens de koopprijs op kunnen brengen kunnen ze ook niet voor het dier zorgen...!