Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

wereld schreef:Maar ik snap een ding niet, waarom verkoop je een paard aan mensen die het paard door financiele omstandigheden niet eneens kunnen betalen?
Hebben deze mensen dan wel genoeg geld te besteden voor de verzorging van het paard?

M3lisss schreef:Wat gaat de huisbaas met Romy doen als ze haar hebben gevonden? Zou het niet kunnen dat hij er beslag op legt als onderpand voor de achterstallige huur?
lautjuh85 schreef:Evelyne dat is echt superaardig van je!!
Als het goed is kan Jess een trailer regelen mocht het nodig zijn. Maar zo niet dan houden we jouwn aanbod in ons achterhoofd!

Perrokai schreef:Lautjuh, ik heb niet het hele topic gelezen maar de mensen die haar hebben "gekocht", zijn dat nederlanders die in duitsland wonen ? Kun je mij even PB'en met alles wat je wel exact weet, woonplaats, voornamen, achternaam, leeftijd en uiterlijk, kinderen, man vrouw etc etc... ?
Ehm, ik heb hier hetzelfde meegemaakt alleen niet met mijn paard. Je mag dus ook niet je paard daar weg halen zomaar hoor, dan krijg jij een aanklacht tegen je. De wet werkt niet zo. Je moet dat via een rechter doen en via een advocaat. Ik hoop dat je een contractje hebt gemaakt met de afbetalingsregeling er in ? maar goed de rest via PB want dat hoeft de hele wereld niet te weten en mochten die mensen meelezen wil ik ze niet wijzer maken dan ze zijn.
(wil niet bijdehand doen ofzo)Gentlegiant schreef:ga je uit leggen dat je ene haflinger merrie romy zoekt van bijna 2 jaar oud
Gentlegiant schreef:27-4-06'
maakt haar bijna 4
ze zal tussen de 146 en 150 zijn
geen brand merk
chipnummer via pb

Perrokai schreef:Ik heb inmiddels voor Lautjuh met haar toestemming melding gemaakt van deze zaak bij de duitse politie in het gebied waar deze mensen wonen. De politie neemt het echter zeer serieus en heeft er gelijk aan aangifte van oplichting van gemaakt met de begeleidende paragrafen uit het duitse burgerwetboek erbij. Er bestaat dus een naam voor dit soort wanpraktijken en dat is geen diefstal zoals ik hier eerder las maar oplichting. Ik had blijkbaar gelijk de juiste afdeling te pakken van de Kriminal Polizei. Ik heb ze gevraagd na te gaan waar de pony zich nu bevind en ze gaan deze mensen met een bezoekje vereren. Het valt mij reuze mee dat ze het zo hoog openemen, ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Dat geeft te denken omdat ik ook gevraagd heb of ze na willen kijken of deze mensen al eerder wegens dit soort toestanden bij hun bekend zijn. Ze trekken ook na of deze mensen op het adres nog verblijven daar alle contacten verbroken zijn en de telefoon afgesloten lijkt te zijn.
Dus er is weer wat hoop, op naar plan 2. En dat is een officieel schrijven aanbieden met een laatste mogelijkheid tot betalen of de pony te retourneren.
Lautjuh heeft uiteraard de uitgebreide info per PB ontvangen maar ik mag geen externe mail op bokt inhoudelijk bekend maken. Bovenstaand is in grote lijnen omschreven wat er gebeurd is en gaat gebeuren.