ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:18

Mijne zei het ook inderdaad :)
je rijdt dan een stuk rustiger over de drempels enzo.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:58

Laurabram schreef:
Dat was bij mij dus ook de achterliggende gedachte. Ik had de neiging om met de auto wel voorzichtig over de hobbel te gaan en dan te snel op te trekken zodat de aanhanger erachteraan kwam stuiteren. Denken aan paard in trailer is een goede voor mij om het rustig aan te doen. Instructeur zei ook heel streng: als je zo rijdt met een paard achterin wil hij er noooooiiiiit meer in.

Dan zou ik je paard inderdaad groot gelijk geven mocht deze er niet meer in gaan als jij zo hard wegcrosst als de trailer/aanhanger nog boven de drempel is. :+
btw. Voel je dat niet als je aanhanger nog op die drempel is? Lijkt me voor jezelf nl ook niet prettig.

Vlak bij de manege hebben ze rot-drempels. Ze zijn gigantisch hoog een een paar meter lang. Vervolgens gaan ze ook weer erg steil naar beneden.
Zowel met trailer als alleen auto ga ik hier in z'n 1 overheen.
Die dingen zijn echt niet normaal.........
Heb er 2 vlak achter elkaar.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:59

annastasia schreef:
Dan zou ik je paard inderdaad groot gelijk geven mocht deze er niet meer in gaan als jij zo hard wegcrosst als de trailer/aanhanger nog boven de drempel is. :+
btw. Voel je dat niet als je aanhanger nog op die drempel is? Lijkt me voor jezelf nl ook niet prettig.

Mag een mens misschien de tijd krijgen om iets te leren aanvoelen? :)

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:06

annastasia schreef:

Is ook niet prettig, maar ja, de 1e les was ik zo nerveus. Ik reed veel te veel als met de losse auto. Na deze opmerking, èn het gevoel dat het zo niet moest, ging het een stuk beter. Kreeg eergisteren een complimentje dat ik zo netjes over de drempels ging en de aanhanger zo goed in de gaten hield in m'n spiegels.

Karin schreef:
Mag een mens misschien de tijd krijgen om iets te leren aanvoelen? :)

Thanx.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:15

Inderdaad, je moet er niet voor niets voor lessen tegenwoordig! Iedereen moet het leren.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:36

JJJJJAAAAAAAAAAA geslaagd !!!!
Gelukkig, was ook met 20 min. weer thuis, achteruit rijden ging bijna niet goed, gelukkig goed gecorrigeerd !

*hypert nog even verder*
En leest straks wel even bij !

tjelle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:38

Helaas ben ik 2 jaar terug gezakt en ben niet meer opnieuw opgegaan!!

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:40

Ja ben vandaag ook geslaagd. Heb 5 x 2 uur gelesd gisteren ook 2 uur les maar niet veel gereden, meer vragen besproken. En vandaag 1 uur les en examen maar de de remlichten deden het niet meer bij het examen dus moest wachten op een vervangende auto.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:42

Gefeliciteerd!

Tjelle: dat is jammer zeg!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:09

ik heb mijn eerste lessen gehad, 3 uur
maandag nog 3 uur en dan volgende week vrijdag nog 2 en dan examen

het rijden in het verkeer ging super
achteruit rijden ook, alleen inpakeren ging minder
de wagen precies in het verlengde achter de aanhanger krijgen netjes naast de stoep is lastig als je de wagen niet kent
de aanhangwagen kwam keurig op zijn plek maar de auto moest steeds iets dichter naast de stoep

thuis zelf geoefend met eigen wagen en aanhanger, ging het gelijk veel beter maar onze aanhangers hebben een kortere dissel

volgens mij krijg je hier in Belgie niet echt theorie
je moet wat technische dingen weten(oliemeter, waterreservior, bandenspanning wagen enz), weten in welke volgorde je instapt, de combinatie controleren, lading controleren, koppeling enzo
dan recht achteruit, inparkeren en dan de weg op

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:14

Hey, beetje rustig hier. Niemand meer bezig voor z'n E? ;)

Ik moet volgende week met knol naar de kliniek en het leek me wel verstandig om voor die tijd ff met een lege trailer te gaan rijden. Puur ff om te kijken hoe het ding achter mijn auto ligt, spiegels goed afstellen, even wat routes rijden die ik regelmatig zal rijden etc.

Trailer opgehaald bij mijn ouders, stukje snelweg, afrit bij mijn stal, binnendoorweg naar stal, op stal ff bochtje achteruit, later nog ff stukje centrum, inmiddels was de spits al begonnen, rondje gereden op stal bij mijn zusje c.q. plek waar de trailer normaal gestald staat en vervolgens in één keer met bochtje achteruit het ding bij mijn zusje op de (steile) oprit geparkeerd. Mag niet klagen. Maar het kostte me wel redelijk wat energie. Zal wel beter gaan naarmate ik het vaker doe.

Nu volgende weer maar eens mét inhoud. ;)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 22:23

Ging lekker dus !

Ik heb afgelopen dinsdag mij nieuwe rijbewijs opgehaald en ga morgen hooi halen,dus voor het eerst met "vreemde" combi.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:12

Spannend meiden.
Ik ben even gestopt met lessen, want ik heb een virus op m'n evenwichtsorgaan waardoor ik al 2 weken de wereld voor een komijnen kaas aanzie. Niet echt verstandig om dan auto te rijden helaas. Als ik weer ben opgeknapt ga ik nieuwe les afspraken maken.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:17

even een vraagje tussendoor:

als je voor je normale rijbewijs gaat, mag je E er dan gelijk achteraan doen of moet je eerst een bepaalde tijd rij-ervaring hebben oid? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:35

Laurabram, beterschap!
Karin, valt best mee in het echt he.
Marrlinde, dat mag meteen, maar of het ook het slimste is, is weer een andere vraag.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:38

okee dankje ;)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 10:47

ik ben gelijk de eerste keer geslaagd, vorige week vrijdag *\o/*
heb maandag bij de gemeente gelijk mijn rijbewijs vernieuwd en vandaag ga ik voor de eerste keer officieel met de 2 paards trailer rijden

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:40

Jee Laurabram,dat is even vervelend, eerst maar eens opknappen !

Nou ik heb het erop zitten,stelde niets voor.
Het enige is dat het bij ons erg krap op en van het terrein gaan is,maar dat ging ook lekker.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:09

Ik heb vorig weekend mijn vuurdoop gehad qua trailerrijden en alles is echt super gegaan!

Zelfs in 1 keer in een parkeervak geparkeerd en daar ik ik een fotos van gemaakt :+

Afbeelding
Vond het toch wel kunstig van mezelf :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 16:22

Sjit zeg, ik had ook ff foto's moeten maken van onze trailer bij m'n zusje op de oprit. :D

Netjes Evelli! +:)+

Laurabram, beterschap! :(:)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:46

netjes geparkeerd!
Mag die trailer daar gewoon blijven staan?
Of heb je 'm normaal gesproken ergens anders staan?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:48

was een huurtrailer, even 1 nachtje daar zodat ik smorgens niet eerst weer naar stal moest om hem daar op te halen en hem terug te brengen naar de verhuurder (maandachtochtend 8 uur, moet ook nog werken :+ )

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:15

ok, dan snap ik het wel dat je 'm daar parkeert.
Hier mag nl een trailer/caravan oid niet langer als een aantal dagen langs de openbare weg staan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:18

neuh weet het. Was 1 nachtje. Staan zomers vaak zat caravans voor een paar dagen, dus die ene nacht dat er een trailer stond :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:20

Eigenlijk is het best onhandig dat die trailerverhuurbedrijven niet op zondag open zijn.