Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Stroller schreef:Ja maar die zit er dus nu niet onder
Yom schreef:Is een fiat doblo iets om een trailer te trekken (max 1300 kg totaal)?
germie schreef:Yom schreef:Is een fiat doblo iets om een trailer te trekken (max 1300 kg totaal)?
Ik heb een golf die 1300kg mag trekken. Mijn huidige trailer mag tot 1300kg beladen worden, maar binnenkort komt er eentje die tot 1600 beladen mag worden. Die komt nog steeds achter de golf omdat het totaalgewicht niet boven de 1300 uit gaat komen (trailer en 1 paard).
C_atcher schreef:Ook ik heb een vraag![]()
Ik vraag me af of ik met een volkswagen golf een trailer kan trekken met 1 paard erin?
De auto:
Een volkswagen Golf 2.0 FSI Sportline
Benzine
Weegt 1217 Kilo
150 PK
max Gewicht Geremde aanhangwagen 1400 kilo
De auto zou het op papier moeten kunnen trekken neem ik aan? maar ik vraag me af of de auto het in de praktijk ook aan kan?
Ik snap dat een grotere auto beter is, maar hier heb ik nu even geen opties voor.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Bedankt alvast!
C_atcher schreef:Ook ik heb een vraag![]()
Ik vraag me af of ik met een volkswagen golf een trailer kan trekken met 1 paard erin?
De auto:
Een volkswagen Golf 2.0 FSI Sportline
Benzine
Weegt 1217 Kilo
150 PK
max Gewicht Geremde aanhangwagen 1400 kilo
De auto zou het op papier moeten kunnen trekken neem ik aan? maar ik vraag me af of de auto het in de praktijk ook aan kan?
Ik snap dat een grotere auto beter is, maar hier heb ik nu even geen opties voor.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Bedankt alvast!
Starbreeze schreef:Jep hier de VW Golf 2.0 benzine met 240pk. Mag 1400kg trekken, trailer is max 1300 (haalt ie niet met mijn poon). Je merkt niet eens dat de trailer er achter hangt.
germie schreef:Ik heb een 1.9 diesel die 1300 mag trekken. En ik rij er ook gewoon mee, echt net een nieuwe trailer besteld die tot 1600 beladen mag worden (gisteren om precies te zijn), maar met mijn paard in de trailer kom ik niet boven de 1300kg. Als de auto op papier 1400 mag trekken, dan mag er 1400 kg achter. Sommige caravans zijn ook zo zwaar. Hou er wel rekening mee dat je auto dus vrij licht is en je trailer dan vrij zwaar.
Het B of BE verhaal hoef ik niet naar te kijken, ik heb BE, dus mag er ook een 2 paards trailer achter hangen als het totaal maar niet boven de 1300 kg komt.