Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lovelance schreef:Wij hebben onze Transporter particulier gekocht. Hierdoor kun je de btw niet terugkrijgen, maar betaal je ook geen bijtelling om hem prive te mogen gebruiken.
Wel kunnen/mogen wij de bus op grijs kenteken tarief rijden omdat we een bedrijf hebben en de bus daar ook voor gebruiken.
Als je geen bedrijf hebt, kun je de bus ook niet op het grijs kenteken tarief rijden. Dan betaal je dus de wegenbelasting voor een personenauto in de bijbehorende gewichtsklasse.
edit: Ook een dubbele cabine mag op grijs kenteken gereden worden indien hij voldoet aan de eisen.
ikke schreef:lovelance schreef:Wij hebben onze Transporter particulier gekocht. Hierdoor kun je de btw niet terugkrijgen, maar betaal je ook geen bijtelling om hem prive te mogen gebruiken.
Wel kunnen/mogen wij de bus op grijs kenteken tarief rijden omdat we een bedrijf hebben en de bus daar ook voor gebruiken.
Als je geen bedrijf hebt, kun je de bus ook niet op het grijs kenteken tarief rijden. Dan betaal je dus de wegenbelasting voor een personenauto in de bijbehorende gewichtsklasse.
edit: Ook een dubbele cabine mag op grijs kenteken gereden worden indien hij voldoet aan de eisen.
Nee, dat klopt niet. Als particulier betaal je particulier grijs tarief (geen provinciale opcenten). Dat is een hoger tarief dan grijs kenteken voor bedrijven maar lager dan geel kenteken.
lovelance schreef:ikke schreef:Nope, zelfs dat is niet waar.
Het loont particulier alleen niet meer de moeite om een auto achteraf om te bouwen.
Dan kun je beter investeren om de bus als camper om te bouwen denk?
Stroller schreef:Goedemorgen ,
Ook ik ga hier de vraag stellen , ook ik ben op zoek naar een auto die een trailer kan trekken.
Ik zou het liefst een auto van rond de 7000 a 8000 euro willen kopen,ik denk op gas want ik rijd dagelijks naar mijn werk ook zo`n 100 km.( ik vind de wegenbelasting van diesels zo duur) Maar goed wat kunnen jullie aanraden ? Ik dacht zelf aan een Daihatsu Terios maar die zijn volgens mij niet echt zuinig ( nu weet ik wel dat een auto die een trailer kan trekken vaak niet zuinig is maar 1 op 8 vind ik best behoorlijk)
Iemand een goede tip ? is een Renault Mégane wat ?
Ik hoor graag jullie ideeën
Stroller schreef:Goedemorgen ,
Ook ik ga hier de vraag stellen , ook ik ben op zoek naar een auto die een trailer kan trekken.
Ik zou het liefst een auto van rond de 7000 a 8000 euro willen kopen,ik denk op gas want ik rijd dagelijks naar mijn werk ook zo`n 100 km.( ik vind de wegenbelasting van diesels zo duur) Maar goed wat kunnen jullie aanraden ? Ik dacht zelf aan een Daihatsu Terios maar die zijn volgens mij niet echt zuinig ( nu weet ik wel dat een auto die een trailer kan trekken vaak niet zuinig is maar 1 op 8 vind ik best behoorlijk)
wendyke schreef:Stroller schreef:Goedemorgen ,
Suzuki grand vitara! Super auto en 4x4
Stroller schreef:Ja maar al die opties waar jij nu mee komt hebben behoorlijk hoge maandlasten/ wegenbelasting en zullen ook in het verbruik niet echt zuinig zijn. Kijk dat hij met een trailer erachter zuipt is prima ( ik wil maar 1 of 2 x per maand op wedstrijd 10 km verderop) maar moet juist in het dagelijkse gebruik wel een beetje zuinig zijn.
Ik heb nu een Peugeot 308 gezien op gas deze mag 1650 kg trekken.Dat vind ik denk ik wel wat.Iemand ervaring hiermee ??
ikke schreef:Zuipt alleen net zo hard als alle andere 4x4's en bovendien zijn alleen de latere versies met permanente 4x4, de oudere hebben dat niet.
wendyke schreef:ikke schreef:Zuipt alleen net zo hard als alle andere 4x4's en bovendien zijn alleen de latere versies met permanente 4x4, de oudere hebben dat niet.
Tja zal ook wel echt aan je rechtervoetje liggenMaar ik vind het allemaal wel te doen en ik denk overigens dat alle auto`s die een trailer mogen trekken wel de nodige brandstof lusten. Mijn auto is al van 2002 en is ook 4x 4
superpony schreef:Maar ik denk dat de auto's die makkelijker trekken, minder brandstof nodig hebben en verbruiken. Wij merken wel dat onze benzine veel duurder rijdt dan een moderne Transporter op diesel en die trekt ook super.
Mensen kijken alleen naar de aanschaf en de weg bel, maar uiteindelijk is het het maandbedrag dat je voelt in de portemonnee. Met onze 4x4 moet je niet dagelijks meer dan 20km naar je werk willen rijden.