Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
muppetmayo schreef:Klopt. Ik dacht echt dat het enorm veel werk zou zijn. Je moet voldoen aan een aantal eisen. Ik heb alleen het plaatsen van een hefdak uitbesteed, rest heb ik zelf gedaan. Alles bij elkaar was ik veel goedkoper uit dan een 2e hands camper kopen. Tevens was de kilometerstand een stuk gunstiger.
Je moet hem ombouwen, langs de rdw en vervolgens een bpm aangifte doen. Als je het nieuwe kenteken hebt moet je een aanvraag kwarttarief indienen bij de belastingdienst.
lovelance schreef:Ikke bedankt voor het advies, we hebben de wagens laten staan.
Vanmiddag geslaagd voor een T5 uit 2004, 163.000 km en 2.5 liter, 130 pk. Mag 2500 kg trekken.
Op de leeftijd na precies wat wij zochten.
[ Afbeelding ]
ikke schreef:De betere keuzeAls ie goed onderhouden is, is leeftijd niet echt een issue.
mellamoshan schreef:Nog een vraagje waar jullie hier vast meer van weten. Een.oudere auto, geel kenteken, op grijs laten zetten. Wat is de weg die hiervoor bewandeld moet worden? Herkeuring rdw? Achterbank eruit, ramen geblindeerd?
connie64 schreef:nog even een aanvulling, wij hebben nu een auto die 2500 mag trekken maar willen gaan kijken naar een andere auto...
Mijn trailer is 2 paards en weegt 770,toegestane massa is 1230.
Er staat altijd een pony in van 500 kilo.
770 plus 500 is 1270.
Kunnen wij dan een auto kopen die bv 1400 kan trekken?
Zijn wij dan wel verzekerd?
BE rijbewijs is uiteraard aanwezig.
Mijn vraag is dus er MAG 1230 geladen worden maar dat doen wij nooit.Ik ben van mening dat de politie daar niet naar kijkt.Je moet toch de gewichten van je papieren aanhouden?
Toydoll schreef:Ik heb een pony trailer en een DS3 ervoor sinds kort, en B rijbewijs
Maar ik ben v/d week aangehouden met lege trailer en daar wel wat interessante dingen van de politie gehoord, of zij het nu fout interpreteren of niet, kan ik niet echt vinden in de wetteksten.
in principe is de regel TTM trailer + TTM auto met B rijbewijs mag niet over de 3500kg iedereen wel bekend.
TTM in dit geval is 1500 auto en 2000 trailer dus nog net prima.
Toydoll schreef:Vervolgens staat er in de regels dat ' de auto een dergelijk gewicht wel moet kunnen trekken'. Nou ja, 'een dergelijk gewicht' uitgaande van beladen gewicht, dacht ik altijd. Gezien trailer leeg was en dus maar 630 kg weegt, en de DS3 1150kg mag trekken, dikke prima, als je 't mij vraagt.
Leerpunt 1, Echter volgens de politieman was het zo dat dat betekende dat de auto het TTM gewicht van de aanhanger moet mogen trekken. En ik mocht dus ook niet verder rijden; DS3 mag maar 1150 trekken en TTM trailer is 2000 kg.
Toydoll schreef:Leerpunt 2 echter: Gezien de trailer onder de 750 kg woog (omdat ie leeg is); kon ik er echter wel gewoon witte kentekenplaat op hangen, en mocht ik wel gewoon verder. Logisch ergens, maar dat wist ik dus echt niet, dat dat mocht. Ik dacht eenmaal een kenteken is altijd met eigen kenteken?
Toydoll schreef:Ik twijfel erg aan de eerste uitspraak van de politie, want voorheen was die regel er natuurlijk ook niet, toen moest de auto ledig gewoon zwaarder zijn dan het TTM trailer, maar die is vervallen, en extra regels zijn er bij mijn weten niet bij gekomen.
Maar goed, ik zal mijn trailer wel terug laten keuren, ik zal hem toch nooit over de 1150kg beladen, en heb helemaal geen zin in discussies.
cissy schreef:Puntje 2 was dat werkelijk wat oom agent zei??? Niet te geloven... ben wel benieuwd naar zijn denkwijze. Zou hij nou echt denken dat je zomaar een kentekenplaat krijgt als je m niet nodig hebt?