palousa_boy schreef:Hier een freelander gehad, opzich wel een aardige auto. Ik had de 1.8 benzine en ik heb in 3 jaar 2 keer problemen gehad met m'n koppakking en dat zijn dure grapjes.
Wel heb ik er in die tijd bijna 200.000 op de teller bijgereden dus hij heeft wel z'n best gedaan.
Toen de motor op onverklaarbare wijze ineens terugliep in toerental, waarbij m'n snelheid terugliep tot 60 op de snelweg heb ik hem aan de kant gezet, volgende dag bij de garage uiteraard niets aan de hand en heeft hij het ook niet meer gehad.
Maar toen ik minder ging rijden heb ik hem meteen ingeruild.
Heb ook wat storingen aan m'n ramen gehad. Die aan de bestuurderskant is 2 keer stuk geweest en die in de achterdeur ook. Die in de achterdeur ging niet meer helemaal omhoog dus als het hard regende liep het water gewoon naar binnen, wat ik later pas zag, want alles liep heel mooi in het "kluisje" dat in de achterbak zit. Kon m'n verroeste startkabels en verrotte sleepkabel dus weggooien.
Verder nog wat kleine dingen, maar denk dat ik gewoon een verkeerde keus heb gemaakt om voor die auto te kiezen en niet voor een andere. (Deze stond in de buurt)
Hier moet ook nog een keer een soort van personenauto komen waar meer dan 2 personen in kunnen (wat dus het geval is met onze pajero) maar ook in nood een goede trailer moet kunnen trekken.
Een zware uitvoering van de ford Mondeo staat al op de optielijst omdat we die over kunnen nemen, maar hier hoef je natuurlijk niet het terrein mee in.
De 1.8 lust graag koppakkingen. Dat blok is eigenlijk een opgeboorde 1.6 die ook nog eens gekieteld is. Daarom ook een td4 (BMW-blok) nemen, is een onverwoestbaar ding.
Raam in de achterportier is ook een bekend gegeven bij de drie-deurs. Contactje onder de kap.
original_ schreef:Ben bang dat het dan weer zo'n hobby wagen word als die andere twee, moet elke twee weken wel weer wat vervangen of aangepast worden zeg maar, en dat geeft niet hardstikke leuk! Maar is toch ook wel fijn er een te hebben die wat minder onderhoud vergt
Daarnaast zie ik dat ze net wat prijziger zijn dan de freelanders die ik op het oog heb (al moet ik nog even kijken hoe dat in de uk zit, want word waarschijnlijk weer inport

)
Waarom zou je een rechtsgestuurde bak gaan importeren als je in NL prima Freebees kunt kopen? Daar zit echt niet zoveel verschil in dat het de moeite waard is.