[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:30

Mn trailer weegt 970 kilo leeg. Mn 2 zwaarste paarden:740 kilo en 660 totaal dus zon 2400 kilo. Nu heb ik graag wat over. Welke auto kan dit trekken ( ik zoek grijs kenteken overige s). Ik heb nu jeep grand cherokee maar de kosten die ik er aan heb gehad en waarschijnlijk ook nog wel krijg zijn me wat te gortig. Dat is jammer als je niet zelf kunt sleutelen!!

ChristaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:56

ik heb een Alfa Romeo 164 voor mijn 1.5 paards trailer. Zo heb ik mooi de hobby van mijn man en mij gecombineerd. Hij is namelijk een echte Alfa Romeo freak. :)

Afbeelding

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:09

Daar ga ik t niet mee redden :-)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 04:17

kim1207 schreef:
Mn trailer weegt 970 kilo leeg. Mn 2 zwaarste paarden:740 kilo en 660 totaal dus zon 2400 kilo. Nu heb ik graag wat over. Welke auto kan dit trekken ( ik zoek grijs kenteken overige s). Ik heb nu jeep grand cherokee maar de kosten die ik er aan heb gehad en waarschijnlijk ook nog wel krijg zijn me wat te gortig. Dat is jammer als je niet zelf kunt sleutelen!!

Met een dergelijk te trekken gewicht zit je vast aan een bestelbus of een terreinwagen.
Als je die 2.4t wel eens uit de prut moet sleuren (bijv. op een modderig wedstrijdterrein), zou ik toch weer voor een 4x4 gaan, met op zulk werk toegerust rubber eronder, en dan uit oogpunt van betrouwbaarheid en degelijkheid bij voorkeur eentje van Japanse makelij: Landcruiser, Pajero (Sport), Patrol. Allen op grijs kenteken verkrijgbaar, al dan niet met zo'n achteraf op het dak gemonteerde belachelijke plastic "geschutskoepel", teneinde aan de ridicule Nederlandse eisen voor grijs kenteken te kunnen voldoen.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:28

Hier is na maandenlang wikken en wegen toch wederom gekozen voor een Toyota Landcruiser *\o/* . Omdat we zo'n vreselijk goede ervaringen hebben met deze auto. Alleen de nieuwe auto is tien jaar jonger (bj2009) en heeft flink wat meer luxe _/-\o_

Nu nog even wachten voordat we voor het eerst met de paarden weer op stap gaan :D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:00

@christab, Hier nog een die een vriend heeft met een Alfa obsessie :')
Wij hebben de 166 voor de trailer staan. Komt er erg goed mee weg moet ik zeggen.
gelukkig zijn mijn vriend en schoonvader zelf handig en hebben ze een loods vol met onderdelen en alfas staan, dat maakt het onderhoud een stuk leuker.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:20

Landcruisers zijn idd fijne auto's. Jaren mee gereden op m'n werk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 17:42

Ik dump de vraag hier maar eens neer.

Wij hebben een Santa Fe 2.2 tdi maar die is aan vervanging toe. Voor de 3e keer de versnellingsbak kapot. 1e keer bij 100.00km 2e keer bij 202.000km en nu bij 243.000km weer.

Zo'n paardenmeisje als dat ik ben wilde ik wel weer een flinke bak hier voor terug hebben. Dacht zelf aan een Suzuki Grand Vitara of de Toyota RAv4 of iets anders groots....

Genoeg andere opties bekeken maar eigenlijk niets naar onze zin kunnen vinden in deze hogere uitvoeringen. Eigenlijk wil ik gewoon de Santa Fe houden maar mijn vriend wil geen Hyundai meer terwijl hij met op dit euvel na nog nooit heeft laten staan...

Dan krijg je nog de hamvraag.. wil je benzine of diesel.
We hebben nu voor benzine gekozen

Ik zag een opmerking ergens staan en dat was eigenlijk... wil je een auto die af en toe de trailer trekt of rij je minimaal 5x per week met de trailer.
Dan ben ik iemand die hem af en toe trekt.

En aangezien ik relatief korte aftanden rij.. woon-werk = 10km woon-stal = 18km en af en toe eens ergens naartoe kom ik zelf aan ongeveer 18.000km per jaar maximaal 20.000km
Dus dan is de keus niet moeilijk

Ik zit al een week alles uit te zoeken, alle voor en nadelen op een rijtje... maar nu...

....Nu zijn we tegen een Volvo S60 2.0 T tegen het lijf gelopen.

Erg mooie wagen en past binnen ons budget.

Hoe is jullie ervaring met een lage wagen voor de trailer.
Ervaring met een S60 en Volvo in zijn algemeenheid vwb trekkracht.. rijplezier.. onderhoud..

Ik weet het echt even niet meer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:16

Je hebt een T(urbo) sneller gesloopt dan een versnellingsbak!
Sorry, maar een auto die gemiddeld nog geen ton met een bak haalt; wat gaat daar mis??

Je kunt altijd de pech hebben dat je een bak sloopt, maar drie bakken op rij slopen?
Ik ben ook geen fan van Hyundai, maar dat merk is ook weer niet zo slecht dat die bakken er met een ton spontaan onderuit vallen. Mijn wedervraag moge duidelijk zijn: wat was de oorzaak van die kapotte versnellingsbakken?

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:32

Vandaag zijn wij serieus op autojacht geweest en het is toch geen jeep cherokee geworden maar een mitsubitshi pajero sport. Ik ben benieuwd hoe deze bevalt voor onze 3 paards trailer. Eerst de trailer nog verder opknappen en dan kunnen we eindelijk weer op pad. Ik ben helemaal happy!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:39

Dat vraag ik me ook af ikke.
Ik ben een rustige rijder en schakel gewoon netjes
Dus vertel het me maar.
De hyundai staat er wel om bekend als je de reviews lees
Maar om nu weer a €2000 de bak te laten reviseren dan sterk ik dat geld liever in een nieuwe auto.
Zal ook 2 banden moeten een de uitlaat wordt slecht
Zijn ook weer extra kosten.

Ook de abs ring is al 3x vervangen.

Ik heb hem met 30.000 gekocht en er staat nu 243000 op de teller zonder verdere problemen

Ik baal er behoorlijk van. ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:50

Mando schreef:
Dat vraag ik me ook af ikke.
Ik ben een rustige rijder en schakel gewoon netjes
Dus vertel het me maar.
De hyundai staat er wel om bekend als je de reviews lees
Maar om nu weer a €2000 de bak te laten reviseren dan sterk ik dat geld liever in een nieuwe auto.
Zal ook 2 banden moeten een de uitlaat wordt slecht
Zijn ook weer extra kosten.

Ook de abs ring is al 3x vervangen.

Ik heb hem met 30.000 gekocht en er staat nu 243000 op de teller zonder verdere problemen

Ik baal er behoorlijk van. ...

Het ligt voor de hand dat ik suggereer dat het bij jou zou liggen. Zo is het niet bedoelt.

Mijn punt is: als je niet weet wat de oorzaak is en je veranderd niks behalve de auto dan is de kans heel erg groot dat die nieuwe auto ook kostbare problemen gaat geven.

Ik kan je zo niet vertellen wat het is. Wellicht kan ik je een klein beetje helpen als ik gezien heb hoe je rijdt, maar ook dan: garantie tot de deur. Daarvoor zijn er te veel oorzaken denkbaar.

Ik kan een heel klein poginkje wagen: welk deel van de versnellingsbak gaat stuk en wat is het kenteken van de auto? Mag per PB.
Dan kan ik heel gericht zoeken en als jij precies de antwoorden gaat geven die ik verwacht, dan heb ik wellicht een kansje dat ik de oorzaak kan achterhalen. Ja, spelt in een hooiberg zoeken, maar er zijn stukjes hooiberg waar ik de weg weet......

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:54

Nou. .. ik rij heel rustig.
Met de trailer rustig rond de 85km en verder heb ik nooit haast.
Daarom vatten wij het ook niet

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 18:56

Mando schreef:
Nou. .. ik rij heel rustig.
Met de trailer rustig rond de 85km en verder heb ik nooit haast.
Daarom vatten wij het ook niet

Nee, mijn denkrichting gaat nu uit naar een bedieningsfout. Zonder jouw precieze antwoorden is het puur speculatief, maar er ging bij mij een oranje lampje aan. Hoe preciezer jij kunt aangeven wat er precies stuk was/is, hoe beter ik kan controleren of ik in de goede richting zit (of helemaal niet).

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:43

Mando schreef:
Ik dump de vraag hier maar eens neer.

Wij hebben een Santa Fe 2.2 tdi maar die is aan vervanging toe. Voor de 3e keer de versnellingsbak kapot. 1e keer bij 100.00km 2e keer bij 202.000km en nu bij 243.000km weer.

Zo'n paardenmeisje als dat ik ben wilde ik wel weer een flinke bak hier voor terug hebben. Dacht zelf aan een Suzuki Grand Vitara of de Toyota RAv4 of iets anders groots....

Genoeg andere opties bekeken maar eigenlijk niets naar onze zin kunnen vinden in deze hogere uitvoeringen. Eigenlijk wil ik gewoon de Santa Fe houden maar mijn vriend wil geen Hyundai meer terwijl hij met op dit euvel na nog nooit heeft laten staan...

Ga eens kijken naar een Subaru Forester, dit is een merk en model dat veel mensen over het hoofd zien als ze een wagen zoeken om een trailer te trekken.

Toen wij zes jaar geleden een nieuwe wagen zochten om een grotere trailer te trekken heb ik de Suzuki en Toyota ook getest maar ze vielen beiden af. De Vitara omdat het comfort op de typische Vlaamse wegen onvoldoende was en de Rav 4 omwille van de achterdeur, je staat op straat om ze te openen en bij een aantal trailers krijg je ze niet open als de trailer aangepikt is.
Onze keuze is toen op de Forester gevallen en we hebben nog geen seconde spijt gehad.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 08:46

Rav4 heb je ook gewoon met een klep ipv een deur.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 18:00

Zal eens kijken. ...dank je wel voor de tip

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:30

wij hebben een rav gehad, rijd zeer comfortabel, maar zuipt giga..
en daarbij vond ik hem slecht trekken, hij kon ook maar 1300 kg trekken.
we hebben nu een Opel Frontera, even meer power, wel oudere auto, zuipt net zoveel, en minder luxe, maar trekvermogen vind ik belangrijker.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:21

palousa_boy schreef:

Alleen het huidige, juist nieuwe model heeft een klep. De oudere modellen hebben een deur die je opent aan de straatkant.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:00

MarcR schreef:
palousa_boy schreef:

Alleen het huidige, juist nieuwe model heeft een klep. De oudere modellen hebben een deur die je opent aan de straatkant.

En niemand die bedenkt waarom dat aan de straatkant is?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:16

Zelfde reden als waarom de tankdop aan de bestuurderskant zit?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:19

Rex_Rolfo schreef:
Zelfde reden als waarom de tankdop aan de bestuurderskant zit?

Zou kunnen. In ieder geval rijden ze in Japan links. stel je de RAV (en andere Japanse en engelse auto's) eens voor alsof ze aan de andere kant staan....... Juist.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:31

Er zijn uitzonderingen, maar de meeste Britse en Japanse auto's hebben de tankdop links, Amerikanen en Continentaal Europa rechts. Het stapt namelijk makkelijker uit als je de deur niet tegen de tapzuil hoeft te stoten.

Dingen als een Opel Agila valt niet onder de uitzonderingen, dat is namelijk een Suzuki Wagon R+ met Opel lopo erop. Gek genoeg is een Toyota Aygo volledig Europees -> toch tankdop links. Om het nog gekker te maken, broertje 107 heeft 'm wel rechts, maar zusje C1 dan weer links 8)7

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:32

Rex_Rolfo schreef:
Er zijn uitzonderingen, maar de meeste Britse en Japanse auto's hebben de tankdop links, Amerikanen en Continentaal Europa rechts. Het stapt namelijk makkelijker uit als je de deur niet tegen de tapzuil hoeft te stoten.

Dingen als een Opel Agila valt niet onder de uitzonderingen, dat is namelijk een Suzuki Wagon R+ met Opel lopo erop. Gek genoeg is een Toyota Aygo volledig Europees -> toch tankdop links. Om het nog gekker te maken, broertje 107 heeft 'm wel rechts, maar zusje C1 dan weer links 8)7

Range Rover heeft dop rechts :? zal wel aan die dwarse types bij Land Rover liggen........

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:42

Meer dan een vuistregel is het ook niet, zie ook de C1. Maar het gaat bij verrassend veel auto's op :)

Bij RR was het al voor de Ford tijd rechts? Want Vauxhall heeft de tankdop ook rechts, wat gezien de oorsprong (Opel met stuur rechts en ander logo) te verwachten is.