Amiigo schreef:ikke schreef:Niet te grote paarden, mag ik hopen?
Een van 1.71 en 1 van 1.67 ong. Wij reden er een paar jaar terug met een volle caravan naar Oostenrijk en weer terug. Trailer is een henra.
Het maakt niet uit wat je doet; het gaat erom dat je binnen de specs van je auto blijft.
Een caravan is geen volle tweepaards trailer, daar zit nog wel een paar honderd kilo tussen.
CarpeDiem45 schreef:Vraagje, 'Ikke' weet hier altijd zoveel over![]()
1. mag ik met mijn B rijbewijs achter mijn Jimny (trekt 1300 kg) een tweepaards trailer met MTM 2 ton en een eigen gewicht van 650 kg, mijn fjord van 500kg vervoeren?
2. Mag ik met diezelfde trailer, maar nu met fjord van 500 en paard van 600, achter een auto hebben die 1800 kan trekken?
Wat me niet duidelijk is, na de veranderde wetgeving in 2013, of het om het daadwerkelijke gewicht van de trailer en auto gaat of de MTM..
1) Ligt aan je Jimny. Uitgaand van deze versie: http://www.autoweek.nl/auto/35557/suzuk ... top-13-jlx
mag je hier een tweepaards mee trekken op B-rijbewijs, immers 1420 + 2000 = 3420kg en als die Fjord niet al te groot/lomp is, mag ie er ook nog ingestopt worden
2) Met B-E rijbewijs mag dat.