karijn schreef:Frank, wat versta jij onder wannabee combinaties?
Dit bijvoorbeeld:
Up_to_Date schreef:Ford Focus 1.8 16V. Benzine.
is zo'n wannabee combinatie.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol013 schreef:Die auto van hierboven (focus) mist volgens mij vooral trekkracht (Nm). Denk dat deze auto met een flinke diesel heel anders voor een trailer zou staan.
pol013 schreef:Klopt. en als het een diesel zou zijn mag hij waarschijnlijk meer in de richting van 1400kg trekken.
Dan is de auto zelf ook meteen zwaarder.
fransje23 schreef:Ik ben nu op zoek naar een andere auto die een 2-paardtrailer (ifor) met 1 paard moet kunnen trekken. Ik schat dat de trailer en paard samen rond de 1400 kg wegen.
Nu wordt mij een Volvo V70 aangeraden die moet dat toch makkelijk aan kunnen? Weet iemand welke kogeldruk die Volvo mag hebben?
Ik heb trouwens mijn E achter B.
fransje23 schreef:Ik ben nu op zoek naar een andere auto die een 2-paardtrailer (ifor) met 1 paard moet kunnen trekken. Ik schat dat de trailer en paard samen rond de 1400 kg wegen.
Nu wordt mij een Volvo V70 aangeraden die moet dat toch makkelijk aan kunnen? Weet iemand welke kogeldruk die Volvo mag hebben?
Ik heb trouwens mijn E achter B.
ikke schreef:Een 2-paards ifor weegt 1200kg leeg. Reken dus op 1800kg geladen gewicht (een 2-paards mag 2600kg wegen). Ik betwijfel of een V70 dat mag trekken, zeker tegen een noodzakelijke kogeldruk van 100 - 125kg minimaal.
Amber_ schreef:Ik heb een Ford Escort Clipper Turbo Diesel uit 99 voor een 1 paards.
kakanox schreef:Wij hebben een 1,5-paards trailer, maar overwegen in de toekomst een tweepaards.
We hebben een VW T4 1.9D en overwegen de aanschaf van een Ssangyong met 2.3-liter dieselmotor.
Iemand ervaring?