Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle_Off

Re: Wat voor een bedrag vragen aan bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:00

Als de mensen erom vragen beantwoord je heel vriendelijk;

Een goede verzorging voor mijn paardje Bloos

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:08

Danielle_Off schreef:
Als de mensen erom vragen beantwoord je heel vriendelijk;

Een goede verzorging voor mijn paardje Bloos

Whoosh! bitch Clown

Ja ik kan je nu volgen he Tong uitsteken wahaha

Maare.. Deze dame HIER boven *LOL* rijd dus mijn paard
GEHEEL gratis Haha! * nog wel Nagelbijten / Gniffelen *

haha ene kant moet je blij zijn DAT ze het willen doen. Aan de ander kant als je financiele kant bekijkt. IS het ook dat de bijrijdsters hun plezier en hobby uit oefenen op jou paard..

DUs mag er wat tegen overstaan vind ik. bedoel voor niks gaat de zon op.
Bij mij betalen ze niks. mar als mijn stalling om hoog zal gaan.. tja.. dan zal ik het voer oid mischien kunnen verrekenen.

Verder moet je eerst kijken hoe veel dagen iemand op je paardje rijdt. Daarna kijken wat dde stallings kosten zijn.

Danielle_Off

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:11

Ze heeft gelijk.. ik ben ook super super blij dat ik het mag doen.. en het gaat al 3 jaar goed! en we zijn nog vriendinnetjes geworden ook (ofniet dannn haha)

maar bij deze; nog even luid en duidelijk:

DANKJEWELLLLLLLLLLLLLLLLLLL

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:22

en weer 2 pagina's erbij, nog zijn we er niet uit... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:23

Ik kan je wel voorspellen dat er nog 20 pagina's bij kunnen en we er nog niet uit zijn Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:25

Hier kom je ook niet uit...

Wel een geruststelling... ik zal geen paard gaan rijden waar ik voor moet betalen. In het echte leven selecteert zich dat vanzelf uit toch?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 09:55

precies, we gaan op naar de 40!
en ondertussen gaat mijn bijrijder gewoon betalen Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 15:39

cissy schreef:
precies, we gaan op naar de 40!
en ondertussen gaat mijn bijrijder gewoon betalen Lachen

Ja, is het je gelukt Haha! ? (ook om een goede te vinden? Knipoog )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:06

Chiwawa schreef:
Als je geld vraagt voor bijrijden dan loop je trouwens enkele grote risico's:
- de bijrijder heeft betaald en hoeft dus ook niet altijd te komen
- als het met betalen is dan krijgt het een heel zakelijke kant... wat doe je als jij ineens wilt rijden op de vaste dag van je bijrijder... wat krijgt de bijrijder in plaats van dat geld...
- bijrijder kan paard als leasepaard gaan aanvoelen, wat ook niet de bedoeling is...

Dit zijn idd de consequenties van een betalende bijrijder. Iets wat ik er zonder moeite bij neem.
- dat de persoon een x niet komt, vind ik niet erg, dat gebeurd ook bij een niet betalende bijrijder.
- ik hoef nooit te rijden op de vaste dag van de bijrijder, zou dat ook niet doen als zre gratis zou rijden. Het is een afspraak en niet alleen wanneer het mij uitkomt.
- Wat is het probleem van een leasepaard? Als je de afspraken goed geregeld heb, zie ik het probleem niet?
Ik vind het fijn dat ze naar mijn paard kijken, alsof hij van zichzelf is. Ze zijn er gek op en zuinig mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:13

Citaat:
Ja, is het je gelukt ? (ook om een goede te vinden? )

ben er nog mee bezig, ze heeft nog een paar opties en daar wil ze eerst naartoe om goed te kunnen vergelijken.
Ze wil Orun gaan doen om les te mogen geven aan gehandicapten voor dr werk en heeft geen geschikt paard (lees groot genoeg en fijn gereden), zoekt dus een paard waarmee ze dat mag gaan doen.

De mijne is western gereden (reining type bulldog quarter) maar staat nu ruim bovenaan haar lijstje, ze is er bij 4 geweest en 3 daarvan waren niet te rijden, veel te stug en krom, niet recht te richten en betonnen bakkessen....
Zaten een Z en M paard bij en toch is mijn dikke quarter pony geschikter Clown Haha! Knipoog moest daar toch wel een soort om lachen... Cool

Maar wie weet zijn die andere toch beter (geloof ik niks van...) Ik hoor van het weekend meer als het goed is.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:15

cissy schreef:
Citaat:
Ja, is het je gelukt ? (ook om een goede te vinden? )

ben er nog mee bezig, ze heeft nog een paar opties en daar wil ze eerst naartoe om goed te kunnen vergelijken.
Ze wil Orun gaan doen om les te mogen geven aan gehandicapten voor dr werk en heeft geen geschikt paard (lees groot genoeg en fijn gereden), zoekt dus een paard waarmee ze dat mag gaan doen.

De mijne is western gereden (reining type bulldog quarter) maar staat nu ruim bovenaan haar lijstje, ze is er bij 4 geweest en 3 daarvan waren niet te rijden, veel te stug en krom, niet recht te richten en betonnen bakkessen....
Zaten een Z en M paard bij en toch is mijn dikke quarter pony geschikter Clown Haha! Knipoog moest daar toch wel een soort om lachen... Cool

Maar wie weet zijn die andere toch beter (geloof ik niks van...) Ik hoor van het weekend meer als het goed is.

Toch leuk om te horen toch?
Enne, ik wens je veel succes!
Laat je me het weten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:20

zag vandaag weer een advertentie op MP van mijn potentiele bijrijder.... ??? zoekt nog steeds een paardje.... mmmmm... ga even mailtje maken Lachen Verward

ze zei al wel dat ze bang was dat mijn qwarterpony misschien niet genoeg de uitstraling van een dressuurpaard zou hebben (duh, tis geen groot massaal opgericht paard met een megadraf) maar dat is volgens mij voor de toelating niet belangrijk.
Het gaat er toch niet om dat je een L proef kunt winnen op een wedstrijd maar dat je laat zien dat je m kunt rijden?? Zou wel vreemd zijn als ze dr daarom zouden afwijzen, het gaat toch om de opleiding niet of je paard uitstrailing heeft??

Misschien toch maar weer op zoek naar nieuwe bijrijder? (ik hoor de tegenstanders al gniffelen: zie je wel, ze moet betalen dus doet ze het niet, neeeehee dames, dat is niet de reden, helaas... Extreme duivel Cool )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:26

Citaat:
Kleine privestal met Friese paarden zoekt iemand die het leuk vindt om jonge paarden in te rijden en in conditie te houden. Omstandigheden zijn ongedwongen en het zware werk blijven we gewoon zelf doen. In ruil voor je bijdrage kun je zelf een paard van onze eigen stal in de sport gaan uitbrengen. Ervaring is gewenst

zoiets staat er bij ons in de buurt Lachen

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:27

Jammer joh, wel erg raar trouwens...
Ik heb het er ook met eentje, ze reageert gewoon niet meer als ik voorstel om een vervolgafspraak te maken.
Alleen maar omdat ik eerlijk tegen haar was en vertelde dat ik nog 2 mensen wilde laten komen... (maar dat was bij eerste gesprek al)
Maar zaterdag komt er een jongen rijden.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:17

Of ze heeft bokt gelezen en kan zich niet zo vinden in je antwoorden.
Of ze heeft een ander paard gevonden kan ook nog.

Hoe dan ook het was dan wel zo netjes van haar geweest om af te bellen of te mailen dat ze geen interesse meer had.
Zo maar niets meer van je laten horen is natuurlijk nogal onbeschoft.

Misschien moet je ook maar blij zijn dat ze geen bijrijder is geworden iemand die zomaar niets meer van zich laat horen is natuurlijk niet echt de betrouwbare bijrijder die je wil.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 21:52

lindsey schreef:
Of ze heeft bokt gelezen en kan zich niet zo vinden in je antwoorden.
Of ze heeft een ander paard gevonden kan ook nog.

Hoe dan ook het was dan wel zo netjes van haar geweest om af te bellen of te mailen dat ze geen interesse meer had.
Zo maar niets meer van je laten horen is natuurlijk nogal onbeschoft.

Misschien moet je ook maar blij zijn dat ze geen bijrijder is geworden iemand die zomaar niets meer van zich laat horen is natuurlijk niet echt de betrouwbare bijrijder die je wil.

Tot zover ik weet zit ze niet op bokt en zo wel; kan ze ook gewoon reageren natuurlijk.
Maar je hebt wel gelijk, het was wel zo netjes om iets van r te laten horen.
Misschien moet ik er nu idd maar blij mee zijn dat zij het niet geworden is. Knipoog

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 01:58

Tot nu toe ben ik altijd wel bereid geweest om een bijdrage te leveren, maar geen vast bedrag per maand als bijv. de helft van het stalgeld.
Meeste gevallen bij mij zijn altijd zo geweest dat ik iemand uit de brand hielp qua tijd e.d., en ik vind dat je elkaar gewoon een dienst bewijst.
Wanneer je een bijrijder neemt vanwege het financiele plaatje zul je naar mijn mening maar eens goed moeten overdenken of het dan wel zo verstandig is om een eigen paard te houden.

Ik zelf ben meestal bereid om de hoefsmid, wormenkuren + de helft van de eventuele dierenarts kosten te betalen. Eventuele supplementen delen in kosten vind ik dan ook nog prima, maar daarna houdt het ook echt op.

Paard wat ik als laatste heb gereden werd €70,- voor gevraagd voor 2 á 3 keer in de week rijden en dan ook nog 1x in de week de eigenaresse les geven.
In totaal waren er 4 (!!) mensen die dit paard reden, 1 meisje op zondag om buiten te rijden want dat kon ze met haar eigen paard niet, 1 meisje welke op vrijdag ging lessen omdat haar paard niet goed genoeg was om verder te komen, de eigenaresse en ik er dan nog bij.

Was een erg leuk paard met potentie, mocht er van alles mee doen maar moest wel rekening houden met 3 andere mensen waarvan 2 met een andere rijstijl welke ik niet op prijs stelde.
De knoop doorgehakt om te stoppen toen bleek dat er iedere keer geruild wou worden met de dagen, dat schiet gewoon niet op zeker omdat ik met mijn lessen zat.

Waar het voor mij op neer komt is dat ik best bereid ben om mijn steentje bij te dragen, maar wel in goede verhoudingen.
Dus niet de helft van het stalgeld betalen en goede afspraken.
(En de ervaring leert dat vooral dat laatste soms erg moeilijk blijkt te zijn)

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 09:39

@sronnie: nou, ik kan mezelf zeker niet in jouw verhaal vinden!
Ik moet er niet aan denken om zoveel bijrijders te hebben Bloos! , goeiedag zeg! En nogmaals, de eventuele bijdrage zou max € 25,- zijn, niet meer. Ik kan mijn paarden meer dan prima zelf financieel onderhouden, dus dat is de reden niet.
Ik wil mijn paarden dan ook absoluut niet als melkkoe gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 09:53

Sronnie, ging jij de eigenaresse les geven? En dan ook nog zoveel betalen om zelf te mogen rijden? Dus eigenlijk reed jij dat paard voor de eigenaresse zodat zij er daarna beter mee rijden omdat jij dat paard lekker had losgereden de hele week. Zij zou jouw moeten betalen voor de training die jij haar paard gaf. Betaalde ze jouw voor die les?

Van sommige bijrijders wordt gewoon misbruik gemaakt, maar dat vind ik......

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:34

was storm in glas water Knipoog , heb inmiddels contact met dr gehad en ze wilde wat meer opties hebben.
Ze is helemaal weg van mijn dikke kwarterpaard dus dat zit wel goed, alleen die heeft geen dressuuruitstraling en ze is dus bang dat de examencommissie daar over gaat vallen. Ze gaat nu met mijn paard een les nemen bij haar eigen instructrice om te kijken of die het wat vindt en dan een maand op proef.
Dus dat wordt maantjes kortwieken, witte bandages kopen, staartje vlechten en wit dekje aanschaffen en moet je eens zien wat een dressuuruitstraling ze krijgt! hahaha!

Citaat:
Wanneer je een bijrijder neemt vanwege het financiele plaatje zul je naar mijn mening maar eens goed moeten overdenken of het dan wel zo verstandig is om een eigen paard te houden.
en wat dan als je het paard al 10 jaar hebt en de kosten zijn de laatste jaren met de euro zo erg gestegen dat je in de knoop komt? paard maar verkopen?

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:57

cissy schreef:
was storm in glas water Knipoog , heb inmiddels contact met dr gehad en ze wilde wat meer opties hebben.
Ze is helemaal weg van mijn dikke kwarterpaard dus dat zit wel goed, alleen die heeft geen dressuuruitstraling en ze is dus bang dat de examencommissie daar over gaat vallen. Ze gaat nu met mijn paard een les nemen bij haar eigen instructrice om te kijken of die het wat vindt en dan een maand op proef.
Dus dat wordt maantjes kortwieken, witte bandages kopen, staartje vlechten en wit dekje aanschaffen en moet je eens zien wat een dressuuruitstraling ze krijgt! hahaha!

Citaat:
en wat dan als je het paard al 10 jaar hebt en de kosten zijn de laatste jaren met de euro zo erg gestegen dat je in de knoop komt? paard maar verkopen?

Nou, ik ben het er mee eens dat de euro het een beetje verpest heeft voor ons allen, maar dat de euro daarvoor kan zorgen dat je ineens je paard niet meer kunt onderhouden na 10 jaar geloof ik niet, want dan heeft er waarschijnlijk altijd al iets niet helemaal goed gezeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:11

In 10 jaar kan er een hoop veranderen waardoor dingen duur tot te duur worden.

Toen ik begon met mijn paard had ik een andere baan, verdiende stukken beter en stond hij op een stuk goedkopere stal dan nu. Dus kan mij idd indenken dat je op een moment financieel moeilijker komt te zitten en dan moet je schiften. Op een moment komt ook het paard aan de beurt. Idd is alles in 10 jaar tijd fors duurder geworden, ook omtrent de paarden, voer, stro, hooi, wormenspuiten, smid!, entingen, stalhuur, alles is duurder geworden. Salarissen zijn de laatste jaren bij de meesten nauwelijks gestegen en die stijging zal zijn gaan zitten in huur/hypotheek, benzine, boodschappen, kleding, ook posten die je niet stop kunt zetten en waar je mee moet rekening houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:14

Ik kan me idd wel voorstellen dat het de afgelopen jaren bijna niet meer te betalen is voor sommige.
En dan kan een beetje aanvulling mooi net genoeg zijn

Het is anders als je hoort, ik ga een paard aanschaffen en heb perse een bijrijder nodig voor de kosten.
Dat is gewoon dom

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:55

Russel: Precies, dát bedoel ik! Lachen valt niet mee om in je eentje alles te bekostigen...

toen ik mn veulen ging fokken zat ik perfect bij mn toenmalig job, heb daar toen echt goed over nagedacht en berekend en het ging goed lukken. Echter na een jaar ging de tent failliet door de kentering in de markt vanwege de gestegen kosten.
Toen kon ik het nog maar net behappen met 2 paarden, maar inmiddels niet meer.
De jongste wordt ook verkocht maar die ene koper heeft mij nog niet gevonden Clown en in de tussentijd probeer ik het hoofd boven water te houden. Als die jongste straks weg is heb ik weer lucht en lukt het wel weer, maar nu even niet...
Maar zou ik het dan straks weer financieel trekken zou mijn bijrijder alsnog blijven betalen, want van dat principe stap ik niet af.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:02

russel schreef:
Sronnie, ging jij de eigenaresse les geven? En dan ook nog zoveel betalen om zelf te mogen rijden? Dus eigenlijk reed jij dat paard voor de eigenaresse zodat zij er daarna beter mee rijden omdat jij dat paard lekker had losgereden de hele week. Zij zou jouw moeten betalen voor de training die jij haar paard gaf. Betaalde ze jouw voor die les?

Van sommige bijrijders wordt gewoon misbruik gemaakt, maar dat vind ik......

Zij betaalde mij helemaal niets voor die les
En inderdaad inprincipe reed ik dat paard zodat zij prettiger kon rijden omdat ie dan weer wat scherper aan de hulpen stond, laat ik overigens geen 2e keer gebeuren.