Dees schreef:Ik zit ook even te hannessen met auto icm trailer.
Heb een Careliner gekocht, ding weegt 900 kilo. Mijn Mazda CX-5 mag 1.800 trekken maar ik merk dat wanneer ik 550 kg paard in de trailer heb staan, die Mazda toch wel aardig Amerikaans over de weg gaat (als in: kontje naar beneden, extra vering. Gelukkig niet zo zwabberend als Trump's beleid).
Mogelijk is de kogeldruk van die Careliner met 550 kg paard erin toch wat te hoog voor mijn Mazda (mag 84 kg hebben). Heb al een kogeldrukmeter in huis. ga binnenkort meten.
Maar mocht deze combinatie een mismatch zijn, dan aan mij de vraag wat ik ga doen. Auto vervangen? Trailer vervangen? Laatste optie is het goedkoopst, maar dan nog ... kom je dan wel tot een lagere kogeldruk bij een 2-paards? Deze trailer is niet perse zwaar te noemen, maar er zijn ook wat lichtere trailers verkrijgbaar. Met 200kg lichter blijf ik met 1.100 kg paard erin wel mooi binnen de 1.800kg en zou ik mijn écht geliefde CX-5 kunnen behouden.
Ben al bij Volvo geweestEen nog net nog jong te noemen XC60 mag 2.400 kg trekken en kan een kogeldruk van 110kg aan. De XC40 vind ik wel mooi, maar ik vind de stoelen en afwerking van binnen niet echt 'des volvo's' dus die valt voor mij af.
Binnenkort kogeldruk Careliner maar eens even meten met knol erin. Als die bij 1 erin al boven de 84 zit, zal ik echt een andere auto-trailer combinatie moeten gaan vinden. Hmmmm. Wordt vervolgd.
Zou je de kogeldruk nog positief kunnen beïnvloeden door in het achterste deel van de trailer een zware rubber mat neer te leggen? Of werkt dat zo niet?