Ongeluk door tractoren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ongeluk door tractoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:47

Hij zou bellen, wij waren namelijk al een paar dagen aan het bellen voor we 2 x ( ! ) langs zijn geweest en wouden praten. Allebei de keren was of een gesprek niet mogelijk of meneer was er niet ( drukke periode, wat ik volkomen begrijp, vandaar dus ook de belafspraak ).

In mijn ogen, als je dan uiteindelijk zo iets af spreekt houdt je je daaraan.

Maar goed, wat wij er verder mee doen houd ik nog even voor mezelf!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:52

Druk of niet hij kan je vast wel even fatsoenlijk te woord staan! Vind het echt een rot smoes!

DNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:11

Ik denk dat het ook een smoes is , dat het druk is. Ik heb het idee dat hij hoopt dat je het opgeeft.

Misschien kijken wat je hier juridisch mee kan en eventueel aan een rechtsbijstandverzekering overlaten, als dat mogelijk is. Maar ik neem aan dat dat ook natuurlijk bij jullie ook al de revue is gepasseerd.

Succes met het vinden van een oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:52

Dan heeft ie pech :+

Paardlief is echt doodsbang voor van alles nu, flinke terugval voor ons helaas. Gisteren met stappen waren ze hier de wei aan het doen en tractor laten stilstaan, ik er langs, volle paniek :(
Maargoed, geen ongelukken en daarna positief gedrag gelijk beloond en we gaan er hier mee aan de slag... Voorlopig geen lange ritten helaas dus!

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 04:38

Bizar dat men daar zo snel langs af rijdt. Ik heb een zelf een redelijk wilde rijstijl met de auto / motor / etc, maar zodra ik een paard tegenkom dan minder ik overdreven veel vaart, om maar zeker te voorkomen dat zij onverwachts schrikken en daarop reageren. Dat zou iedereen eigenlijk moeten doen.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:31

TS; vervelend! Hoe ben jij zelf nu als je met haar een tractor tegen komt? Misschien ook onbewust toch iets gespannen? Hopelijk zijn jullie snel weer terug op het oude niveau!
Heb je al contact gehad met die man?

@ Steephh; dat komt waarschijnlijk omdat jij, als het goed is net zoals alle mensen die met paarden/dieren omgaan, weet dat dieren levende wezens zijn en wel eens kunnen schrikken..

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:21

Nogal wat mensen schijnen dat te vergeten. Maar ik snap ook niet waarom je dat risico zou willen nemen en op jouw geweten een paard kreupel in de sloot achterlaat..

Even een gek idee, werkt het niet om samen met een ander paard erbij de tractor langzaam te benaderen?

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:37

Steephh schreef:
Bizar dat men daar zo snel langs af rijdt. Ik heb een zelf een redelijk wilde rijstijl met de auto / motor / etc, maar zodra ik een paard tegenkom dan minder ik overdreven veel vaart, om maar zeker te voorkomen dat zij onverwachts schrikken en daarop reageren. Dat zou iedereen eigenlijk moeten doen.

Je zou altijd netjes en niet wild moeten rijden, zoals het je geleerd is ;)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:18

Ik lees al een tijdje mee , heb al eens een reactie gegeven , maar ik vind dat dit maar 1 kant van het verhaal is ....

Ik kan me in beiden kanten vinden , maar als je weet dat er oogsttijd is , waarom ga je dan rijden waar die tractoren ook rijden .... ( als je paard er niet mee vertrouwd is )?
Ik ga niet naar buiten in oogsttijd met bepaalde paarden , anderen boeien het niets wat we tegen komen.

Sorry , zal wel wat over me heen gaan krijgen , maar goed , mijn mening is niet de mening van anderen ( ben ik mij bewust van ... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 18:39

Het boeide mijn paard niets voor dit ongeluk :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:46

Lepel schreef:
Ik kan me in beiden kanten vinden , maar als je weet dat er oogsttijd is , waarom ga je dan rijden waar die tractoren ook rijden .... ( als je paard er niet mee vertrouwd is )?
Ik ga niet naar buiten in oogsttijd met bepaalde paarden , anderen boeien het niets wat we tegen komen.

Dus vanaf augustus tot half november dan maar niet naar buiten met je paard? En als de velden in het voorjaar opnieuw klaargemaakt en ingezaaid worden ook maar wegblijven?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 19:50

elk paard ken schrikken in paniek raken ook al ga 9e x goed en de 10e x gaat het fout..
Het blijven paarden die van mijn reageert de ene x wel de andere x niet lig er ook net aan wat Sitiatie is

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:02

Gini schreef:
Dus vanaf augustus tot half november dan maar niet naar buiten met je paard? En als de velden in het voorjaar opnieuw klaargemaakt en ingezaaid worden ook maar wegblijven?

En als er gras wordt binnengehaald en als er gehooid wordt niet te vergeten :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:27

Mijn paard is totaal niet bang voor honden. Is ook nog nooit aangevallen door een hond. Maar kan me voorstellen dat als dat gebeurt, dat ie daarna wel bang is. Moet ik dan maar binnen blijven omdat ik misschien die ene hond wel eens tegen kan komen?

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:00

En bij het sproeien.... En als het waait.... Als het sneeuwt....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:56

Even een update; ik ga dinsdag met mijn paard Naar de kliniek, ze is nog steeds niet rad!

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:00

o jee :-(. succes!!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:25

oei das minder, hopen dat het niet al te ernstig is, de man nog kunnen te pakken krijgen? Word een duur grapje om maar te hopend at alles goed komt fysiek en mentaal! Veel sterkte Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:53

Jep, ben in contact met het bedrijf!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 00:56

Oke, das wel goed! Hoop dat mo snel beter is en dat je snel weet wat het is!

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 01:18

Wat vervelend :( !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 11:22

Ben benieuwd hoe het afloopt. Houd je ons op de hoogte?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 13:23

Sterkte met je paard en succes met het bedrijf.

Hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:22

Ben ff benieuwd TS, hoe is het met je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 18:38

Ooh ja, sorry!

Het was uiteindelijk niet nodig om naar de kliniek te gaan, we denken aan te korte, weke hoeven vanwege het natte weer want ze is alleen onregelmatig op het harde en niet iedere pas. Dus ben bejaardenritjes aan het rijden haha!

Ben wel ontzettend opgelucht maar nog extreem alert op haar rad lopen...