Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:10

Zou zn naam lekker nog even te grabbel gooien op fb ;)

Steephh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:48

Een 'negatieve review' plaatsen is niets mis mee, maar bewust zwart maken is nergen goed voor. Waarschuwen is dus prima, maar daarbij zou ik het dan ook laten.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:03

Tja, je zegt zelf dat je er niet meer achterheen gegaan bent. Dan moet je het nu doen met laarzen die eigelijk helemaal niet fijn zitten..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:42

Pas je op dat hij je dan niet beschuldigd van smaad?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:49

eilleen333 schreef:
Pas je op dat hij je dan niet beschuldigd van smaad?

Dan zet je er een foto bij van de laarzen, dat is geen smaad meer.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:40

Inderdaad echt geen smaad.
maar ik denk dat het bericht meteen verwijderd wordt.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 00:01

Oh jammer, de facebookpagina is niet zo'n pagina waar ik een bericht kan plaatsen geloof ik, meer een plaats waar je 'kan zijn'
Toch?
Ik kan wel een foto suggestie doen voor de pagina en een foto uploaden van mijn laarzen :') :=

Hier nog eens foto's gemaakt.
Geen idee wat ze er nou op gesmeerd hebben, maar er zitten continu druppels op en het plakt nog steeds. Ook zijn er na 1x gebruiken al een aantal stiksels los. Toch maar weer mee terug gaan?
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=3M4BNAQ4 Album link
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 06-11-13 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd ivm privacy

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:14

Sorry, maar ik denk echt dat je het daarvoor verkeerd hebt aangepakt. Teruggaan gaat je weinig opleveren ben ik bang. Wat wil je bereiken?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 08:54

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:09

Ben het met mijn naamgenootje eens, maar ben bang, gezien hoe je de vorige keer bent behandeld, dat het gewoon geen zin heb...

Mocht je terug gaan, doe het dan lekker als het heel druk is :') (Heel flauw... maar dat zou ik doen, ook al moet ik er een week elke dag langs rijden :'))

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:27

Lianne86 schreef:
Ben het met mijn naamgenootje eens, maar ben bang, gezien hoe je de vorige keer bent behandeld, dat het gewoon geen zin heb...

Mocht je terug gaan, doe het dan lekker als het heel druk is :') (Heel flauw... maar dat zou ik doen, ook al moet ik er een week elke dag langs rijden :'))

Eens.
Je hebt lang genoeg gewacht om dat kleefspul te laten drogen. Daarbij de stiksels los en het rijdt voor geen meter... Zou alles zeggen in een drukke winkel (zaterdag ofzo)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 14:49

Kun je niet op je eigen fb een bericht zetten en dan zijn naam taggen? En anders vragen of mensen het bericht willen delen }>

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:16

Ik zou het eerlijk gezegd niet meer proberen bij die schoenmaker... Wat schiet je ermee op? Het zal je waarschijnlijk alleen maar nog meer stress opleveren. Als je wat had willen doen, dan is het nu toch echt te laat.

Zou naar een andere schoenmaker gaan, of nog beter.. Breng de laarzen naar een paardenwinkel en laat het opsturen naar (ik dacht?) Petrie. Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:16

Cardy schreef:
Ik zou het eerlijk gezegd niet meer proberen bij die schoenmaker... Wat schiet je ermee op? Het zal je waarschijnlijk alleen maar nog meer stress opleveren. Als je wat had willen doen, dan is het nu toch echt te laat.

Zou naar een andere schoenmaker gaan, of nog beter.. Breng de laarzen naar een paardenwinkel en laat het opsturen naar (ik dacht?) Petrie. Misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen.

Ookal is ze er erg laat mee, vind toch dat de schoenmaker geen goede oplossing heeft geboden.
Tis niet dat je deze "sportlaarzen" elke dag gebruikt, dus als er een langere periode tussen zit met gebruiken is dat niet vreemd.
Geloof dat deze zo verpest zijn dat petrie zelf daar ook echt niks meer mee kan, hoogstends bevestigen dat ze onbruikbaar zijn voor het gebruiksdoel.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:07

Maar wat zou ze dan nog willen verwachten van de schoenmaker? Ze kan toch niet na al die tijd niks zeggen, opeens weer gaan klagen? Dan had ze dat meteen/in korte tijd moeten doen.

En je kan altijd advies inwinnen bij Petrie, desnoods even zelf contact met ze opnemen incl. foto's en vragen of ze iets kunnen betekenen voor haar. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:28

Cardy schreef:

Ik denk niet dat je daar wat mee opschiet. (petrie rekent 175.00 voor het inzetten van een paar ritsen) De laarzen kunnen - denk ik - als verloren worden beschouwd.
Jammer dat je er destijds niet achterheen bent gegaan. Maar misschien kan het alsnog, tenminste, als je de afhaalbon nog hebt.
Ik zou gewoon alsnog een brief schrijven. Flink wat juridische termen erdoor. Dreigen met vervolgstappen en een schadevergoeding eisen. Nee heb je, ja kun je altijd nog krijgen.
Bizar hoe dit is opgelost. Er is duidelijk niet intern goed gecommuniceerd.

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:01

Ik zou denk ik niet veel meer aan die laarzen laten doen.. je bent er nu al redelijk wat geld aan kwijt geweest, zou ik liever me geld aan nieuwe goede laarzen besteden..

Ik zou ze nog wel aansprakelijk proberen te stellen, weet alleen niet hoever TS hier mee komt omdat de schoenmaker uiteindelijk wel de rits op de juiste plek heeft gezet en het andere gat heeft weggewerkt. Hij is dus uiteindelijk de "herstelovereenkomst' wel nagekomen en uiteindelijk zit je rits op de juiste plek.
Wellicht dat je de nakoming nog gebrekkig kan noemen, maar ik denk niet dat de schadevergoeding die je daarvoor zou kunnen krijgen noemenswaardig is, omdat hij volgens mij niks heeft gerekend voor het wegwerken van de fout, maar alleen heeft gerekend voor het plaatsen van de ritsen.. wellicht dat dit al geldt als soort van "schadevergoeding".

Bij verdere stappen zou ik het nu wel overlaten aan de rechtsbijstand, misschien dat die toch wat meer indruk op meneer maken.. <<)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 16:29

Oh ik ga er ook geen geld aan besteden meer. Eerder gewoon even vragen (liefst waar veel klanten bij zijn ;) ) wat dat vieze prut is wat nog steeds niet opgedroogd is en afgeeft. Wegens ziekte van mijn pony heb ik lang niet kunnen rijden, en ik haal ze niet elke dag uit die laarzentas om te bekijken...
Ach, het hoeft niet meer iets op te lossen hoor, daar ben ik inderdaad te laat voor, maar kan op zn minst nog weer eens langsgaan

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:19

Ik heb met open mond dit topic gelezen... Wat een eikelboom is die vent. :oo Ik had nooit 60 euro voor deze 'service' betaald maar ik kan wel begrijpen dat je er op een gegeven moment helemaal klaar mee bent en er gewoon vanaf wil zijn.

Je kan overigens gewoon op je eigen FB je slechte ervaring met deze prutser zetten hoor.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:49

Cardy schreef:
Maar wat zou ze dan nog willen verwachten van de schoenmaker? Ze kan toch niet na al die tijd niks zeggen, opeens weer gaan klagen? Dan had ze dat meteen/in korte tijd moeten doen.

En je kan altijd advies inwinnen bij Petrie, desnoods even zelf contact met ze opnemen incl. foto's en vragen of ze iets kunnen betekenen voor haar. Nee heb je, ja kan je krijgen.

En dan, stel Petrie bevestigd dat het belachelijk is wat die man heeft gedaan, dan ben ik het met je eerste zin eens, het is nu te laat, toen meteen moeten doen, niet nu weer maanden later.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 19:58

Mijn ouders (beide schoenmakers) hebben met open mond zitten kijken naar de foto's die je postte.
Mijn vader is redelijk zeker dat het spul dat erop hangt, superglue is die ze gebruiken om leer samen te plakken (en schoenzolen etc.). Die krijg je er niet meer af.
Zelfs al breng je ze terug naar die schoenmaker (niet aan te raden, ga naar een andere/betere) echt verbeteren zal het niet en je zit natuurlijk met de kosten.
Het gene wat je kan laten doen, is de rits die er nu inzit laten vervangen door een zwarte. Die zie je ook bijna niet zitten. Bij een deftige schoenmaker komt die ook niet los.
Drastischer maar wat het lijmresidu kan laten verdwijnen is door het te coveren met een ander stuk zwart leer, maar dan zou ik even moeten vragen hoe het in elkaar zit.

Mijn ouders willen het gerust doen, maar ik vrees dat West Vlaanderen wat ver is?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:34

xFioon schreef:
Oh ik ga er ook geen geld aan besteden meer. Eerder gewoon even vragen (liefst waar veel klanten bij zijn ;) ) wat dat vieze prut is wat nog steeds niet opgedroogd is en afgeeft. Wegens ziekte van mijn pony heb ik lang niet kunnen rijden, en ik haal ze niet elke dag uit die laarzentas om te bekijken...
Ach, het hoeft niet meer iets op te lossen hoor, daar ben ik inderdaad te laat voor, maar kan op zn minst nog weer eens langsgaan

Verstandig!