Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

kvulden schreef:Nou als het goed is is nu al het houtwerk besteld. Ik heb net alle platen verwijderd waarvan de bouten en moeren vast zaten. Nu het frame schoonmaken. En dan nog weer een vraag. De platen zaten op het enkele frame gedeelte met een bout en moer vast. Een mooie platte kop aan de binnenkant. Maar aan is buitenkant een stuk minder fraai. Zie foto. Kan me niet voorstellen dat dat origineel was. Maar ik ben hier nog niet zo technisch in. Wat zouden jullie doen? Of wat hebben jullie hiervoor?
[ [url=m/fmJbhV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Groetjes Kirsten
kvulden schreef:Gloa schreef:Ja slotbouten heten dat en is origineel. Je kan de buitenkant afwerken met dopmoertjes, dat ziet er alweer netter uit dan gewone moeren.
Ok dat is dan een kwestie van de juiste lengte slotbouten zodat de dopmoertjes wel goed aansluiten. En dat alles is in rvs te verkrijgen?
Anke schreef:Hier twijfel ik nog. Nieuwe Atec houten bodem met gietvloer 800,- excl BTW
En iemand die aluminium doet met gelijmde rubber mat erover voor een kleine 900,- incl.
kvulden schreef:Welke kit moet ik gebruiken tussen platen en frame? En hoe kan ik het het beste doen? Eerst platen erin en dan afkitten? Of moet ik eerst kit tegen het frame doen en dan de platen er tegenaan?
Bij mij zaten er aan beide zijkanten een hardhouten plank onderlangs de zijkanten op de vloer. Aan deze balken zat dan van buiten door de zijwandplaat en dan door de plank de spatborden bevestigd. Is dit origineel? Hoort dat zo, of is de bevestiging door de zijwand voldoende. Hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
kvulden schreef:Ik ben nog bezig met mijn trailer. Hoop dat hij deze maand af is. Ben nu met de metalen kap bezig. Mijn trailer is een oude weijer. Ik zou graag een achterzeiltje hebben in de trailer. Heeft er denk ik nooit ingezeten. Zit nergens iets voor de bevestiging. Heeft iemand een tip waar ik een zeiltje kan layen maken? En misschien tips hoe ik het aan de bovenkant cast zou kunnen maken?