foxy80 schreef:Over die gedeelde visitiekosten, die gaan ook helemaal het dak uit.
Even ter info, ik stond op een grote pensionstal (80 paarden) en elk jaar kwamen er paarden bij.
Voor de inentingen zat 75% bij dezelfde da schat ik, dus elke keer moest die voor steeds meer dieren tegelijkertijd komen.
We enten in het voorjaar en het najaar.
Ik heb de rekeningen erbij gepakt, kosten excl BTW voor de visite voor het enten
2007 6 euro
2008 7 euro
2009 8 euro en 9 euro
2010 10 euro
Is dit nog normaal???
Nu sta ik op een andere stal, houd mijn hart al vast.
Thioro schreef:Als hij steeds meer paarden tegelijk 'moet' doen dan is dat normaal ja. Hij is er tenslotte ook langer mee bezig. Vind het wel erg trouwens dat je over een bedrag van 10 € valt. Een dekje is duurder.
Bij ons hangt de prijs van sommige handelingen ook samen met de tijd die we ervoor nodig hebben of hoe moeilijk het is. Bij de ene patient kunnen we de handeling makkelijk uitvoeren en gebeurt het snel, bij de andere is het allemaal veel moeilijker en ja dan verschillen de prijzen. Nu hebben vaccinaties bij ons wel vaste prijzen.
Je betaalt niet alleen het feit dat hij komt, maar ook z'n tijd.
Thioro, maar dat is toch flauwekul!
Theorietjes
2007 komt DA 30 paarden enten, voorrijkosten (30 euro) en uurlonen (50 euro per 10 paarden) samen is 180 euro, delen door 30, is dus 6
2008 komt DA 40 paarden enten, voorrijkosten en uurlonen samen is dan natuurlijk gestegen (50 euro extra), tot 230 euro, delen door 40, is dus 5,75
2009 komt DA 50 paarden enten, totale rekening 290 euro (10 euro extra voorrijkosten, benzine is immers duurder) delen door 50 is dan 5,80 euro de man.
Zie je waar ik heen wil? Ja, uurlonen gaan omhoog maar de voorrijkosten gaan dan niet opeens zo crescendo, dat het ervoor zorgt dat je uiteindelijk per gedeelde visite bijna 2 keer zo veel betaald als 4 jaar geleden!!! Zeker niet als je van 30 paarden naar 65 of zo gaat! En dan hebben we het over bandwerk (nl spuiten zetten) waarbij da ALTIJD geassisteerd wordt door 2 stalgenoten die boxen openen, paarden pakken, halsters op en af doen etc