wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:13

Sjolvir schreef:
IniminiLover schreef:
Pardon ? ik loop van af kleins af aan an tussen de springsport ,Myn moeder had altijd een secretariaat & Myn zus rijd voor een grote stal en daar kom ik ook heel vaak , verder daar geen discussie over want je geloof my toch niet

Er tussen lopen is wat anders dan zelf rijden!
Heb een tante die kan super tekenen, 100 duizend keer naar gekeken en
gewenst dat ik dat ook kon. Ook echt geoefend, maar helaas! Ik kan het nog steeds
niet zoals zij het kan. Zelfde geld voor het dansen bij mij in de familie, kunnen ze
allemaal fantastisch ik harkepoot natuurlijk weer niet. En geloof me, ze hebben
echt wel geprobeert het me te leren. (en ik wou het ook leren!)

Kan je echt niet op een paard van je zus leuk les nemen of zo?
(op die vraag schijnen we op bokt geen antwoord te kunnen krijgen)
Mijpart oefen parcoursje rijden om te kijken of het springen zelf echt jouw ding is.
(waar je dus zelf van zei dat je het in het verleden eng vond, gewoon om het te testen)

Dat is iets heel wat anders , ze zeiden dat ik niet weet waar ik over praat , en dat weet ik dus wel , dat bedoelde ik te zeggen ;)

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:14

Biebabeloeba schreef:
Sorry, maar ik zie het verband tussen deze 2 berichten echt niet hoor....
En als je op die stal komt, kun je daar dan ook geen paard voor uitbrengen?

Mischien wel , Maar zij willen wel paarden in de sport zien lopen en het duurt bij mij eerst even voor dat ik helemaal het vertrouwen heb in die paarden , daarbij het zijn meestal jonge paarden die anderen uit brengen

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:15

ow man, na 19 pgs geef ik het echt op hoor......
Al vanaf pg 2 wordt de vraag gesteld: KUN JE GEEN PAARD VAN DE STAL VAN JE ZUS OF 1 VAN JE ZUS RIJDEN, en nog steeds.......geen antwoord.
Verkoop je fjord aan iemand die van fjorden houdt, zodat hij gewaardeerd wordt en zelf gelukkig wordt en koop, achja we weten nog steeds niet of het mogelijk is maarja, een oud, ervaren springpaard

Biebabeloeba

Re: wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:16

ok, thx voor het antwoord!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:17

Oke ! :D

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:36

0ojillo0 schreef:
Idd Cyrano! Ben jij niet goed ofzoo!! Ik snap wel dat ze niet meer durft te reageren na die belachelijke berichten van jou!! Ze moet een hartstikke moeilijke beslissing gaan maken bedoelt het allemaal goed en jij gaat haar ook nog eens een beetje zwart zitten maken! Ze bedoelt het toch niet vervelend! Ze ziet haar zus springen met allemaal goede paarden! Als haar hart toch niet bij die fjord ligt waarom zou ze hem dan houden!

Ja hoor ik ben wel goed of zoo. Maar na 18 paginas tips en adviezen die zomaar door TS naast zich neergegooid worden is het toch niet zo raar dat mensen het een beetje zat raken.
Het is wel heel makkelijk om alleen mijn laatste berichtje aan te halen maar neem ook de moeite om de hele topic door te lezen wil je!!!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 12:38

Cyrano mag ik vragen waar jij dan wel geen antwoord op heb gekregen

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:44

heb net t topic gelezen.
zo te horen geloof je helemaal niet in je pony, je vind het ras niet leuk, denkt dat hij niks kan, maar vind hem wel aardig omdat het je pony is
ik denk dat deze pony een leuk baasje verdient die wel in hem gelooft er lekker met hem aan de slag gaat.

als jij de sport in wil met een "goed" springpaard, moet je dat zelf weten, zo te horen wil je dat, en hou je dat in je achterhoofd vast.

ik ben absoluut niet een wedstrijd ruiter en hecht meer waarde aan karakter en lol met me paardje, maar jij dus niet.

stel je gaat het proberen met hem en het gaat niet snel/niet goed genoeg, heb je dan wel t geduld?
volgens mij doe je t liefst volgende week al mee met een wedstrijd.

ik vind het eerlijk gezegd zielig voor het paardje en vind dat hij een beter huisje verdient met iemand die lekker rustig met hem aan de slag gaat.

dit moet je niet meteen als aanvalling zien iedereen wil je helpen.
maar na 19 pagina's ben je er dus nog niet uit, vandaar mijn mening.

jij vindt jullie kwa plaatje ook niet mooi, zeggen veel mensen dat?
heeft dat er ook mee te maken? dat verklaard dan natuurlijk ook een hoop!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:03

TS, hele belangrijke vragen waar nog steeds geen antwoord op is: wat heb je zelf al bereikt? Heb je uberhaupt wel eens wedstrijden gereden, dressuur en/of springen? Hoe weet je anders dat jij het wel kan? Iets willen en iets kunnen zijn 2 verschillende dingen...
En als ik het goed begrijp is je angst om te vallen in het parcours weg als je het paard kent en vertrouwd? Hoe weet je dat zo zeker?

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:13

IniminiLover schreef:

Niet alleen ik heb geen antwoorden gehad op m'n vragen maar nog veel meer bokkers hebben je al meerdere keren hun vragen gesteld waar geen of een heel onsamenhangend antwoord op kwam.

Maar goed mijn belangrijkste vragen is wat je ervaring is? Hoe ver ben je? Wat heb je allemaal gedaan in de paardensport? Eigenlijk 3 x dezelfde vraag maar dan is de kans iets groter dat er antwoord op komt.

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:16

Zwerte!!!
Die vragen wil ik nu ook wel is antwoord op :)
(oja als je moeder ook in het springcircuit zit, waarom mag jij dan geen springpony?)

en...nog een vb van een springende fjord!
[SPR-ITP] Tilde (fjord) Vrijspringen

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:19

cyrano schreef:
IniminiLover schreef:

Niet alleen ik heb geen antwoorden gehad op m'n vragen maar nog veel meer bokkers hebben je al meerdere keren hun vragen gesteld waar geen of een heel onsamenhangend antwoord op kwam.

Maar goed mijn belangrijkste vragen is wat je ervaring is? Hoe ver ben je? Wat heb je allemaal gedaan in de paardensport? Eigenlijk 3 x dezelfde vraag maar dan is de kans iets groter dat er antwoord op komt.

in de springsport kwa wedstriden heb ik geen ervaing,, we van thuis wedstriden met anderen gewoon maar anders niet,, maar die vraag had ik ook a beantwoord

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:21

Zwerte schreef:
TS, hele belangrijke vragen waar nog steeds geen antwoord op is: wat heb je zelf al bereikt? Heb je uberhaupt wel eens wedstrijden gereden, dressuur en/of springen? Hoe weet je anders dat jij het wel kan? Iets willen en iets kunnen zijn 2 verschillende dingen...
En als ik het goed begrijp is je angst om te vallen in het parcours weg als je het paard kent en vertrouwd? Hoe weet je dat zo zeker?

omdat ik daar we ervaring mee heb dat ik eerst even vertrouwen moet hebben in het paard en dan lukt het wel , en ,, ik heb 1x dressuur gereden wedtrid dan ,,

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:25

Dat is dus weer geen antwoord.

Pffff oke ik ga de vraag nu anders stellen:

Wat kan jij allemaal, wat heb je allemaal gedaan, krijg je les en zo ja op welk niveau en wat is het niveau van de persoon waar jij les van krijgt?
Onderlinge wedstrijden, heb je die wel eens gereden? Of een oefenparcoursje gesprongen?
En dan nog even voor de duidelijkheid ik bedoel dus de paardensport in het algemeen dus niet alleen het springen.

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:26

IniminiLover schreef:
Zwerte schreef:

omdat ik daar we ervaring mee heb dat ik eerst even vertrouwen moet hebben in het paard en dan lukt het wel , en ,, ik heb 1x dressuur gereden wedtrid dan ,,

Dus je vorige pony kon je niet goed genoeg en vertrouwde je ook niet?
Hoe lang heb je die pony gehad?

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:27

Sorry, maar sluit me aan bij Cyrano hoor...
Heel onduidelijk "antwoord" dat eigenlijk niets zegt...
je hebt geen ervaring in de springsport qua wedstrijden, maar wel van thuis uit? Wat bedoel je daar nu mee?

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:29

Die pony vertrouwde ik we maar ik had niet zo iets van nou ik wi wedstriden riden ,,en die pony had ik van kein meise af aan op haar heb ik alles geleerd o en sommige toetsen doen het bi mi niet vandaar dat er soms een letter mist haha

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:30

Van thuis uit met anderen gewoon wedstridjes rijden gewoon voor de lol

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:31

IniminiLover schreef:
Die pony vertrouwde ik we maar ik had niet zo iets van nou ik wi wedstriden riden ,,en die pony had ik van kein meise af aan op haar heb ik alles geleerd o en sommige toetsen doen het bi mi niet vandaar dat er soms een letter mist haha

Maar eerder in de topic schrijf je dat je met haar niet durfde te springen althans geen wedstrijden, ik snap er geen hol meer van hoor nou.

En geef eens antwoord op mijn andere bericht.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:32

nee niet in wedstriden ,, dat vond ik toen eng om voor anderen te springen ,,

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:32

Biebabeloeba schreef:
Sorry, maar sluit me aan bij Cyrano hoor...
Heel onduidelijk "antwoord" dat eigenlijk niets zegt...
je hebt geen ervaring in de springsport qua wedstrijden, maar wel van thuis uit? Wat bedoel je daar nu mee?

Ik snap ook echt niet dat het zo moeilijk is om duidelijk te zijn hahhaaa

cyrano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:33

IniminiLover schreef:

Oke ik vraag gewoon door: waarom vond je dat toen eng?

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:33

IniminiLover schreef:
Ik rijd nog geen wedstrijd, ik was met mijn pony altijd te bang ,, ik sprong wel maar niet voor zoveel mensjes ! haha

Ik heb alleen de eerste pagina van je topic gelezen.
en als ik dit lees, denk ik, joh, je bent gek van dat beest (want dat heb je eerder geschreven)houd m lekker, ga er lekker mee aan de gang, dressuren, buiten rijden en spring eens wat en kijk wat je eruit kan halen. Als je nog nooit een wedstrijd hebt gereden, is het fijn een leuke en makkelijke pony te hebben om daarmee te beginnen. Je bent nog hardstikke jong, ga eerst eens lekker rijden en beslis dan welke kant je op wil. er valt nog zoveel te ontdekken!!!

hoe was dat spreekwoord ook weer:
een gegeven paard niet in de bek kijken!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:35

cyrano schreef:
Dat is dus weer geen antwoord.

Pffff oke ik ga de vraag nu anders stellen:

Wat kan jij allemaal, wat heb je allemaal gedaan, krijg je en zo ja op welk niveau en wat is het niveau van de persoon waar jij les van krijgt?
Onderlinge wedstrijden, heb je die wel eens gereden? Of een oefenparcoursje gesprongen?
En dan nog even voor de duidelijkheid ik bedoel dus de paardensport in het algemeen dus niet alleen het springen.

oke nou dan heb ik 1x dressuur wedstrijd gereden ,, en op moment krig ik geen les want heb op moment niks om op te riden,,

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 13:36

cyrano schreef:
IniminiLover schreef:

Oke ik vraag gewoon door: waarom vond je dat toen eng?

Dat iedereen naar mij keek