BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:16

Ontzettend onbeschoft wat hier gebeurt zeg. :(
Denk er wel aan dat emails niet rechtsgeldig zijn, mondelijke afspraken wel, maar die zijn niet te bewijzen.
Ik zou dus ook een bevestiging van een overeengekome oplossing of opzegging per post vragen (eisen).
Je weet maar nooit waar ze nog toe in staat zijn en dan heb je bewijs...

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: BIT veranderingen? (het tijdschrift)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:18

Waarom zijn emails niet rechtsgeldig? Het is toch schriftelijk en zwart op wit, mondeling kun je alles beweren.
Ik heb ook om een schriftelijke bevestiging gevraagd.
Vind het geen stijl!

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:20

Zo staat het in de wet, emails zijn níet rechtsgeldig. Ik weet ook niet waarom precies ;)

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:29

Nativa schreef:
Zo staat het in de wet, emails zijn níet rechtsgeldig. Ik weet ook niet waarom precies ;)

ehm, een e-mail kán rechtsgeldig zijn, het is situatie-afhankelijk. (aangezien zelfs een msn-gesprekslog kan dienen als bewijsstuk in een rechtzaak.) en kijk maar naar het feit dat je dingen als een belastingaangifte online kan doen, met een digitale handtekening of een digi-d.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:31

Ja, het kán wel rechtsgeldig zijn in sommige situaties, maar dat is allemaal erg trickie. Ik had pas een soort gelijke situatie en volgens het juridisch loket (en iemand die ik ken dit rechten studeert) is een email in zo'n geval níet rechtsgeldig. Ik zou het risico dus maar niet nemen...

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:37

ik (en mijn moeder) hebben al regelmatig abonnementen op het een of ander beëindigd per mail, de ontvangstbevestiging bewaren als bewijs - in je mailbox of voor de zekerheid geprint..

ben met je eens dat het tricky is, aangezien in het geval het tot een rechtzaak komt het maar net aan de rechter ligt hoe iets gewaardeerd wordt..

kheb geen idee wat je soortgelijke situatie is, dus daar kan (en zal) ik niet over oordelen..

ik weet alleen wel dat zolang BIT mij niet snel belt/mailt of wat dan ook ik ze heel boos ga opbellen
Laatst bijgewerkt door kathris op 12-02-09 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:40

sandravra schreef:
Ik ben zojuist gebeld.
Er zijn drie mogelijke oplossingen:
1. Een boek ipv 2 x dressuur
2. 4 x landleven
3. Je abonnement is niet voor 1 jaar maar voor 14 maanden waardoor je twee extra BITS ontvangt.
Heb optie 3 gekozen. Maar als het niet goed uitpakt, zeg ik alsnog op en koop het los.

Mij hebben ze nog niet gebeld, maar ik zou ook voor geen van de opties kiezen,
1. ik heb al het boek basisboek eventing, springen met gevoel, en paardrijden met gevoel deel 2, dus dan hoef ik deel 1 niet dat komt bijna op hetzelfde neer
2. landleven interressert me niet.
3. dan heb ik nog steeds 1 bit minder

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:44

ik heb bit nog steeds niet ontvangen en kan ook nog niet opzeggen :( want weet mijn klantnr niet. opzeggen doe ik zowiezo per post en niet per mail.
vind het te duur worden en de wijziging vh abonnement vind ik ook niks

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:49

Heb gisteren het bit ook gekocht. Ik vind dat het die 6,75 niet waard, veel reclame en een artikel over ruwvoer (?). Komop zeg dat weet iedere paardeneigenaar ook zo op te sommen.

Het enige dat ik erg leuk vind om te lezen zijn de artikelen over hoe ruiters als groom omhoog zijn geklommen naar het hogere werk.

Het "verhaaltje over Jazzloos" kun je niet echt een artikel noemen, meer een foto collage.

Op bokt vind ik meer info dan in dit blad, heel eerlijk gezegd..
Doen we dus ook niet meer.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:05

Ja dat artikel over ruwvoer is ook een snel bij elkaar geraapt artikeltje idd.
Wist ik ook allemaal al,
eigenlijk alles wel, ook dat van die rugproblemen.
Maar omdat het meerdere artikels waren vond ik het toch wel interessant.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:43

Nativa schreef:
Ja, het kán wel rechtsgeldig zijn in sommige situaties, maar dat is allemaal erg trickie. Ik had pas een soort gelijke situatie en volgens het juridisch loket (en iemand die ik ken dit rechten studeert) is een email in zo'n geval níet rechtsgeldig. Ik zou het risico dus maar niet nemen...

Als ze dit geintje willen flikken zijn ze nog lang niet jarig geloof mij, dat is geen dreigement dat is een belofte :Y)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:44

Less schreef:
Heb gisteren het bit ook gekocht. Ik vind dat het die 6,75 niet waard, veel reclame en een artikel over ruwvoer (?). Komop zeg dat weet iedere paardeneigenaar ook zo op te sommen.

Het enige dat ik erg leuk vind om te lezen zijn de artikelen over hoe ruiters als groom omhoog zijn geklommen naar het hogere werk.

Het "verhaaltje over Jazzloos" kun je niet echt een artikel noemen, meer een foto collage.

Op bokt vind ik meer info dan in dit blad, heel eerlijk gezegd..
Doen we dus ook niet meer.

Ik vond het nieuwe nummer inderdaad ook niet bijzonder maar heb ook een hele hoop nummers gelezen die ik wel erg leuk vond.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:52

MISTRAL94 schreef:
Ik vond het nieuwe nummer inderdaad ook niet bijzonder maar heb ook een hele hoop nummers gelezen die ik wel erg leuk vond.

Heb de BIT ook altijd heel leuk gevonden, maar vooral het laatste jaar vond ik de artikelen toch wel tegen vallen. Veel van hetzelfde, komt misschien ook omdat ik de hoefslag ook een tijd gelezen heb, maar wat daar in staat, staat dan later ook in BIT.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:01

truselientje schreef:
MISTRAL94 schreef:

Heb de BIT ook altijd heel leuk gevonden, maar vooral het laatste jaar vond ik de artikelen toch wel tegen vallen. Veel van hetzelfde, komt misschien ook omdat ik de hoefslag ook een tijd gelezen heb, maar wat daar in staat, staat dan later ook in BIT.

Dat viel me idd op ja, dr stond tijdje geleden in Hoefslag iets over hooi, in de paardensport, en nu weer in de bit.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:05

caroline78 schreef:
ik heb bit nog steeds niet ontvangen en kan ook nog niet opzeggen :( want weet mijn klantnr niet. opzeggen doe ik zowiezo per post en niet per mail.
vind het te duur worden en de wijziging vh abonnement vind ik ook niks

Je hoeft je klantnummer niet te hebben om op te zeggen... gewoon al je andere gegevens vermelden, geloof dat ze op postcode zoeken!!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:19

ik wacht tot zaterdag en dan stuur ik mijn brief maar gewoon op

lindenhofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:35

Ik heb het Bit ook nog steeds niet ontvangen.
Heb al 2 mails gestuurd, ondertussen zeker andrehalve week geleden. Nog steeds niets van hun gehoord.
Denk dat ik ook maar eens moet gaan bellen.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:46

Na het topic even doorgebladerd te hebben rijst bij mij de vraag:

Is er iets dat jullie wel verbeterd vinden aan de nieuwe bit?

Ik lees normaal geen bit (zo nu en dan eens bij iemand anders, maar dat is meer bladeren dan lezen)

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:57

Ik ben gisteren ook gebeld en ook ik kon kiezen uit de eerder genoemde optie's.

Ik zei dat ik het per direct wilden stoppen en de rest van mijn geld terug.
De reden heb ik ook verteld, nl. ik heb in november betaald, december zou het blad gratis zijn en nu moet ik er voor betalen.
Op de vraag dat ze dit in november ook al wel wisten , kreeg ik te horen dat dit inderdaad wel eens zo zou zijn.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:37

Ik vraag me toch nog af of je bij de 8 Bitten nog 2x Dressuur er nog bij krijgt als je -zoals ik- hebt gekozen voor je normale abbo (8x) en n boek.
Toen die -overigens vriendelijke- meneer van Bit mij gistermiddag belde, liep ik boodschappen te doen dus ik was er niet helemaal bij. Ik vroeg of hij de opties misschien naar mij kom mailen zodat ik er nog rustig naar kon kijken. Kwam er op neer dat dat erg lastig was en dus somde hij de mogelijkheden nog eens op. Gekozen voor et boek. Thuis vroeg ik mij dus af of de Dresseer er dan nog bijzit.

Iemand die wel zo wakker was dit te vragen? :P

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:56

Volgens mij is dat boek ipv de dressuur, staat ergens in een reactie hier..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:59

Dat dacht ik al, helaas...

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:21

amanda2 schreef:
Ik vraag me toch nog af of je bij de 8 Bitten nog 2x Dressuur er nog bij krijgt als je -zoals ik- hebt gekozen voor je normale abbo (8x) en n boek.
Toen die -overigens vriendelijke- meneer van Bit mij gistermiddag belde, liep ik boodschappen te doen dus ik was er niet helemaal bij. Ik vroeg of hij de opties misschien naar mij kom mailen zodat ik er nog rustig naar kon kijken. Kwam er op neer dat dat erg lastig was en dus somde hij de mogelijkheden nog eens op. Gekozen voor et boek. Thuis vroeg ik mij dus af of de Dresseer er dan nog bijzit.

Iemand die wel zo wakker was dit te vragen? :P

Dressuur komt te vervalen als je hebt aangegeven daarin geen interesse te hebben!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:49

_Natasja_ schreef:
Is er iets dat jullie wel verbeterd vinden aan de nieuwe bit?

Ik vind het goed dat er nu uit verschilende hoeken naar 1 onderwerp wordt gekeken.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:01

Ik ben vanmiddag ook gebeld en ze bellen mij morgen terug. Ik wilde even rustig de tijd hebben om na te denken. Wat boden ze mij aan:
1: 8x bit en het boek rijden met gevoel
2: 8x bit en het hengstenboek 2008/2009
3: 8x bit en 4x landleven
4: 8x bit en kiezen uit 1 van de delen paard en........
5: 8x bit en het boek mennen met gevoel
6: 11 x bit, dus mijn abo loopt gewoon 3 maanden langer door
7: als ik ondanks dit aanbod mijn abo stop wilde zetten dan kon dat met teruggave van het teveel betaalde geld.

Ik kies voor de optie: abo 3 maanden langer door laten lopen. Normaal heb je ook 11 nummers per jaar, want het zomernummer is dubbeldik, dus dan betaal ik voor evenveel als wat ik altijd heb gedaan.