[INFO] Alle vragen over auto's voor de trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:39

tinkersjakie schreef:
wwillemijn schreef:
Als je een trailer hebt zonder schotten en zadelkamer kun je redelijk van het papieren gewicht uitgaan. Mijn Wesco stond op papier als 500. Woog op de brug 520.

Jep. Het verschil van jouw trailer valt nog mee.
Heb een twee paardstrailer op papier 700. Werkelijkheid 960 is met zadelkamer

Welke trailer is dat?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 11:50

Ik heb sinds 5 weken een Hyundai Sante Fe. Heerlijke auto :). Slurpt een beetje (na ja, 1: 12 / 13), maar is een diese; dus is te betalen. Weegt 2000 kg (technische massa 2300).

Heb hem van het weekend voor het eerst voor een trailer gehad en dat ging super. Het waaide behoorlijk hard, maar echt 0 last van gehad.
Ben erg blij met deze auto :) (we hebben hem Het Beest genoemd, omdat het een behoorlijke grote auto is, zeker vergeleken met het kleine opdondertje dat mijn moeder heeft en waar ik het afgelopen jaar in rond heb gereden)

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:04

wwillemijn schreef:
tinkersjakie schreef:

Als je een trailer hebt zonder schotten en zadelkamer kun je redelijk van het papieren gewicht uitgaan. Mijn Wesco stond op papier als 500. Woog op de brug 520.

Jep. Het verschil van jouw trailer valt nog mee.
Heb een twee paardstrailer op papier 700. Werkelijkheid 960 is met zadelkamer

Welke trailer is dat?

Ik heb een brenderup
Afbeelding

MarChak

Re: Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:34

*uit meeleesmodus*
Wij zijn nu aan het kijken voor weer een Subaru, dat wordt alweer onze 4e. Rijden nu nog rond met een Subaru Impreza uit 1999, trekgewicht 1500 kg, en daar hebben we prima onze 2-paardstrailer (met 1 paard erin) kunnen trekken, maar 't wordt een beetje een oud beestje en die mag binnenkort met pensioen (lees: recycling-sloop).
We zoeken nu naar een Forester, al vindt manlief een Outback ook wel mooi, bovendien kun je daar veel meer zooi in kwijt, én die mag 1800 kg trekken, dan kunnen paard en pony samen mee - al wil ik dat dan wel een keer even checken op een weegbrug.
Het zal er in ieder geval eentje weer op LPG worden, omdat ik al snel 3000 km per maand op de teller erbij zet.
Voordeel van de Subaru's is de AWD en de hill holder is ook ideaal, dat laatste zit niet op onze Impreza en dat mis ik toch ook wel een beetje.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:11

De subaru legacy is ook super! Die mag op benzine 1600 trekken.
Ik vond hem zelf net even fijner rijden dan de outback

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:55

Het huidige model Forester, zowel de benzine als de diesel, mag 2000 kg trekken.
Je kan ook kiezen voor de diesel motor, ik heb enkele keren met een Forester diesel gereden, prachtige, soepele motor en zuiniger dan de benzine.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:41

Oh ja, mooie trailer. Van Brenderup hoor ik wel vaker dat ze irl veel zwaarder kunnen zijn dan op papier.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:49

Oshaa schreef:
Ik heb sinds 5 weken een Hyundai Sante Fe. Heerlijke auto :). Slurpt een beetje (na ja, 1: 12 / 13), maar is een diese; dus is te betalen. Weegt 2000 kg (technische massa 2300).

Heb hem van het weekend voor het eerst voor een trailer gehad en dat ging super. Het waaide behoorlijk hard, maar echt 0 last van gehad.
Ben erg blij met deze auto :) (we hebben hem Het Beest genoemd, omdat het een behoorlijke grote auto is, zeker vergeleken met het kleine opdondertje dat mijn moeder heeft en waar ik het afgelopen jaar in rond heb gereden)

Waarschijnlijk hadden wij een wat ouder model en had deze al wat te verduren gehad hier en daar, maar na een ritje naar Frankrijk met een grote aanhanger was hij echt op, moest in z'n 3 kruipend de berg op anders kwam ik er niet, en eenmaal aangekomen in Frankrijk, heeft hij nog een week gestonken van het harde werken.. Ik was niet zo blij met die auto.

Doe mij die pajero maar die we nu hebben!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:12

Iemand ervaring met de Citroën c4? Dit is onze eerste keus van zien op internet. Vooral omdat hij zuinig is. Zag goede reviews op internet met betrekking tot trekauto.

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:20

Wij zijn aan het kijken om een BMW X1 te kopen. 1 paard (kwpn, 600kg?) en 2 paardsvan (bockman duo met zadelkamer, 850kg-900kg). De BMW mag 1800kg trekken. Dus zou in principe ok zijn. Ervaringen mee? Enkel verharde wegen/parking.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:30

Silly, de Legacy hebben we ook gehad, heel fijne trekauto, manlief vindt 'm echter te laag, de Outback staat net wat hoger op de wielen.

Marc, de diesel is er pas vanaf 2008 en is helaas nog te duur 2e hands, maar ik sluit niet uit dat die er ook nog wel een keer komt ;)

Heb ook nog gekeken naar een turboversie omdat die 1800 mag trekken, maar turbo i.c.m. LPG wordt door de dealer afgeraden (technisch verhaal).

Baalde gisteren wel, had een afspraak voor een proefrit komende week, zie ik gisteren op de website dat die auto ineens verkocht is. En nog geen belletje gehad van de verkopende dealer, die er meer heeft staan en wil verkopen, maar net niet wat we willen.
Maar ik heb al weer een reservering voor een andere, bij een andere (merk)garage, hopelijk wordt dat 'm wel!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 19:59

Zou iemand mij via pb even kunnen helpen? :) Heb een vraagje over auto en over de trailer...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:42

xLianneZorro schreef:
Zou iemand mij via pb even kunnen helpen? :) Heb een vraagje over auto en over de trailer...

Roep eens wat......
Maar denk erom, ik ben niet aardig. Ik zeg je waar het op staat en dat is niet per se het antwoord wat jij graag hoort.

MarChak schreef:
Baalde gisteren wel, had een afspraak voor een proefrit komende week, zie ik gisteren op de website dat die auto ineens verkocht is. En nog geen belletje gehad van de verkopende dealer, die er meer heeft staan en wil verkopen, maar net niet wat we willen.
Maar ik heb al weer een reservering voor een andere, bij een andere (merk)garage, hopelijk wordt dat 'm wel!

Als je een leuke auto ziet, moet je daar gelijk op af gaan! Er zijn meer mensen op zoek naar leuke auto's.........

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 04:51

Met volle agenda en ploegendiensten lukte het niet om direct er naartoe te gaan... maar we hebben meer ijzers in het vuur ;)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:52

Alizeetje schreef:
Wij zijn aan het kijken om een BMW X1 te kopen. 1 paard (kwpn, 600kg?) en 2 paardsvan (bockman duo met zadelkamer, 850kg-900kg). De BMW mag 1800kg trekken. Dus zou in principe ok zijn. Ervaringen mee? Enkel verharde wegen/parking.

Tja, ik zeg altijd “een BMW koop je voor de buren, een Subaru koop je voor jezelf”. Iemand in het dorp heeft een X5, wat een :x bak is dat zeg. Staat meer bij de garage dan op het pad.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:52

Roodvos schreef:
Alizeetje schreef:

Tja, ik zeg altijd “een BMW koop je voor de buren, een Subaru koop je voor jezelf”. Iemand in het dorp heeft een X5, wat een :x bak is dat zeg. Staat meer bij de garage dan op het pad.

Klopt. Die X5 is technisch gewoon een Range Rover P38A en dat is niet Land Rovers beste auto ooit.....

Maar ook voor die X5 geldt wat voor elke terreinauto geldt: ze hebben meer aandacht nodig dan gewone auto's, simpelweg omdat er meer (bewegende) delen aan zitten die ook zwaarder belast worden.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:30

Ik kan ook weer gaan puzzelen. Moet een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Maar de combinatie van een redelijk bizar merkenbeleid bij mijn bedrijf en andere leaseregels, en het feit dat de auto mijn trailer moet trekken maakt het niet makkelijker... Iemand ervaring met de Nissan Quashqai? Of kan ik dan beter naar een Renault Megane Station kijken?

Gaat om lichte 1,5 paardstrailer die nu prima wordt getrokken door een Seat Leon.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 20-01-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:34

De X1 zou voor mn vriend zijn, hij moet er dagelijks mee rijden, ik zou er max 1x per week mee op pad.
Vandaar dat het een beetje een compromis moet zijn :) voldoende zuinig, niet te duur in aankoop (2e hands)/taksen, toch 1 paard trekken. En hij wil een Duitse wagen...

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:39

Alizeetje schreef:

Geen ervaringen met de X1. Ik heb zelf een BMW 525i (als ik het goed zeg) voor een 1,5 paards trailer. Mag ook 1800kg trekken.
Ben er nog maar 2x mee op pad geweest maar moet zeggen dat ik het wel prettig rijden vindt.
Enige 'nadeel' in mijn geval is dat de trekhaak vrij laag zit dus moet daar rekening mee houden mbt de trailer.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:42

Ik heb een BMW 330diesel en die heeft inmiddels 330 op de teller staan, rij 60000 per jaar en de beste auto die ik ooit gehad heb.
Weinig in de garage (klopt even af) en inmiddels 13 jaar oud.

Onze Nissan patrol (98) heeft veel meer gebreken (mag wel altijd de trailer sleuren)

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:57

Momenteel rij ik nu af en toe wel met de auto van mn vader, om de trailer te trekken. Bmw 525d. Superfijne wagen om te trekken. Bevalt mij beter dan de Jeep Grand Cherokee die hij ervoor had...
Maar goed, rij enkel op verhard terrein/wegen.
Maar moeilijk in te schatten, die X1 dus...

Hoe hou je daar dan rekening mee Karin_deB? Met die lagere trekhaak?

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:12

De trailer die ik leen is vrij laag. Heb begrepen dat sommige trailers wat hoger zijn. Dit zou icm met deze auto niet heel handig zijn omdat er dan veel druk op de vooras van de trailer komt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:31

Anoeska schreef:
Ik kan ook weer gaan puzzelen. Moet een nieuwe leaseauto gaan uitzoeken. Maar de combinatie van een redelijk bizar merkenbeleid bij mijn bedrijf en andere leaseregels, en het feit dat de auto mijn trailer moet trekken maakt het niet makkelijker... Iemand ervaring met de Nissan Quashqai? Of kan ik dan beter naar een Renault Megane Station kijken?

Gaat om lichte 1,5 paardstrailer die nu prima wordt getrokken door een Seat Leon.

Die Megane is op zich een prima auto, zolang je een iets sterker gemotoriseerde versie neemt.

Precies om de reden die jij beschrijft wil ik dus geen lease-auto meer. Zowel de baas als met name de overheid heeft de afgelopen jaren bewezen een uiterst onbetrouwbare partij te zijn.
Als mijn baas wil dat ik ergens verschijn, zorgt ie maar dat ik er kan komen.
Mijn huidige werkgever heeft daar auto's voor beschikbaar, naast fatsoenlijke, toereikende reiskostenvergoedingen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:52

Op zich mag ik niet klagen hoor, over mijn leaseregeling. Mag vrijwel onbeperkt privé rondrijden (vakantie, ritjes met paard en trailer). Alleen het merkenbeleid is een beetje lastig. Dus ik kom uit bij auto's die ik eigenlijk helemaal niet ken. Ik ga eens kijken of ik een prettige Megane kan vinden. Geen Quashqai dus?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:59

Anoeska schreef:
Op zich mag ik niet klagen hoor, over mijn leaseregeling. Mag vrijwel onbeperkt privé rondrijden (vakantie, ritjes met paard en trailer). Alleen het merkenbeleid is een beetje lastig. Dus ik kom uit bij auto's die ik eigenlijk helemaal niet ken. Ik ga eens kijken of ik een prettige Megane kan vinden. Geen Quashqai dus?

Nee, ik heb simpelweg geen ervaring met de Quashquai en met de Megane heb ik wel gereden en dat ging als een tierelier op LPG (wel 2.0 motor).